تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۵۸

چگونه دو واتساپ در گوشی خود نصب کنیم؟ در این مطلب نصب دو واتساپ در گوشی را آموزش می‌دهیم. همچنین چند برنامه معرفی می‌کنیم که با آنها می‌توانید از دو اکانت واتس اپ استفاده کنید.
واتساپ – Whatsapp یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پیام رسان‌ها یا مسنجرهای جهان و ایران است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن برای ارسال و دریافت پیام و حتی تماس صوتی و تصویری استفاده می‌کنند. اما بر خلاف تلگرام و اینستاگرام، درون اپلیکیشن واتساپ نمی‌توانید از دو اکانت با دو شماره تلفن همراه مختلف استفاده کنید. با این حال راه‌هایی برای نصب دو واتساپ در گوشی شما وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این روش‌ها را به شما آموزش دهیم. پس اگر دو سیم کارت دارید و می‌خواهید روی هر دو شماره خود اکانت واتساپ داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

در برخی گوشی‌ها، سازندگان ویژگی‌ای را درون دستگاه ارائه می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید دو برنامه واتساپ در گوشی خود داشته باشید و روی هر برنامه از یک اکانت مجزا استفاده کنید. اما این ویژگی در همه گوشی‌ها به خصوص گوشی‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. با این حال ..

چگونه دو واتساپ در گوشی خود نصب کنیم؟

در این مطلب نصب دو واتساپ در گوشی را آموزش می‌دهیم. همچنین چند برنامه معرفی می‌کنیم که با آنها می‌توانید از دو اکانت واتس اپ استفاده کنید.

واتساپ – Whatsapp یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پیام رسان‌ها یا مسنجرهای جهان و ایران است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن برای ارسال و دریافت پیام و حتی تماس صوتی و تصویری استفاده می‌کنند. اما بر خلاف تلگرام و اینستاگرام، درون اپلیکیشن واتساپ نمی‌توانید از دو اکانت با دو شماره تلفن همراه مختلف استفاده کنید. با این حال راه‌هایی برای نصب دو واتساپ در گوشی شما وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این روش‌ها را به شما آموزش دهیم. پس اگر دو سیم کارت دارید و می‌خواهید روی هر دو شماره خود اکانت واتساپ داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

در برخی گوشی‌ها، سازندگان ویژگی‌ای را درون دستگاه ارائه می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید دو برنامه واتساپ در گوشی خود داشته باشید و روی هر برنامه از یک اکانت مجزا استفاده کنید. اما این ویژگی در همه گوشی‌ها به خصوص گوشی‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. با این حال نگران نباشید چرا که در این صورت نیز چاره‌ای وجود دارد و این چاره استفاده از برنامه‌های جانبی است. در ادامه چند روش را به شما آموزش می‌دهیم که با انجام آن می‌توانید دو واتساپ در گوشی اندرویدی خود نصب کنید. گفتنی است این روش‌ها روی گوشی های اندرویدی تست شده و جواب داده و کاربران گوشی های آیفون متاسفانه نمی‌توانند به این راحتی دو واتساپ را روی دستگاهشان نصب کنند و باید از روش‌های دیگری عمل کنند.

نحوه نصب دو واتساپ در گوشی اندرویدی

روش اول – ساخت Clone

همانطور که گفته شد برخی سازندگان در گوشی های خود قابلیتی را ارائه می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید دو واتساپ در دستگاه خود نصب کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید در گوشی دو سیم کارته خود از برنامه‌هایتان یک کلون – Clone یا کپی بسازید. این قابلیت در گوشی های برندهای مختلف با نام‌های گوناگونی شناخته می‌شود. قابلیت ساختن کلون از برنامه‌ها در گوشی های سامسونگ با نام Dual Messenger ، در گوشی های شیائومی با نام Dual Apps، در گوشی های هواوی و آنر با نام App Twin، در گوشی های اوپو با نام Clone Apps، در گوشی های ویوو با نام App Clone و ‌در گوشی های ایسوس با نام Twin Apps شناخته می‌شود.

بنابراین برای ساخت یک کپی از واتساپ خود در گوشی ابتدا برنامه Whatsapp را از گوگل پلی استور دانلود کنید و سپس به تنظیمات دستگاه بروید و نام ذکر شده در بالا را در بخش تنظیمات پیدا کنید. به عنوان مثال در گوشی هواوی، گزینه App Twin را در تنظیمات جستجو کرده و پیدا کنید و وارد آن شوید. در این بخش فهرست برنامه‌هایی که شامل این قابلیت می‌شوند را مشاهده می‌کنید و جلوی هر برنامه، یک کلید فعال‌سازی قرار گرفته است. با فعال کردن گزینه مربوطه، از آن برنامه یک کلون ساخته می‌شود. بنابراین گزینه ساخت Clone از واتساپ را بزنید و به همین راحتی یک اپلیکیشن واتساپ دیگر علاوه بر اپلیکیشن دانلود و نصب شده توسط شما، در گوشی‌تان ظاهر می‌شود. حالا می‌توانید روی هر یک از این دو برنامه از یک اکانت با شماره‌ای متفاوت استفاده کنید.

