تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 68964

کاترین پرز شکدم کیست ؟

کاترین پرز شکدم کیست ؟

کاترین پرز شکدم کیست ؟  طبق اعلام خبرگزاری تسنیم کاترین پرز شکدم که نام آن این روزها زیاد شنیده می‌شود در گفتگویی با بی بی سی فارسی این گونه گفته که نه جاسوس بوده است و نه با مقامات ایرانی رابطه ای داشته است. کاترین پرز شکدم طبق اعلام خبرگزاری تسنیم کاترین پرز شکدم که …

کاترین پرز شکدم کیست ؟  طبق اعلام خبرگزاری تسنیم کاترین پرز شکدم که نام آن این روزها زیاد شنیده می‌شود در گفتگویی با بی بی سی فارسی این گونه گفته که نه جاسوس بوده است و نه با مقامات ایرانی رابطه ای داشته است.

کاترین پرز شکدم

طبق اعلام خبرگزاری تسنیم کاترین پرز شکدم که نام آن این روزها زیاد شنیده می‌شود در گفتگویی با بی بی سی فارسی این گونه گفته که نه جاسوس بوده است و نه با مقامات ایرانی رابطه ای داشته است. وی می گوید که در اینترنت این مطالب را مشاهده کرده و قبل از اینکه آنها را بر علیه خود دانسته باشد به عنوان توهین به مقامات ایرانی تلقی می کند. اظهارات کاترین شکدم بر این است که خلاف آنچه که می گویند در ایران دسترسی به اسنادی نداشته ام و همانطور که در پایان مطلب در تایمز اسرائیل گفته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی می باشد بر اساس برداشت شخصی بوده که هر کسی می‌تواند آن را بپذیرد یا نپذیرد اما در این رابطه نه با کسی صحبت کرده‌ام و نه دسترسی به سندی داشته ام.
وی در ادامه گفته است در این باره هر آنچه که دیده ام همان مطالبی بوده که بر روی اینترنت می باشد. کاترین پرز شکدم در خصوص مطلبی که در سایت khamenei.ir انتشار یافته است در جواب سوال مجری بی بی سی که  آیا به دفتر رهبری رفت و آمد داشته‌اید، اینگونه می‌گوید که خیر و به صورت ایمیل چند مطلب را ارسال کرده ام و حتی پولی هم نگرفته ام.

طبق گزارش تسنیم با عملیاتی که در روزهای اخیر از سمت کانال احمدی نژادی شروع شد به رسانه‌های ایرانی و مقامات اتهامات بسیاری در خصوص تحت نفوذ قرار گرفته‌اند یا ارتباط شخصی تعدادی از مقامات با کاترین شکل مطرح گردید.

درباره ی ماجرای کاترین پرز شکدم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم طی روزهای اخیر یک کانال مرتبط با برخی از طرفداران احمدی نژاد در مورد فردی به نام کاترین پرز شکدم اطلاعاتی را منتشر کرده است و اینگونه گفته که وی به عنوان نفوذی اسرائیل در برخی نهادهای ایرانی بوده است.

اسنادی که در این رابطه در این کانال وجود دارد یک یادداشت از شکدم در وبلاگ یک سایت اسرائیل بوده که به سه ماه پیش مربوط است. اینکه چرا این مطلب پس از ۳ ماه در این کانال عنوان می شود می تواند با توجه به اتفاقات چند هفتگی گذشته معنادار باشد. شکدم در متنش اینگونه می گوید که پاسپورتش فرانسوی است و در گذشته با یک مسلمان یمنی ازدواج نموده و برای همین نسبت به او شک و شبهه کمتری ایجاد می شود با این وجود آنچه وی در ارتباط با برخی از رسانه‌های ایرانی انجام داده صرفاً مصاحبه‌های بوده که با عنوان یک تحلیلگر اروپایی علیه آمریکا، اسرائیل و عربستان بوده است و برای راشاتودی در مصاحبه هم که گرفته باز موضع جمهوری اسلامی منتقل گردیده است.

