تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 11825

چگونه بیت کوین بفروشیم

چگونه بیت کوین بفروشیم

امروزه تبادل ارزهای دیجیتال رونق روز افزونی پیدا کرده است و افراد به دنبال خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال اعم از فروش بیت کوین هستند. در این میان می توان بیان داشت که خرید بیت کوین و یا فروش آن به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم ترین و ساده …

امروزه تبادل ارزهای دیجیتال رونق روز افزونی پیدا کرده است و افراد به دنبال خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال اعم از فروش بیت کوین هستند.

در این میان می توان بیان داشت که خرید بیت کوین و یا فروش آن به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم ترین و ساده ترین راه ها برای این کار مراجعه به صرافی های آنلاین می باشد. اما همواره امنیت و اعتماد مشتریان از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب صرافی می باشند.

صرافی های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند که افراد می توانند برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال در کوتاه ترین و آسان ترین روش به سایت هایی همچون دیجی اکسچنج اعتماد کرده و مبادلات خود را انجام دهند.

بیت کوین و راه های فروش آن

بیت کوین، اتریوم، ریپل و… از جمله ارز دیجیتال یا پول دیجیتالی هستند که برای موارد مختلف و سرمایه گذاری در این زمینه می توان به خرید و فروش آنها اقدام کرد.

برای فروش بیت کوین گزینه های مختلفی پیش روست که در مطلب امروز به بررسی آنها خواهیم پرداخت. همان طور که عنوان کردیم گزینه های متنوعی برای فروش ارز دیجیتال وجود دارند ولی نکته مهم انتخاب مناسب ترین آنهاست.

براساس شرایط خود می توانید بهترین روش را برای فروش پول دیجیتالی خود پیش بگیرید. روش های آنلاین و حضوری مختلفی برای این امر وجود دارند که هر کدام از مزیت و معایب خود برخوردارند هستند. در ادامه به نحوه فروش آنلاین بیت کوین خواهیم پرداخت و آن را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار می دهیم.

بیت کویین

فروش بیت کوین به صورت آنلاین

فروش بیت کوین را می توان به صورت آنلاین به انجام رساند. این مورد از مرسوم ترین روش هایی است که در حال حاضر در دنیا مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

در فروش آنلاین ارز دیجیتالی، افراد میتوانند از روش های مختلف برای رسیدن به این مهم بهره مند شوند. فروش مستقیم، فروش با کمک صرافی های آنلاین و بازارهای جدید از جمله مواردی هستند که در این روش بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

فروش مستقیم ارز دیجیتال

همان طور که عنوان کردیم از روش های فروش بیت کوین گزینه مبادله مستقیم می باشد. برای فروش این نوع ارز فرد باید اطلاعات کافی در رابطه با خریداران داشته باشد تا بتواند با آنها در ارتباط بوده و ارز دیجیتالی خود را به فروش برساند.

سایت های صرافی برای فروش بیت کوین

از دیگر روش های فروش بیت کوین به صورت آنلاین، سایت های صرافی می باشند. در این روش نیز ملزم به ثبت نام و تائید هویت در سایت صرافی مربوطه خواهید بود. این گونه از سایت ها نیز به عنوان واسطه شناخته می شوند که فروشنده و خریدار بیت کوین را به یکدیگر متصل می کنند.

مقدار و قیمت ارز دیجیتالی خود را باید در بخش های مربوطه سایت های صرافی وارد نمایید. این گونه از صرافی ها با در اختیار داشتن تمامی سرمایه های کاربران امکان داد و ستد را برای آنها فراهم می کنند.

بدین منظور در سایت هایی همچون دیجی اکسچنج، روند ثبت سفارش، تکمیل تراکنش و همچنین انتقال مقدار مورد نظر همگی در صرافی آنلاین انجام خواهند شد. برای فروش آنلاین بیت کوین خود توصیه می کنیم از سایت های صرافی اطلاعات کاملی کسب نمایید و پس از مطمئن شدن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

داد و ستد بیت کوین به روش حضوری

برای فروش و یا خرید بیت کوین علاوه بر گزینه آنلاین می توانید به صورت حضوری نیز اقدام نمایید.

در فروش حضوری بیت کوین تنها نیاز به اسکن کردن کدی با نام QR خواهد بود. این روش برای داد و ستد بیت کوین بین فروشنده و خریدار به راحتی یک تراکنش با تلفن همراه می باشد. با توجه به این موضوع توجه به چند نکته در این روش حائز اهمیت است.

توافق بر روی هزینه و قیمت بیت کوین یکی از این نکات است که باید مورد قبول هر دو طرف قرار گیرد. در برخی موارد توجه به شاخص قیمت بیت کوین نیز از سوی طرفین انجام می شود.

برای محاسبه قیمت میتوانید از برنامه های نرم افزاری گوشی های همراه استفاده نمایید و یا قیمت های به روز شده سایت دیجی اکسچنج را مشاهده نمایید. با روش های مختلف می توانید از نوسانات لحظه ای قیمت این نوع ارز مطلع شوید و خرید و فروش آن را با اطمینان بیشتری به انجام برسانید.

با این وجود روش خرید و فروش اینترنتی بسیار آسان تر می باشد و تنها نیاز است تا سایت مورد اطمینان خود را پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید.

روند ثبت نام در صرافی آنلاین

در صرافی های آنلاین برای احراز هویت نیاز است تا افراد اطلاعات شناسنامه ای خود را همراه با عکس برای سایت ارسال نمایند تا روند ثبت نام تکمیل شود. در غیر این صورت افراد قادر نخواهند بود تا برای خرید بیت کوین و یا فروش آن اقدام کنند.

اما بیان این نکته نیز قابل توجه است که این اطلاعات تنها برای احراز هویت سایت قابل استفاده است و به هیچ عنوان این اطلاعات توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیست.

ارزش گذاری بیت کوین توسط چه کسی تعیین می شود؟

در واقع می توان گفت که ارزش ارز دیجیتال بیت کوین توسط فرد یا گروه خاصی تعیین نمی شود بلکه در این میان با توجه به میزان خرید و فروش بیت کوین و نسبت عرضه و تقاضا ارزش آن مشخص می شود.

بدین صورت که ارزش بیت کوین زمانی که میزان خرید نسبت به عرضه این ارز دیجیتال کمتر باشد، در این صورت ارزش بیت کوین نیز کمتر می شود و کاهش می یابد و به همین نسبت در صورتی که نسبت تقاضا بر عرضه بیشتر باشد، در نتیجه ارزش بیت کوین بالاتر می رود.

در این میان می توان به ماینرها و استخراج کنندگان بیت کوین نیز اشاره کرد که هرچقدر میزان هزینه ای که یک ماینر برای استخراج بیت کوین پرداخت می کند بالاتر رود، بر ارزش بیت کوین نیز تاثیر می گذارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.