تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 64869

چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و آزار دهنده را متوقف کنیم؟

چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و آزار دهنده را متوقف کنیم؟

چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و آزار دهنده را متوقف کنیم؟ با انجام ترفندی ساده در دو پلتفرم‌ اندروید و iOS، می‌توان تا حد زیادی از مزاحمت‌های حاصل از پیامک‌های تبلیغاتی و به‌دنبال آن نفوذ..

چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و آزار دهنده را متوقف کنیم؟

با انجام ترفندی ساده در دو پلتفرم‌ اندروید و iOS، می‌توان تا حد زیادی از مزاحمت‌های حاصل از پیامک‌های تبلیغاتی و به‌دنبال آن نفوذ بدافزارها و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

با هر پیشرفتی که در دنیای ارتباطات حاصل می‌شود، همواره پدیده‌هایی غیرمنتظره در این مسیر به زندگی ما ورود پیدا می‌کنند. از نامه‌ها و ایمیل‌های ناخواسته گرفته تا تماس‌های خودکار، بازاریاب‌ها و کلاه‌برداران هرگز مشکلی در دریافت اطلاعات تماس شخصی ما و استفاده از آن برای منافع شخصی خود نداشته‌اند. اقدامات آنها اگرچه همواره سبب مزاحمت است، اما در برخی از مواقع نیز می‌تواند در ابعادی گسترده‌تر و کاملا خطرناک‌تر ظاهر شود.

تقریبا همه ما از کلاهبرداری‌های فیشینگ و نحوه سرقت اطلاعات شخصی مانند حساب بانکی و رمز عبور حساب‌ها که در دست افرادی شیاد قرار می‌گیرند، مطلع هستیم. با این‌حال به‌نظر نمی‌رسد که حداقل در حال حاضر، راه رهایی دائمی از این‌گونه آسیب‌ها وجود داشته باشد.

پیامک‌های تبلیغاتی

در حالی‌که فیلترهای پیامک‌های تبلیغاتی (اسپم) ایمیل و رجیستری‌های دولتی نظیر “لطفا تماس نگیرید”، بسیاری از مخاطبین ناخواسته ارسال‌کنندگان این مطالب زرد را کاهش داده‌اند، اما آن‌هایی که مصمم به برقراری تماس غیرمجاز با ما هستند، توانسته‌اند راه نفوذ خود را به سیستم‌های پیام متنی ما پیدا کنند. اگر از دریافت‌کنندگان این دسته از پیام‌های متنی به‌شمار می‌روید، تنها نیستید.

به نقل از شرکت اسپم‌یاب Robokiller، سالانه در حدود پنج میلیارد پیامک تبلیغاتی و هرزنامه برای ساکنان ایالات متحده ارسال می‌شود. خوش‌بختانه، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید نه‌تنها در جهت جلوگیری از آنها، بلکه به‌طور کامل دریافت این نوع از پیام‌ها را متوقف کنید.

اکثر پیامک‌های تبلیغاتی و هرزنامه از گوشی‌های همراه دیگر افراد ارسال نمی‌شوند، بلکه اغلب از طریق رایانه و در قالب روشی رایگان برای ارسال متن به فرستنده (از طریق آنتی‌ویروس نورتون) فرستاده می‌شوند. در حالی‌که این اقدام در نگاه اول صرفا باعث مزاحمت و آزار خواهد شد، اما در واقع این متن‌ها معمولا برای فریب شما در جهت ارائه اطلاعات شخصی ارسال شده‌اند. این فرآیند می‌تواند با ارسال داوطلبانه آن یا به‌وسیله دادن دسترسی به فرستنده برای نصب بدافزار روی دستگاه شما، محقق شود. در هر صورت، ممکن است در موقعیتی قرار گیرید که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی شما در معرض خطر قرار گیرد.

پیامک‌های تبلیغاتی

نورتون این اخطار را می‌دهد که هرگز به این‌گونه از پیام‌ها پاسخ ندهید، زیرا انجام این کار به فرستنده هشدار می‌دهد که شماره‌ای که پیام از آن ارسال شده، یک شماره تلفن قانونی است. این عمل منجر در برخی از کشورها به فروخته‌ شدن شماره مشترک به‌عنوان بخشی از لیست شماره تلفن قانونی به دیگر شرکت‌ها می‌شود.

دیگر هشداری که باعث آگاه‌سازی کاربران شده، این است که هرگز روی لینک پیوندی که از طریق متن ارسال شده، کلیک نکنید. مگر این‌که شماره تلفن ارسال‌کننده آن‌را تشخیص دهید. پیوند‌های خارجی از این پیام‌های متنی می‌تواند منجر به نصب بدافزار شود. اطلاعاتی که این بدافزار جمع‌آوری می‌کند، ممکن است به فروش اطلاعات شخصی شما به بازاریاب‌های مستقل یا شرکت‌هایی منتهی شود که کلاهبرداران بازارهای مالی هستند.

در عین حال که می‌توان به‌صورت جداگانه، شماره‌ها را از ارسال پیامک به‌ خود مسدود کنید، اما Robokiller بر این ادعا است که انجام این عمل با متون هرزنامه‌ای هیچ فایده‌ای به همراه ندارد. به یاد داشته باشید که چگونه این متن‌ها به‌جای شماره تلفن همراه واقعی، از رایانه ارسال می‌شوند. چیزی که در نگاه اول یک شماره تلفن ارسال‌کننده است، در واقع یک شماره جعلی محسوب می‌شود. بنابراین با مسدودسازی این متن‌ها در تمام اوقات نیز از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و اسپم در امان نخواهید ماند.

پیامک‌های تبلیغاتی

در امریکا می‌توان از این بابت که آیا شرکت مخابراتی تلفن همراه کاربر، سرویس مسدود کردن متن اسپم را ارائه می‌دهد یا خیر، اطلاع حاصل کرد. در این میان شرکت‌هایی وجود دارند که برای مسدود کردن تماس‌های تلفنی اسپم و فیلتر کردن پیام‌های متنی هرزنامه، خدمات ارائه می‌دهند. هم‌چنین می‌توان پیامک‌های مشکوک به اسپم را به شرکت مخابراتی تلفن همراه خود گزارش داد.

در نهایت، شما نیز می‌توانید تعداد زیادی از پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک به اسپم را از طریق تنظیمات گوشی خود، مسدود کنید. در پلتفرم اندروید، با ورود به قسمت Setting و با فعال‌سازی گزینه “Caller id and Spam”، این قابلیت عملی می‌شود. برای کاربران آیفون نیز می‌توان در تب Setting و با ورود به قسمت Messages، گزینه “Filter unknown senders” را فعال کنید.

به‌خاطر داشته باشید که روشن کردن این ویژگی ممکن است منجر به فیلتر شدن پیامک‌های مورد نظر شما شود، زیرا این ویژگی، پیام‌های هر شماره‌ای را که در مخاطبین تلفن شما نیست را هدف قرار می‌دهد.

با این‌که یک اقدام پیشگیرانه به‌تنهایی کافی نیست، اما اگر تنظیمات گوشی خود را برای رهگیری این نوع متون و هم‌چنین استفاده از یک مسدودکننده جانبی اسپم فعال کنید، احتمالا می‌توانید این متون هرزنامه مزاحم را تا حد زیادی حذف کنید.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.