تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
کد خبر : 588506

چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟

چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟

به هدایت بازدیدکنندگان به سمت سایت موردنظر، ایجاد ترافیک گفته می‌شود که شما می‌توانید از طریق روش آنلاین و یا آفلاین این کار را انجام دهید؛ مثلا شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و انجام تبلیغات در سایت‌های دیگر، افراد را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کنند. درروش آفلاین شما می‌توانید از طریق توزیع کارت،

به هدایت بازدیدکنندگان به سمت سایت موردنظر، ایجاد ترافیک گفته می‌شود که شما می‌توانید از طریق روش آنلاین و یا آفلاین این کار را انجام دهید؛ مثلا شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و انجام تبلیغات در سایت‌های دیگر، افراد را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کنند.

درروش آفلاین شما می‌توانید از طریق توزیع کارت، تماس‌های تلفنی و تبلیغات، بازدید سایت خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم سوال چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟ را به شما پاسخ دهیم و نکات لازم برای افزایش ترافیک را به شما معرفی کنیم. به همین منظور پیشنهاد می‌دهیم برای آشنایی بیشتر با افزایش ترافیک سایت خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با نحوه افزایش ترافیک وب‌سایت آشنا شوید

کار اصلی شما زمانی که شما وب سایت خود را راه اندازی می کنید و شرکت طراحی سایت مشهد، وب سایت کسب و کار شما را طراحی و تکمیل می کند، شروع می شود. در این زمان شما باید به روش های مختلف وب سایت خود را به کاربران و مشتریان بالقوه خودتان معرفی کنید و ترافیک وب سایت تان را افزایش دهید.

شاید در ابتدا تصور کنید که افزایش ترافیک و تبلیغات کار بسیار دشواری است؛ اما با انجام این کار متوجه خواهید شد که اگر شما راهکارهای افزایش بازدید را بشناسید، می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین مدت به نتیجه دلخواه برسید. برای انجام تبلیغات اگر شما مقداری بودجه مالی در نظر بگیرید و هزینه کنید، میزان ترافیک سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت.

با انواع ترافیک در وب سایت بیشتر آشنا شوید

معرفی چند ترافیک پرکاربرد

  • ترافیک رایگان

شما می‌توانید به وسیله تبلیغات در گوگل، رسانه‌های اجتماعی، ارسال ویدئو و تبلیغات ارزان، تعداد بازدیدکنندگان از سایت را بسیار افزایش دهید. ناگفته نماند که بهترین روش افزایش بازید سئو است. درواقع سئو روشی است که با ایجاد تغییراتی در سایت سبب افزایش بازدید در گوگل می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیز گفته می‌شود.

ترافیک پولی

برای ایجاد ترافیک پولی روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم این روش‌ها را به شما ارائه دهیم:

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی از بهترین روش‌های ترافیک پولی، تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click است. هنگامی‌که فرد بر تبلیغ شما کلیک کند، باید پول پرداخت کنید که این مزیت بسیار عالی به شمار می‌آید. توجه داشته باشید که اگر کسی تبلیغ شما را ببیند اما آن را باز نکند، نیازی به پرداخت پول نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر شما تبلیغات خود را در گوگل قرار دهید، با جستجو هر کلیدواژه‌ای تبلیغات شما بالا می‌آید اما در کنار تبلیغ شما کلمه AD را قرار می‌دهند تا بازدیدکنندگان متوجه تبلیغات شوند.

تبلیغات نمایشی (PPI)

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ پولی، تبلیغات نمایشی یا Pay Per Impression است که باید به ازای هر بازدید میزانی پول بپردازید. در این روش تبلیغ‌کننده هیچ‌گونه تضمینی درباره تبلیغ بالای سایت شما نخواهد داد اما تعداد نمایش در سایت را تضمین خواهد کرد.

تبلیغات مدت‌دار

تبلیغات مدت‌دار یکی دیگر از روش‌های انجام تبلیغات پولی است که در مدت‌زمان خاص انجام می‌شود، به‌عنوان‌مثال طی 30 روز برای سایت شما تبلیغات انجام خواهند داد. در این روش نیز شخص تبلیغ‌کننده هیچ‌گونه تضمینی برای میزان بازدید سایت به شما نخواهد داد. این روش بیشتر برای تبلیغ سایت‌هایی که بازدید کمی دارند، کاربرد دارد.

چگونه میزان ترافیک سایت را افزایش دهید؟

توجه داشته باشید که برای رونق کسب‌وکار خود، باید میزان بازدید از سایت شما بالا باشد تا میزان فروش شما نیز افزایش یابد. روش‌های بسیاری برای افزایش ترافیک وجود دارد که از این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انجام تبلیغات

روش‌های مختلفی برای انجام تبلیغات مانند تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و تبلیغ گرافیکی وجود دارد. روش‌های ذکرشده سبب جذب علاقه‌مندان می‌شود و وب‌سایت شما را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. همچنین استفاده از این روش، روشی بسیار عالی برای ساختن برند شما به شمار می‌آید. باید قبل از انجام تبلیغات پولی، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که تبلیغات با اهداف شما سازگار باشد؛ زیرا هر روش تبلیغ پولی مزایا و مضرات خود را خواهد داشت.

