تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۰۷
کد خبر : 53426

کاربران نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ با یک باگ جدید مواجه شده‌اند

کاربران نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ با یک باگ جدید مواجه شده‌اند

کاربران نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ با یک باگ جدید مواجه شده‌اندبراساس گزارش‌های جدید، برخی از کاربران اندروید که نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ را روی گوشی خود نصب و اجرا کرده‌اند، نوتیفیکیشن‌های زیادی با عنوان “Foreground Service BG-Launch Restricted” دریافت کرده‌اند. وب‌سایت ۹to5Mac گفته است که گوگل به‌خاطر این مشکل، اپلیکیشن صفحه‌کلید مجازی خود یعنی Gboard را برای دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس مسدود کرده است.
مطالب مرتبط:بتای ۳ اندروید ۱۲ منتشر شد؛ نگاهی به ویژگی های جدید
گوگل ویژگی‌ مخصوص بازی جدیدی را به اندروید ۱۲ اضافه می‌کند
علت اراسال این نوتیفیکیشن‌ها ظاهراً این است که گوگل ظاهراً تلاش داشته تا برخی از ابزارهای رسانه‌ای متصل به اپلیکیشن Gboard را به‌روزرسانی کند که همین موضوع باعث ارسال نوتیفیکیشن‌ها به کاربران شده است. وب‌سایت Android Developer گفته است: «اپلیکیشن‌هایی که در اندروید ۱۲ اجرا می‌شوند، به‌جز در چند مورد خاص، دیگر نمی‌توانند سرویس‌های پیش‌زمینه را، در حالیکه در پس‌زمینه اجرا می‌شوند شروع کنند. اگر اپلیکیشنی تلاش کند که یک سرویس پیش‌زمینه را شروع کند در حالیکه در پس‌زمینه اجرا..

کاربران نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ با یک باگ جدید مواجه شده‌اند

براساس گزارش‌های جدید، برخی از کاربران اندروید که نسخه بتا ۳ اندروید ۱۲ را روی گوشی خود نصب و اجرا کرده‌اند، نوتیفیکیشن‌های زیادی با عنوان “Foreground Service BG-Launch Restricted” دریافت کرده‌اند. وب‌سایت ۹to5Mac گفته است که گوگل به‌خاطر این مشکل، اپلیکیشن صفحه‌کلید مجازی خود یعنی Gboard را برای دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس مسدود کرده است.

مطالب مرتبط:

  • بتای ۳ اندروید ۱۲ منتشر شد؛ نگاهی به ویژگی های جدید

  • گوگل ویژگی‌ مخصوص بازی جدیدی را به اندروید ۱۲ اضافه می‌کند

علت اراسال این نوتیفیکیشن‌ها ظاهراً این است که گوگل ظاهراً تلاش داشته تا برخی از ابزارهای رسانه‌ای متصل به اپلیکیشن Gboard را به‌روزرسانی کند که همین موضوع باعث ارسال نوتیفیکیشن‌ها به کاربران شده است. وب‌سایت Android Developer گفته است: «اپلیکیشن‌هایی که در اندروید ۱۲ اجرا می‌شوند، به‌جز در چند مورد خاص، دیگر نمی‌توانند سرویس‌های پیش‌زمینه را، در حالیکه در پس‌زمینه اجرا می‌شوند شروع کنند. اگر اپلیکیشنی تلاش کند که یک سرویس پیش‌زمینه را شروع کند در حالیکه در پس‌زمینه اجرا می‌شود، سیستم پیامی با این عنوان Foreground Service Start Not Allowed Exception ارسال می‌کند.»

اندروید ۱۲

به عبارت دیگر، عملیات پیش‌زمینه‌ای که نوتیفیکیشن‌ها را به کاربران ارسال می‌کند احتمالاً یک نوع فرایند دانلود است. کاربرانی که این حجم از هشدارها را دریافت کرده‌اند، مجبور هستند وقت زیادی برای پاک کردن آن‌ها صرف کنند؛ ضمن اینکه گزینه «پاک کردن همه» هم ممکن است قادر به پاک کردن همه این نوتیفیکیشن‌ها نباشد. اما خبر خوب این است که این هشدارها مشکلی برای دستگاه ایجاد نخواهند کرد و جای هیچ نگرانی نیست.

گوگل به توسعه‌دهندگانی که کارشان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است گفته است که از اینترفیس برنامه‌نویسی WorkManager استفاده کنند که برای شروع کارهای پس‌زمینه اولویت‌دار توصیه می‌شود.

مسلماً خیلی از کاربران از این موضوع ناراحت هستند و از اینکه مجبور صدها نوتیفیکیشن تکراری را پاک کنند عصبانی‌اند؛ بنابراین توصیه ما به همه کاربران این است که تا زمان عرضه نسخه پایدار اندروید ۱۲ منتظر بمانید. اهمیت این موضوع زمانی دو چندان می‌شود که شما از گوشی خود برای کارهای روزانه استفاده می‌کنید. ضمن اینکه نصب نسخه بتا اندروید ۱۲ باعث مصرف بیش از حد باتری گوشی می‌شود که اصلاً چیز خوبی نیست. حتی با وجود پاوربانک‌هایی که این روزها قابل‌دسترس هستند، کسی دوست ندارد که در وسط روز به دنبال یک پاوربانک برای شارژ کردن گوشی‌اش بگردد.

منبع: Phone Arena

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.