تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 73513

چینی‌ها در جایگاه دوم استخراج بیت کوین در جهان قرار گرفتند

چینی‌ها در جایگاه دوم استخراج بیت کوین در جهان قرار گرفتند

چینی‌ها در جایگاه دوم استخراج بیت کوین در جهان قرار گرفتندبا وجود گذشت ماه‌ها از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، این کشور مجدداً در رتبه دوم فهرست بزرگ‌ترین ماینرهای بیت کوین قرار گرفته است.
چن..

چینی‌ها در جایگاه دوم استخراج بیت کوین در جهان قرار گرفتند

با وجود گذشت ماه‌ها از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، این کشور مجدداً در رتبه دوم فهرست بزرگ‌ترین ماینرهای بیت کوین قرار گرفته است.

چند ماه از اعلام ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین می‌گذرد، اما چشم‌بادامی‌ها همچنان به شکل فزاینده‌ای به دنبال استخراج بیت کوین هستند و این درحالی‌ست که ایالات متحده در تلاش است تا رهبری صنعت استخراج بیت کوین را بدست آورد.

طبق آخرین گزارش از شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج که روز سه‌شنبه منتشر شد، ایالات متحده ۳۷.۸۴ درصد از کل توزیع هش ریت استخراج بیت کوین در جهان را به خود اختصاص داده است. این درصد معیاری برای سنجش قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج ارز دیجیتال، به ویژه استخراج بیت‌ کوین است. داده‌های جدید نشان می‌دهند علی‌رغم کاهشی که دولت چین در سال گذشته در میزان استخراج ارزهای دیجیتال داشت، این کشور تمام ممنوعیت‌ها را کنار گذاشته و دوباره به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز استخراج بیت کوین در جهان ظاهر شده است.

بر اساس گزارش سی‌سی‌ای‌اف (CCAF)، استخراج‌کنندگان چینی از اوایل سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند به دلیل «عملیات استخراج پنهان» حدود ۲۱.۱ درصد از کل توزیع هش ریت استخراج بیت کوین در جهان را به خود اختصاص دهند. در ماه مه سال گذشته، پکن ممنوعیت‌هایی را در راستای جلوگیری از استخراج ارزهای دیجیتال اعمال کرد، اما اکنون به نظر می‌رسد که استخراج‌کنندگان توانسته‌اند از طریق اتصال به وی‌پی‌ان به استخراج بیت کوین ادامه دهند. این فعالیت‌های غیرمجاز سبب به وجود آمدن اختلالاتی در پروژه‌ تحقیقاتی سی‌سی‌ای‌اف شده‌ است. همچنین استفاده از وی‌پی‌ان باعث بروز اشتباهاتی در داده‌های آماری و تشخیص موقعیت‌های مکانی می‌شود. برای رفع این مشکل پکن باید علاوه‌بر برخورد جدی با اینگونه فعالیت‌ها، موقعیت مکانی معادن استخراج رمز ارز را مخفی کند.

همچنین مطالعه کنید:

انفجار قیمت بیت کوین و اتریوم در راه است؟

بر اساس آخرین داده‌های موجود، قزاقستان با ۱۳.۲۲ درصد از سهم جهان، رتبه سوم را در صنعت ارزهای دیجیتال دارد. پس از آن کانادا (با ۶.۴۸ درصد) و روسیه (با ۴.۶۶ درصد) در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

بیت کوین

بیت‌ کوین برخلاف افت شدید نرخ در روزهای اخیر، در ساعات گذشته رشد قیمت داشته و ۴۰۰۰ دلار به ارزش آن افزوده شده است. قیمت این رمز ارز که در روزهای گذشته به ۲۶۰۰۰ دلار کاهش یافته بود، اما با رشد ۱۲ درصدی ارزش کنونی آن حدودا به ۳۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

آلتکوین‌ها نیز از این روند افزایشی جا نمانده‌ و افزایش قیمت خوبی را ثبت کرده‌اند. در میان آلتکوین‌ها اترویم ۱۳ درصد، بایننس‌کوین ۲۸ درصد، کاردان ۳۲ درصد، ریپل ۲۵ درصد و دوج‌کوین ۲۶ درصد افزایش قیمت داشته‌‌اند. با توجه به همه این روند‌های افزایشی، ارزش بیت کوین بار دیگر از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت و کل سرمایه بازار کریپتو با ۹.۸۶ درصد افزایش در روز به ۱.۳ تریلیون دلار رسید. حال پرسش اینجاست که آیا با وجود این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که بازار در روزهای آینده به این رشد ادامه خواهد داد؟ متاسفانه در حال حاضر هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد!

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.