2. سعی کنید در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

برای انجام این کار باید سعی کنید در تمام رسانه‌های معروف صفحه‌ای ایجاد کنید که مطالبی بسیار باارزش و مفیدی درباره شغل خود منتشر کنید. توجه داشته باشید که باید به‌طور کامل محصول خود را معرفی نکنید تا مشتریانی که قصد خرید دارند با شما ارتباط گیرند و شما بتوانید بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال سعی کنید مطالب بسیار کوتاه در صفحه خود قرار دهید که این کار سبب افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

3. سعی کنید عنوان‌های جذاب به کار ببرید.

مهم‌ترین بخش محتوا عنوان آن است و بدون داشتن عنوانی تاثیرگذار خواننده جذب سایت شما نمی‌شود. توجه داشته باشید ابتدا درباره عنوان خود بسیار فکر کنید و سپس آن را ارسال کنید.

چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟

به سئو داخلی توجه کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از سئو داخلی نباید میزان بهینه‌سازی سایت شما زمان زیادی طول بکشد. سعی کنید کلیدواژه‌های مهم مقاله را بولد کنید و برای هر مقاله یک لینک برای مقالات مرتبط قرار دهید. توجه داشته باشید عکس‌هایی که در سایت خود باز می‌کنید توضیحات مناسبی داشته باشند.

سعی کنید از کلی واژه‌های طولانی استفاده کنید.

یکی از عوامل موثر در بسیاری از جستجوها، استفاده از کلیدواژه‌های طولانی است. به همین منظور سعی کنید آن را در تبلیغات پولی یا سئو قرار دهید تا فرصت بزرگی برای افزایش ترافیک به دست آورید.

بهتر است در انجمن‌ها (فروم‌ها) فعال باشید.

یکی از روش‌هایی برای بهتر دیده شدن شما نوشتن مطلب‌هایی در انجمن‌ها و پاسخ دادن به پست‌های مرتبط باکار شما است. شما می‌توانید با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم‌ها قرار می‌گیرند به‌راحتی در بین افراد به‌عنوان یک فرد متخصص در کسب‌وکارتان شناسایی شوید. به‌علاوه توجه کنید که اگر فروم اجازه‌ی قرار دادن لینک خود را به‌صورت زیرنویس یا امضا به شما بدهد، پیشنهاد می‌دهیم که فرصت را غنیمت شمارید. با انجام این کار می‌توانید پس از خواندن جواب‌ها توسط علاقه‌مندان، میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

7. به‌عنوان مهمان وبلاگ نویسی را شروع کنید.

می‌توانید با نوشتن دائمی پست مهمان در سایت معتبر میزان ترافیک را افزایش دهید و برند خود را معروف کنید. توجه داشته باشید که پست مهمان تغییر کرده باشد؛ زیرا در صورت استفاده از تاکتیک‌های اسپمی مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. سعی کنید مقاله‌های کوتاه بنویسید و در قسمت درباره نویسنده توضیحاتی درباره سایت خود مطرح کنید که بتوانید لینک آن را قرار دهید. انجام این کار سبب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما شده و همچنین سبب می‌شود شما به‌عنوان یک فرد ماهر در زمینه کسب‌وکار خود شناسایی شوید و کار شما رونق خواهد یافت.

8. محتوای بسیار جذاب تولید کنید.

می‌توانید به تولید محتوایی یونیک و با ارزشی بپردازید که همه افراد برای قرار دادن لینک شما در سایت خود داوطلب شوند. انجام این کار سبب می‌شود بازدیدکنندگان بسیاری به سایت شما هدایت شوند.

9. سعی کنید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

اگر باز شدن سایت شما طول بکشد مسلما افراد از بازدید سایت شما منصرف خواهند شد. به همین دلیل هر چه سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد برای شما بهتر است.

10. می‌توانید به سوالات سایت‌های دیگر پاسخ دهید.

سایت‌های بسیاری وجود دارند که در آن هیچ‌کس سوال کاربران را پاسخ نخواهد داد. شما می‌توانید مطالب و مقالات مرتبط سایت خود را در پاسخ این افراد قرار دهید و به‌صورت کوتاه سوالات را پاسخ دهید و به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر فرد را به سمت سایت خود هدایت کنید.

11. بهتر است لینک داخلی داشته باشد.

هنگامی‌که محتوایی را تولید می‌کنید و انتشار می‌دهید باید به تهیه لینک‌های داخلی بپردازید. انجام این کار سبب ایجاد تجربه‌ای بهتر و مفیدتر برای کاربران می‌شود. ناگفته نماند که این روش یکی از اساسی‌ترین روش‌های افزایش ترافیک سایت است.