مطالب کاترین شکدم را در وبلاگ خود در سایت اسرائیل در ادامه می توانید مشاهده کنید:

درباره ی ماجرای کاترین پرز شکدم

در ادامه در خبرگزاری تسنیم اینگونه نوشته شده که اینکه شکدم هم اکنون با رسانه‌های اسرائیلی همکاری می‌کند و درباره حضورش در ایران تعریف می کند یا می سازد قاعدتا محکوم بوده ؛ با وجود اینکه مشخص نیست که انگیزه شکدم چیست. افرادی که نسبت به وی شناخت دارند این گونه می‌گویند که شکدم به احتمال زیاد قصد دارند پروژه فرصت طلبانه اقتصادی‌اش را که در ایران ناکام و ناتمام مانده در رژیم صهیونیستی ادامه بدهد.

با این وجود در کانال مذکور در خصوص شکدم مطالب مختلفی درج گردیده است و مدعی شده که بخشی از شخصیت ها با کاترین شکل دیدار کرده‌اند و آنها را مسئول سایت Khamenei.ir  معرفی نموده در حالی که در متن شکدم چنین ادعاهای مطرح نشده است.

خبرگزاری فارس:  تکذیب همکاری نویسنده یهودی کاترین پرز شکدم با پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب: همکاری نویسنده یهودی با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تکذیب گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای- نگار- اعلام نمود با توجه به شایعات که در در مورد ادعای ارتباط نویسنده یهودی به اسم شکدم ( کاترین پرز شکدم) با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای انجام شده، لازم است که بدانید این رسانه دارای ستون نویس ثابت یا غیر ثابت نبوده و نویسنده ذکر شده با پایگاه اطلاع رسانی ارتباط مستقیمی نداشته است.

رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تأکید نموده که در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ این نویسنده به نام کاترین پرز شکدم از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقه‌مند به انقلاب اسلامی اقدام به ارسال یادداشت ها و مطالبی در موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلام نموده که در این رسانه برخی از آنها منتشر گردیده و بعد از سال ۹۶ هم با این رسانه ای  هیچ ارتباطی نداشته است؛ اما مطالب این نویسنده با توجه به رویکردهای اخیر این نویسنده و تغییر مواضع و عدم رعایت قواعد حرفه ای از این رسانه حذف شده اند.

عرشه آنلاین نوشت: سردار جوانی ارتباط با نویسنده صهیونیست را تکذیب نمود. با توجه به اینکه در برخی از شبکه های اجتماعی مطالبی در خصوص کاترین شکدم نویسنده صهیونیست منتشر گردید سردار جوانی گفت ادعاهای عنوان شده بر اساس ارتباط این نویسنده با من و معرفی او به رسانه‌ها دروغ محض بوده و بنده اعلام می کند که وی را نه دیده ام و نه او را می‌شناسم.

جزئیات تازه در خصوص حضور کاترین شکدم در ایران

خبرگزاری تسنیم: بعد از مطرح شدن ادعای عجیب رسانه‌ای در خصوص اقدامات کاترین شکدم که تبعه کشور فرانسه بوده و یادداشت‌ها و مقالاتی را با ادعای تشرف به دین اسلام در تعدادی از رسانه‌های درونی ایران انتشار داده است یک منبع آگاه در قوه قضایی در گفتگو با تسنیم می گوید که ادعاهای عنوان شده خیال پردازی های ژورنالیستی و یک سناریوی تبلیغاتی و سیاسی دور از واقعیت بوده است و این منبع آگاه تأکید می‌کند که با توجه به بررسی‌های دقیق صورت گرفته وی در طی سالهای اخیر به ایران ۵ سفر داشته است و در مجموع این سفرها در کشور ایران ۱۸ روز اقامت و حضور داشته که هیچ تناسبی با ادعاهای مطرح شده نداشته است.

همچنین وی می گوید طی روزهای گذشته در خصوص کاترین شکدم اخبار جعلی و بدون از واقعیت انتشار یافته است و برخی از رسانه‌ها تلاش کرده‌اند که آن را یک سناریوی ضد اخلاقی و رسانه ای و تبلیغاتی پیش ببرند که اکثرا با وضعیت و مناسبات درونی خودشان تناسب داشته است.

در آخر وی می‌گوید که همه مدارک و تمام اسنادی که به سفرهای خانم کاترین شکدم به ایران و میزان اقامتش مرتبط است در کشور مشخص شده و موجود بوده و اگر نیاز باشد رسانه‌ای می گردد.

خبرگزاری تسنیم هم طبق انتشار اطلاعیه ای عنوان کرده که هر نوع همکاری با این نویسنده را تکذیب نموده و انجام گفتگو با شخصیت‌های متفاوت را در خصوص انجام وظایف رسانه خود دانسته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.