تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 68053

چگونه همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

چگونه همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

فهرست۱ پوست خوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟۲ ۱.       ضد آفتاب دوست همیشگی شما است۳ ۲.       سرم ویتامین سی راز پوست شفاف۴ ۳.       کرم مرطوب کننده برای هر نوع پوستی واجب است۵ ۴.       ماسک صورت مناسب را در برنامه هفتگی بگنجانید۶ ۵.       برای داشتن پوست شاداب تا می‌توانید آب و مایعات بخورید۷ ۶.       لایه برداری به …

شفافیت و سالم بودن پوست ترندی همیشگی و موضوعی دلخواه برای همه خانم ها و این روزها آقایان است.  همه در پی پاسخ این سوال هستند و سالهاست که پرسش اول مطرح شده از هنرپیشه ها و سلبریتی ها این است که چه طور پوستی به این خوبی دارید؟

برای داشتن پوستی جوان و سرحال رعایت کردن یک نکته مهم در اولویت است: تکرار روتین های مشخص و دلسرد نشدن.

بایستی این ۷ نکته را به عنوان دستورالعمل روتین روزانه و شبانه تان داشته باشید. ممکن است رعایت کردن این موارد در روزها و هفته های اول کار سختی باشد ولی بعد از مدتی که به طور مداوم این روند را تکرار کردید متوجه تغییر وضعیت پوستتان خواهید شد و مطمئن باشید پاداش دلسرد نشدن شما رسیدن به پوستی است که حال خوبی دارد و سلامت است.

پوست خوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

 

پیش از اینکه در مورد داشتن پوستی شفاف به دنبال انواع دستورالعمل ها باشیم باید بدانیم شستشوی مرتب و پاکسازی عمیق هفتگی، استفاده از خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان، خواب درست و کم کردن استرس همگی بر حالات چهره ما موثر هستند. همچنین داشتن پوست خوب تنها با رعایت کردن یک دستورالعمل و یا خرید کرم گران قیمت میسر نخواهد شد؛ باید مجموعه ای از عوامل را با هم و به صورت قدم به قدم اجرا کرد.

چگونه همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

۱.       ضد آفتاب دوست همیشگی شما است

شاید تا ۵۰ سال پیش‌تر متخصصان و درماتولوژیست ها به اندازه ای که امروز از مضرات نور خورشید برای پوست آگاه هستند، مطلع نبودند. امروزه اما آفتاب با اینکه می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کند ولی در همان حال می‌تواند باعث پیر پوستی، لک و در مواردی هم سوختگی شود. ورود به مبحث سرطان‎های پوستی ناشی از نور آفتاب هم که در این مطلب نمی‌گنجد.
اما همه این موارد یک راه حل مشخص دارد: استفاده از کرم ضد آفتاب در هر فصلی، هر سنی و با هر جنسیتی که هستید؛ هم در منزل و هم بیرون از خانه. استفاده از کرم ضد آفتاب را از کودکی به فرزندانتان آموزش دهید و مانند مسئله مسواک زدن آن را به روتین همیشگی زندگی تان تبدیل کنید.
به این ترتیب و با محافظت پوست از اشعه UV خورشید، اولین قدم مهم برای سلامتی و شادابی پوستتان را برداشته‌اید.

۲.       سرم ویتامین سی راز پوست شفاف

قدم بعدی استفاده از مشتقات ویتامین سی برای پوست است. این روزها کافیست عبارت سرم یا کرم ویتامین سی را جستجو کنید. در کسری از ثانیه بهترین محصولات ویتامین سی تولید شده توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی جلوی چشم شما هستند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن سن، جنس پوست و بودجه‌ای که در نظر دارید محصول مناسبی تهیه کنید.

ویتامین سی باعث تولید کلاژن، افزایش قوام و سفتی پوست ، رفع نشانه های خستگی و کاهش چین و چروک می‌شود؛ خصوصا وقتی به صورت مستقیم به بافت پوست برسد. این تغییر در پوست های دارای آکنه ، التهاب و لک با استفاده از ویتامین سی در طول مدت ۳ الی ۶ ماه کاملا واضح خواهد بود.
به طور خلاصه، مصرف پیوسته انواع مشتقات ویتامین سی باعث احیای پوست می‌شود.

۳.       کرم مرطوب کننده برای هر نوع پوستی واجب است

نکته مهم دیگر، در مورد استفاده از کرم مرطوب کننده است. بسیاری فکر می‌کنند که تنها پوست خشک نیاز به استفاده از کرم مرطوب کننده دارد. این مورد اشتباهی است که متاسفانه بسیاری آن را مرتکب و از آبرسانی و هیدراته کردن بافت پوستشان غافل می‌شوند. چرا که پوست بدون آب بعد از مدتی کدر و مات خواهد بود.