افزایش بازدید وب‌سایت (سایت)

راه‌اندازی وب‌سایت مهم‌ترین و اولین قدم برای موفقیت در کسب‌وکار آنلاین است برای پیشرفت در کسب‌وکار خود باید سعی کنید تا وب‌سایت شما بازدیدکننده داشته باشد.

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید وب‌سایت شما وجود دارد:

 1. وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنی (سئو)

در ابتدا به‌منظور افزایش بازدید سایت باید تمرکز خود را روی کلمات کلیدی قرار دهید زیرا کلمات کلیدی محتوای وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. برای افزایش میزان بازدید سایت خود باید بتوانید کلمات کلیدی مرتبطی را انتخاب کنید. این روش ترفندی بسیار مهم و کاربردی است. همچنین شما می‌توانید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بلاگ خود در کسب‌وکار آنلاین خود بهره‌مند شوید زیرا تاثیر بسیاری بر میزان بازدید دارد.

2. محتوا را تازه‌سازی کنید.

این روش برای هک سئو طراحی‌شده است که به‌منظور بالا بردن میزان بازدید سایت به‌کاربرده می‌شود. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انجام تازه‌سازی محتوا نوشتن نظر کاربران یا نقد و بررسی خود از محصولات شماست. انجام این کار سبب می‌شود که گوگل نظرسنجی را به‌صورت محتوای جدید تشخیص دهد.

چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟

3. بک لینک ایجاد کنید.

بخش مهم دیگری از سئو را بک لینک‌ها تشکیل می‌دهند که در افزایش بازدید سایت شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. هنگامی‌که سایت دیگری به سایت شما لینک می‌دهد سبب فرستادن سیگنال‌هایی به گوگل می‌شود که این کار سبب با ارزش نشان دادن سایت شما می‌شود.

4. محتوا و اطلاعات را به‌صورت روزانه به سایت خود اضافه کنید.

با قراردادن اطلاعات به‌صورت روزانه و تازه‌سازی آن‌ها، می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان را به میزان بسیار چشمگیری افزایش دهید.

5. فعالیت رقبای خود را زیر نظر بگیرید.

باید توجه داشته باشید که در صورت مقایسه سایت خود با سایت رقبا و نحوه عملکرد آن‌ها در زمینه افزایش بازدید، می‌توانید بفهمید که تعداد بازدید رقبا از کجاست و میزان بازدید آن‌ها چقدر است؟

سنجش ترافیک سایت

به‌طورکلی ترافیک سایت به معنی میزان بازدیدها از سایت است. اگر شما با روش‌های میزان بازدید سایت آشنایی داشته باشید، فهمیدن میزان بازدید کار بسیار راحتی خواهد بود. سایت‌های بسیاری برای سنجش ترافیک طراحی شده اند، در ادامه به معرفی سایت‌های میزان بازدید خواهیم پرداخت:

سایت similar web

یکی از بهترین سایت‌ها برای بررسی میزان بازدیدها، سایت similar web است که اطلاعات کامل و دقیقی درباره میزان بازدید از سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد. می‌توانید از طریق جستجو لینک و به‌صورت رایگان از میزان بازدید در تمام دنیا باخبر شوید و از میزان علایق و… بازدیدکنندگان اطلاعات بسیاری کسب کنید.

اینستاگرام و توئیتر

شما می‌توانید با مراجعه به این دوسایت و بررسی میزان لایک‌ها و کامنت‌های کاربران اطلاعات لازم را درباره میزان بازدید و نظرات کاربران کسب کنید.

سایت Quantcast

یکی‌دیگر از دقیق‌ترین سایت‌ها، سایت Quantcast است که از طریق گوشی و یا کامپیوتر می‌توانید با کلیک بر این سایت، آن را باز کرده و میزان بازدید را مشاهده کنید.

سایت Ahrefs

یکی‌دیگر از بهترین و دقیق‌ترین سایت‌ها، سایت Ahrefs است که میزان ترافیک سایه شما را نشان می‌دهد، همچنین امکان مقایسه سایت خود با سایت‌های دیگر را نیز به شما خواهد داد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سوال چگونه ترافیک وب‌سایتمان را افزایش دهیم؟ را به‌صورت کامل به شما پاسخ دهیم و راه‌های افزایش بازدید و میزان ترافیک را به شما معرفی کردیم. همچنین شما می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت توسعه گران آریاز (WWW.AriazDevs.com) علاوه بر سفارش طراحی سایت، در زمینه سئو و افزایش بازدید وب سایت تان نیز مشاوره و راهنمایی تخصصی داشته باشید. امیدواریم با ارائه این مطالب به شما در پیشرفت و رونق کار خود، کمک کرده باشیم.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.