تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
کد خبر : 72410

چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیم

چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیم

چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیمافتادن گوشی در توالت اتفاق وحشتناکی است که شاید برای هر کسی رخ دهد. اما چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیم؟

حادثه خبر نمی‌کند! این جمله..

چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیم

افتادن گوشی در توالت اتفاق وحشتناکی است که شاید برای هر کسی رخ دهد. اما چگونه گوشی که در توالت افتاده را از مرگ نجات دهیم؟

حادثه خبر نمی‌کند! این جمله‌ای است که احتمالا زیاد شنیده‌اید و این روزها متاسفانه به علت حساسیت و شکنندگی گوشی‌های هوشمند، حوادث زیادی در ارتباط با آن‌ها رخ می‌دهد. شکستن یک گوشی هوشمند یکی از رایج‌ترین اتفاقات است که در سناریوهای مختلفی ممکن است رخ دهد. اما از سوی دیگر و با توجه به اینکه ما گوشی‌های هوشمند را همه جا حتی تا توالت با خود می‌بریم، ممکن است در آنجا نیز با اتفاقات ناخواسته‌ای روبرو شویم.

تنها کافی است تصور کنید که در توالت بخواهید تماسی را جواب دهید و ناگهان گوشی از دستتان سر خورده، به داخل توالت بیفتد، در این شرایط و برای نجات یک گوشی چه می‌توان کرد؟

اگر گوشی در توالت افتاد چه کنیم؟

طبیعتا زندگی بدون گوشی هوشمند می‌تواند ترسناک باشد چراکه گوشی‌های هوشمند این روزها با ذخیره‌کردن برخی اطلاعات حیاتی و کاربردی نظیر کیف پول، کارت‌ها اعتباری، نقشه‌هایی برای مسیریابی و موارد دیگر، نقش مهمی در زندگی همه ما دارند.

با این پیشفرض اگر گوشی در توالت بیفتد آیا راه نجاتی وجود دارد؟ در شرایطی که گوشی کاملا خیس شده باشد چه باید کرد؟ ما قصد داریم در این مطلب چند نکته مهم را به شما آموزش دهیم که برای نجات گوشی که در توالت افتاده باشد کاربردی است.

یکی از مهمترین نکات این است که گوشی که در توالت افتاده و کاملا خیس است را به هیچ وجه به شارژ وصل نکنید تا از سلامت آن مطمئن شوید چرا که با جریان یافتن برق در گوشی و متعاقبا اتصال برق و آب در داخل گوشی، برد گوشی به سرعت خواهد سوخت و عملا گوشی از بین می‌رود.

به گفته گری تان از DE iPhone repair، یک شرکت تعمیرات آیفون مستقر در سانفرانسیسکو، برق به راحتی یک گوشی خیس را از بین می‌برد و اگر قصد ندارید گوشی خود و اطلاعات مهم آن را از دست بدهید بهتر است در گام اول با یکی از روش‌های زیر آن را خشک کنید.

اول از همه و در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است سعی کنید گوشی را برای چند روز در یک قفسه یا کمد گرم (نه خیلی داغ) و خشک قرار داد که در جذب رطوبت داخل گوشی موثر است.

افتادن گوشی در توالت

راهکار دوم کمی محل مناقشه است چرا که با وجود اینکه برخی افراد از آن دفاع می‌کنند مخالفانی هم دارد. در این روش شما باید گوشی مرطوب خود را در یک کیسه برنج سفید نپخته فرو کنید چراکه برنج خشک به سادگی رطوبت گوشی را به طور کامل جذب می‌کند.

با این وجود برخی از مردم معتقدند این روش دستگاه شما را در معرض غبار نشاسته برنج قرار می‌دهد که خود با نفوذ به دستگاه می‌تواند دردسرساز شود. اما در هر حال گزارش‌های زیادی از موفقیت این روش در جذب رطوبت وجود دارد و طبیعتا از آنجایی که در آن تنها به یک کیسه برنج نیاز دارید، روشی ارزان و به صرفه نیز محسوب می‌شود.

روش سوم برای کسانی است که دغدغه مالی ندارد و می‌توانند از خدمات تخصصی شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند استفاده کنند. این شرکت‌ها با دستگاه‌های خاصی گوشی کاملا خیس را در عرض ۳۰ دقیقه کاملا خشک می‌کنند بدین شرح که گوشی در یک محفظه خشک‌کن خاص قرار می‌گیرد که با تخلیه هوا نوعی خلا ایجاد می‌کند و به دنبال آن با فشار کم در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد منجر به بخار شدن آب در زمان کوتاهی می‌شود.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.