تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۲۹
کد خبر : 61438

چگونه تمام تب های مرورگر را با یک کلید میانبر ببندیم ؛ کروم، فایرفاکس، اج و سافاری

چگونه تمام تب های مرورگر را با یک کلید میانبر ببندیم ؛ کروم، فایرفاکس، اج و سافاری

چگونه تمام تب های مرورگر را با یک کلید میانبر ببندیم ؛ کروم، فایرفاکس، اج و سافاریتنها با فشار دادن یک دکمه شورتکات می‌توانید تب های مرورگر کروم، فایرفاکس، اج و سافاری را فوراً ببندید. با این کار وبگر..

تمام تب های مرورگر را با یک کلید میانبر ببندیمچگونه تمام تب های مرورگر را با یک کلید میانبر ببندیم ؛ کروم، فایرفاکس، اج و سافاری

تنها با فشار دادن یک دکمه شورتکات می‌توانید تب های مرورگر کروم، فایرفاکس، اج و سافاری را فوراً ببندید. با این کار وبگردی سریع را تجربه کنید

سرعت، همه چیزیست که از یک مرورگر وب می‌خواهیم. اما گاهی اوقات این دست خودمان است که چطور سرعت وبگردی‌مان را بالا ببریم. به طور مثال با یک کلید شورتکات بستن تب، شما می‌توانید به سرعت یک تب باز شده در مرورگر وب خود را ببندید. این کلید با مرورگرهای کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و سافاری کار می‌کند. در ادامه به شما نحوه کار این دکمه را خواهیم گفت.

بستن تب های مرورگر کروم با دکمه شورتکات

در ویندوز، کروم بوک یا لینوکس برای بستن یک تب در مرورگر گوگل کروم باز کافیست شورتکات Ctrl+W را روی کیبورد بفشارید. این دکمه فوراً تب باز را می‌بندد. روی مک هم برای این کار می‌توانید از شورتکات Command+W استفاده کنید.

نکته: اگر به صورت اتفاقی یک تب را بستید، برای بازگردانی فوری آن کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T را در ویندوز و Command+Shift+T را در مک بفشارید.

بستن یک تب در فایرفاکس با دکمه شورتکات

روی لینوکس یا کامپیوتر ویندوزی شما می‌توانید با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl+W یک تب را در مرورگر فایرفاکس ببندید. در مک هم کافیست کلیدهای ترکیبی Command+W را بفشارید.

برای بستن پنجره کامل فایرفاکس هم می‌توانید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+W را در ویندوز و Command+Shift+W را در مک بفشارید.

بستن یک تب در مایکروسافت اج با دکمه شورتکات

مرورگر اج دقیقاً مثل مرورگر کروم کار می‌کند؛ بنابراین برای بستن یک تب در آن نیز کافیست از همان شورتکات مرورگر کروم استفاده کنید. روی کامپیوتر ویندوزی و لینوکس باید کلیدهای ترکیبی Ctrl+W را بفشارید و در مک هم از کلیدهای ترکیبی Command+W استفاده کنید.

برای بستن کامل پنجره Edge نیز در ویندوز از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+W و در مک از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+W استفاده کنید.

بستن تب های مرورگر در سافاری با دکمه شورتکات

مثل دیگر مرورگرها، سافاری هم به شما اجازه می‌دهد با استفاده از یک دکمه شورتکات، فوراً تب‌های باز مرورگر را ببندید. این شورتکات حتی روی مرورگر سافاری در آیپدی که یک کیبورد فیزیکی به آن متصل است هم کار می‌کند.

برای بستن یک تب باز در Safari کافیست کلیدهای ترکیبی Command+W را روی کیبورد مک خود بزنید. برای بستن پنجره سافاری به طور کامل هم کلیدهای ترکیبی Command+Shift+W را بفشارید. اگر هم به اشتباه تب مهمی را بسته‌اید، می‌توانید تب‌های بسته شده را بازگردانید.

با استفاده از کلیدهای شورتکات، سرعت وب‌گردی شما افزایش پیدا می‌کند و تجربه کاربری بهتری را به دست میاورید. امیدواریم با این شورتکات جدید از وب‌گردی خود لذت ببرید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.