افراد دارای پوست چرب هم به همان اندازه سایر نوع پوست ها نیاز به کرم مرطوب کننده دارند. کرم مناسب برای دارندگان پوست چرب، از انواع بدون چربی است که می‌تواند پوست را به صورت عمقی تغذیه و رطوبت رسانی کند.

همانطور که می‌دانید، خشکی پوست باعث ایجاد ترک و چین و چروک های عمیق و بروز نشانه های پیری پوست خواهد شد.

۴.       ماسک صورت مناسب را در برنامه هفتگی بگنجانید

استفاده از انواع ماسک غنی شده با آنتی اکسیدان می‌تواند در داشتن پوستی سالم به شما کمک کند. رفع خستگی، روشن شدن و رفع کدری پوست، پاک کردن جوش‌هاو همچنین کنترل چربی، جزو کارکرد هایی است که می‌توانید با استفاده از انواع ماسک صورت مناسب، انتظار آن را داشته باشید. به جز انواع ماسک های داروخانه ای و آماده، با به کاربردن از انواع میوه و مواد غذایی موجود در یخچال نیز می‌شود ماسک خانگی ساخت و به تغییر وضعیت پوست صورت کمک کرد.

۵.       برای داشتن پوست شاداب تا می‌توانید آب و مایعات بخورید

برای داشتن پوستی سرحال و شاداب، تنها استفاده از انواع کرم های مرطوب کننده تا زمانیکه به بدنتان آب کافی نرسانید فایده ای نخواهد داشت.آب و مایعات مفید و بدون قند می‌توانند بدن شما را از درون سیراب کنند و اثرات این سیراب شدن به سلول های پوستتان نیز برسد. نوشیدن دتاکس واتر( آب ساده که درون بطری یا لیوان چند تکه میوه اضافه کرده باشید ) به عنوان سم زدا برای کبد و دستگاه گوارش عمل می‌کند. به این ترتیب چهره ای شاداب و بدون خستگی در انتظار شما خواهد بود.

چگونه همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

۶.       لایه برداری به داد پوست شما می رسد

زندگی در شهرهای شلوغ و پر از ماشین و آلودگی یعنی وقتی که به خانه برمی گردید مقداری از این آلودگی به همراه انواع کرم و لوازم آرایشی روی پوست شما جا خوش کرده است. با کمک گرفتن از انواع لایه بردار ها به پوستتان کمک می‌کنید تا از انواع سلول های مرده سطح پوست خلاص شده و نفس بکشد.

با روتین شدن لایه برداری بعد از مدتی متوجه درخشندگی خاص پوست صورتتان خواهید شد. ولی این را فراموش نکنید که انواع لایه برداری پوست باید به آرامی و بدون هیچ گونه فشار و یا کشیدگی باشد؛ پوست شما قرار است بدون تنش و آسیب فیزیکی سبک شود.

۷.       کرم دور چشم مهم ترین بخش روتین شما است

حتما شما هم بارها در مورد استفاده از کرم دور چشم مطالب مختلفی خوانده اید. خوب است بدانید مناسب ترین سن استفاده از انواع کرم دور چشم از حدود ۲۰ سالگی است. فرمولاسیون این کرم ها دارای مواد مرطوب کننده است و با هیدراته نگه داشتن پوست اطراف چشم به عنوان محصولی پیش گیرنده در ایجاد چین و چروک، عمل می‌کند. به همین خاطر همیشه برای خرید انواع کرم دور چشم هزینه کنید.
در سنین بالاتر اما کارکرد استفاده از انواع کرم دور چشم، کاهش چین و چروک و رفع نشانه های پیری پوست است. همچنین انواع دیگری از این محصول برای کاهش پف و تیرگی هم در دسترس قرار دارد.  استفاده از آن در دو نوبت صبح و شب توصیه می‌شود.

 

نکته مهم دیگری که باید برای مراقبت از پوستتان به آن اهمیت دهید پاک کردن انواع لوازم آرایشی از پوست هر شب و قبل از خواب است. محصولات آرایشی می توانند باعث مسدود شدن منافذ تنفسی پوست شما شوند؛ و در نتیجه پوستی که نتواند به راحتی نفس بکشد دچار جوش، انواع آکنه و کدری خواهد بود.

با رعایت نکات گفته شده می‌توانید در نگهداری و مراقبت از پوستتان قدم مثبتی بردارید. هر چند روند پیر شدن را نمی‌توان به تعویق انداخت ولی با رعایت موارد تا حدود زیادی می‌توانید این روند را کند کنید.
برای رعایت روتین های گفته شده مهم است که از لوازم آرایشی بهداشتی اصل استفاده کنید. محصولات ارزان کارگاهی و قاچاق می توانند عواقب بدی برای پوست شما داشته باشند.
شما برای خرید  لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و با قیمت مناسب می توانید به https://rojashop.com و همچنین فروشگاه های فیزیکی روژا مراجعه کنید.

در نهایت اینکه واقعا قدر پوستتان را با هر ویژگی که دارد، بدانید.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.