تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 596253

چگونه خودمان دوربین مدار بسته را نصب کنیم؟

چگونه خودمان دوربین مدار بسته را نصب کنیم؟

امروزه به علت های گوناگون شاهد افزایش سرقت بوده ایم، به همین دلیل نصب دوربین های مداربسته از مهمترین روش های مقابله با سرقت و اتفاقات ناگوار محسوب می­شود. سوال این است که آیا خودمان توانایی نصب این دوربین ها را داریم؟ اگر به دفترچه راهنمای دوربین مداربسته ی خود مراجعه کنید و آموزش های

امروزه به علت های گوناگون شاهد افزایش سرقت بوده ایم، به همین دلیل نصب دوربین های مداربسته از مهمترین روش های مقابله با سرقت و اتفاقات ناگوار محسوب می­شود. سوال این است که آیا خودمان توانایی نصب این دوربین ها را داریم؟ اگر به دفترچه راهنمای دوربین مداربسته ی خود مراجعه کنید و آموزش های گام به گام این مقاله را مطالعه کنید؛ بله می توانید دوربین مداربسته را خودتان نصب کنید. اما بهترین راه این است که از متخصصین این حوزه کمک گرفت و نصب را به آنان سپرد؛ زیرا پس از انتخاب مدل دوربین مهمترین قسمت نصب آن است زیرا اگر نصب به روش صحیح انجام نشود دیگر کیفیت و نوع دوربین هیچ اهمیتی ندارد و دوربین مدار بسته کارایی خود را از دست می­دهد، اما اگر نصب را درست انجام دهید بهترین کارایی را حتی با وجود داشتن یک دوربین مدار بسته ارزان خواهید داشت.

 

اقدامات قبل از نصب دوربین مدار بسته

پیش از شروع مراحل نصب ابتدا باید تمامی لوازم و اطلاعاتی که نیاز دارید را آماده سازی کنید.

انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته

اصلی ترین مسئله برای نصب دوربین مدار بسته، انتخاب مکان مناسب این کار است.

  • این مکان باید بهترین و بیشترین زاویه دید را به محیط داشته باشد.
  • بهترین زاویه و ارتفاع را انتخاب کنید.
  • عموما مناسب ترین مکان نصب، گوشه ی دیوار­ها و نصب دوربین به سقف است.
  • ارتفاع مکان مورد نظر باید بیشتر از 3 متر باشد که دسترسی افراد به دوربین امکان نداشته باشد.
  • مکان مورد نظر باید به منبع برقی مانند پریز برق نزدیک باشد.

رعایت مورد­های گفته شده باعث می­شود که دوربین شما بهترین کارایی را به شما نشان دهد. مسئله بعدی این است که مکان هایی که می­خواهید تحت پوشش دوربین باشد را مشخص کنید.

در ساختمان های بزرگ مکان­هایی همانند پارکینگ، درب­های اصلی و فرعی، راه پله­ها و محل­های خروج اضطراری، پنجره هایی که رو به روی خیابان هستند و مکان های داخلی هر واحد مانند آشپزخانه و اتاق انتظار و … می­توانند بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته باشند.

روش نصب کردن دوربین مداربسته به دیوار

اگر دوربین مداربسته را تهیه کرده باشید، احتمالا به شما لنت­ های چسبنده داده شده تا دوربین را به دیوار بچسبانید. اما روش مطمئن تر و بهتر برای نصب دوربین مداربسته این است که دوربین را در گوشه دیوار نصب کرده و به سقف پیچ کنید. پس از نصب آن می­توانید زاویه دوربین را به راحتی تنظیم کنید. در بعضی شرایط یکی از بهترین روش ها قرار دادن دوربین ها در زاویه همدیگر است؛ به نحوی که بتوانیم هر دوربین را با دوربین دیگر ببینیم، به این صورت کار را برای سارقانی که قصد قطع کردن دوربین های مدار بسته را داشته اند بسیار سخت نموده ایم.

چگونه خودمان دوربین مدار بسته را نصب کنیم؟

نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته به هنگام نصب

به همراه هر دوربین مداربسته یک اداپتور برق وجود دارد که کافیست یک سر کابل اداپتور را به دوربین متصل کنیم و سر دیگر را به پریز برق متصل می­نماییم.

از قسمت های بسیار مهم در نصب دوربین سیم کشی مناسب آن است، بهترین روش این است که از داخل دیوار­ها سیم کشی را انجام دهید و اگر با سوراخ کردن دیوارها آشنایی ندارید بهتر است از یک سیم کش حرفه ای کمک بگیرید. کابل­ها را بپوشونید و مخفی کنید؛ می­توانید این کار را با داکت انجام دهید. در نصب دوربین، هدف شما باید استفاده از کمترین میزان سیم باشد، زیرا افزایش طول سیم کشی می­تواند سبب تضعیف سیگنال و امواج تصویر شود. حداکثر اندازه­ی یک کابل بصورت استاندارد برای این کار می­­تواند 400 متر باشد. اگر می­خواهید بهترین انتقال تصویر را داشته باشید از کابل­های با کیفیت استفاده کنید.

اتصال دوربین به دستگاه DVR

برحسب انواع دوربین مداربسته موجود در بازار و سیستم آن­ها این قسمت را باید پیش ببریم:

  • اگر سیستم ما آنالوگ یا اچ دی باشد، اتصالات برق برای دوربین ما باید به دستگاه DVR انجام شود.
  • اگر دوربین ما تحت وب است، اتصالات و دریافت تصویر توسط دستگاه­های NVR انجام می­شود.
  • اگر دوربین ما بی­سیم است در این حالت یک شبکه اینترنتی محلی را راه اندازی کرده و دریافت تصاویر اتفاق می­افتد.

مکان مناسب برای استقرار دستگاه مرکزی

اگر قصد نصب و راه اندازی تعداد زیادی دوربین مداربسته را دارید باید مکانی را برای اتصال به دستگاه DVR و جمع شدن کابل­ها در نظر بگیرید، این مکان را به نحوی انتخاب کنید که کاملا در دسترس باشد و بتوان سیم کشی از محل­های مختلف را به این اتاق انجام داد.

اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه

گاهی اوقات نیاز داریم که تصویر را بتوانیم به صورت آنلاین و یا ضبط شده بر روی گوشی موبایل خود ببینیم؛ در اینصورت باید بدانیم که چگونه دوربین مداربسته را به موبایل خود متصل کنیم.

  1. در ابتدا باید دستگاه DVR خود را به نمایشگر متصل کنید. این کار توسط کابل HDMI می تواند صورت بگیرد.
  2. انجام دادن تنظیمات DVR در قسمت تنظیمات که باید پس از انجام آن ها دستگاه DVR را ریست بکنید.
  3. انجام دادن تنظیمات روتر با توجه به دفترچه راهنمای روتر که به شما داده شده است.
  4. اتصال DVR به اینترنت با توجه به دفترچه راهنمای DVR ای که خریداری کرده اید.
  5. متصل کردن دوربین به موبایل توسط نرم افزارهایی که هم برای اندروید و هم ios وجود دارد؛ مانند: iCamViewer، CCTV Viewer، mCam View، SuperLive Pro. پس از نصب این برنامه ها اطلاعاتی از شما خواسته می­شود که با توجه به تنظیماتی که انجام داده بودید این اطلاعات را تکمیل می­کنید؛ سپس با ایجاد نام کاربری و رمز توانایی دسترسی به تصاویر ضبط شده و یا زنده از دوربین مدار بسته ی خود را خواهید داشت.

چگونه خودمان دوربین مدار بسته را نصب کنیم؟

جمع بندی

در این مطلب آموزش گام به گام برای نصب دوربین مداربسته را بررسی کردیم، اما با توجه به اهمیت این کار، بهتر است که نصب دوربین مداربسته ی خود را به اشخاص متخصص بسپارید. با تیم تخصصی آیریویژن تماس بگیرید و خرید و نصب دوربین مداربسته را زیر نظر این تیم انجام دهید و اگر هنوز اقدام به خرید دوربین مداربسته نکرده اید؛ می­توانید از سایت آیریویژن قیمت دوربین مداربسته دید در شب و یا دوربین های مناسب خانه و محل کار را مشاهده نمایید و تجربه خرید با بهترین کیفیت و قیمت را داشته باشید.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.