اعمال تنظیمات روی واتساپ دوم نیز کاملا مشابه همان واتساپ اصلی است و شما باید شماره موبایل خود را وارد کرده و پس از دریافت تاییدیه از واتساپ و دریافت کد تایید و وارد کردن آن در برنامه، واتساپ شما فعال می‌شود. گفتنی است این مراحل برای ساخت Clone از برنامه‌ها برای شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر نیز عمل می‌کند.

روش دوم – استفاده از برنامه‌های ثالث

اگر در گوشی شما قابلیت App Cloning یا ساخت کلون از برنامه‌ها وجود نداشت می‌توانید از برنامه‌های ثالث برای نصب دو واتساپ در گوشی خود استفاده کنید. چندین برنامه برای این کار وجود دارد که ما در این مطلب چند نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم.

یکی از این برنامه‌ها ogwhatsapp نام دارد که در آن امکان استفاده از دو اکانت در یک گوشی را خواهید داشت. این برنامه بر پایه واتساپ اصلی ساخته شده و تمامی امکانات نرم افزار اصلی را دارد و مزیت آن، استفاده از یک شماره دیگر روی واتساپ بدون نیاز به روت کردن گوشی است. این برنامه هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و فقط کافی است ogwhatsapp را از سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید و مشابه واتساپ اصلی وارد برنامه شوید و از آن استفاده نمایید.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌کنیم Parallel Space نام دارد. این برنامه یک حافظه موازی می‌سازد که می‌توانید برنامه‌ها را در آن حافظه نصب کنید و به این ترتیب امکان کلون کردن برنامه‌های مختلفی را خواهید داشت. برای این کار ابتدا برنامه Parallel Space را دانلود و نصب کنید. پس از باز کردن برنامه با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که در آن می‌توانید برنامه‌های گوناگون را کلون کنید. برنامه‌ای که می‌خواهید از آن کلون بسازید، مثلا واتساپ را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Add to Parallel Space بزنید. در ادامه به حافظه موازی با حافظه اصلی گوشی خود هدایت می‌شوید که برنامه مورد نظر شما به صورت موازی روی آن نصب شده و اجرا می‌شود. تنظیمات اپلیکیشن واتساپ را مشابه برنامه اصلی اعمال کرده و وارد آن شوید و از آن استفاده کنید. این برنامه به صورت رایگان عرضه می‌شود و تنها مشکل آن تبلیغات درون برنامه‌ای است که با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید این تبیلغات را نیز حذف کنید.

لینک دانلود Parallel Space

برنامه دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم Whatsapp Business است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. این برنامه کاملا مجزا از برنامه اصلی واتساپتان در گوشی شما نصب می‌شود و می‌توانید از آن در کنار نسخه اصلی واتساپ استفاده کنید. پس از نصب برنامه وارد آن شوید. در این مرحله می‌توانید از شماره قبلی استفاده کنید یا یک شماره جدید را وارد کنید. اگر شماره قبلی خود را وارد کنید داده‌های واتساپ شما از اپلیکیشن اصلی به نسخه تجاری منتقل می‌شود و اگر شماره جدیدی وارد کنید می‌توانید از آن به عنوان واتساپ دوم در کنار واتساپ اصلی خود استفاده نمایید.

لینک دانلود Whatsapp Business

برنامه آخری که به شما پیشنهاد داده می‌شود، gb Whatsapp است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و کاربران زیادی آن را دانلود و نصب می‌کنند. این برنامه نیز مانند Whatsapp Business در کنار نسخه اصلی واتساپ نصب می‌شود و شما می‌توانید با وارد کردن یک شماره دیگر از آن به عنوان واتساپ دوم استفاده کنید.

نصب دو واتساپ در گوشی آیفون

همانطور که گفته شد در گوشی های آیفون استفاده از دو واتساپ به راحتی گوشی های اندرویدی نیست، اما باز هم برنامه‌های ثالثی وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان واتساپ دوم استفاده کنید. یکی از بهترین برنامه‌هایی که برای ساخت اکانت دوم واتساپ در آیفون به شما پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن Dual Messenger for Whatsapp است که با استفاده از آن می‌توانید یک کلون از واتساپ اصلی خود بسازید و پس از ثبت نام در آن مانند نسخه اصلی واتساپ از آن استفاده کنید.

لینک دانلود Dual Messenger for Whatsapp

تهیه شده درگجت نیوز-: گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل