تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۴۱
کد خبر : 55433

چین نشت ویروس کرونا را گردن آمریکا انداخت

چین نشت ویروس کرونا را گردن آمریکا انداخت

چین نشت ویروس کرونا را گردن آمریکا انداختچین از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده تا در رابطه با نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های کارولینای شمالی و فورت دتریک در آمریکا تحقیق کند.
یکی از مقامات وزارت خ..

نشت ویروس کروناچین نشت ویروس کرونا را گردن آمریکا انداخت

چین از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده تا در رابطه با نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های کارولینای شمالی و فورت دتریک در آمریکا تحقیق کند.

یکی از مقامات وزارت خارجه چین به تازگی از سازمان بهداشت جهانی تقاضا کرده تا از آزمایشگاه‌های کارولینای شمالی و فورت دتریک به عنوان بخشی از تحقیقات در رابطه با منشأ نشت ویروس کرونا بازدید به عمل بیاورد. وی عنوان کرد اگر آمریکا یقین دارد که ویروس کرونا از آزمایشگاه نشت پیدا کرده است باید در ارتباط با این موضوع الگوی کشورهای دیگر باشد و خواستار انجام تحقیقات در مورد آزمایشگاه‌های کارولینای شمالی و آزمایشگاه‌های بیماری‌های عفونی فورت دتریک شود.

احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه های آمریکا!

مدیرکل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین در ارتباط با این موضوع عنوان کرده از آنجایی که مؤسسه ویروس شناسی ووهان تا به امروز دو مرتبه به منظور انجام تحقیقات و به علت عدالت‌جویی چین مورد بازدید قرار گرفته،‌ باید آمریکا نیز اجازه بدهد تا از آزمایشگاه‌های دانشگاه کارولینای شمالی و آزمایشگاه‌های بیماری‌های عفونی فورت دتریک نیز بازدید صورت بگیرد.

چن شو،‌ نماینده دائم چین اخیرا خواستار آن شده تا سازمان بهداشت جهانی به تحقیق در رابطه با نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های دانشگاه کارولینای شمالی و فورت دتریک بپردازد. بر اساس اظهارات مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین، فورت دتریک مدت زیادی است که جامعه بین‌المللی و عموم مردم آمریکا را دچار اضطراب کرده است.

وی می‌گوید اخیرا تعداد زیادی از کاربران اینترنت در دنیا که جمعیت آن‌ها برابر با ۲۵ میلیون نفر است طی نامه‌ای از سازمان بهداشت جهانی تقاضا کرده‌اند تا فورت دتریک را مورد بازدید و تحقیق قرار دهد. آزمایشگاه فورت دتریک که دولت و ارتش آمریکا پنهانی‌ترین آزمایش‌های خود را در آن به انجام می‌رسانند واقع در مرکز فعالیت‌ها نظامی-زیستی آمریکا است.

ادعای فعالیت‌های مشکوک در آزمایشگاه فورت دتریک

لازم به ذکر است که آزمایشگاه فورت دتریک با دانشگاه کارولینای شمالی ارتباط مستقیم دارد و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که این مرکز از سال ۲۰۰۳ آزمایش و اصلاح ویروس‌های کرونای مربوط به سارس را در دستور کار خود قرار داده است. از طرفی دیگر آزمایشگاه مذکور باعث ایجاد رخدادهای امنیتی زیستی بسیاری شده که تعطیلی آن در جولای سال ۲۰۱۹ نمونه‌ای از آن‌ها است. لازم به ذکر است که دلیل این تعطیلی نگرانی‌های مربوط به رویه‌های نگهداری و مهار بود.

همچنین تاکنون گزارش‌هایی منتشر شده که مدعی هستند افرادی که نزدیک به این آزمایشگاه زندگی می‌کنند به بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند که علائم آن‌ها درست همانند ویروس کرونا است. این در صورتی است که تاکنون علت شیوه بیماری‌های مذکور کشف نشده است. آمریکا در تمام کشورهای دنیا چیزی ۲۰۰ آزمایشگاه پزشکی-زیستی دارد که یقینا مشغول به انجام فعالیت‌های زیادی در ارتباط با این موضوع هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.