تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۷
کد خبر : 72635

چگونه به رتبه یک گوگل برسیم؟ نکاتی کاربردی در خصوص سئو سایت

چگونه به رتبه یک گوگل برسیم؟ نکاتی کاربردی در خصوص سئو سایت

چرا بایستی به سئو‌ سایت اهمیت ویژه بدهیم؟ در سال های نه چندان دور سئو سایت اهمیت چندانی نداشت. بعضی سایت ها با تکرار بدون مفهوم کلمه ای که بیشترین جستجو را در بین مخاطبان داشت، به صفحه اول گوگل می رسیدند! مسلما مخاطب نیز به خواسته خود در چنین سایت هایی نمی رسید. با …

چرا بایستی به سئو‌ سایت اهمیت ویژه بدهیم؟

در سال های نه چندان دور سئو سایت اهمیت چندانی نداشت. بعضی سایت ها با تکرار بدون مفهوم کلمه ای که بیشترین جستجو را در بین مخاطبان داشت، به صفحه اول گوگل می رسیدند! مسلما مخاطب نیز به خواسته خود در چنین سایت هایی نمی رسید. با هوشمندتر شدن گوگل و تعریف الگوریتم های جدید، ترفند تکرار کلمات کلیدی بدون مفهوم کاراییش را از دست داد. متخلفین نیز از سوی گوگل شدیدا تنبیه شدند و کاملا از نتایج جستجو محو گردیدند.

سئو سایت تنها راه رسیدن به رتبه یک گوگل می باشد

این الگوریتم ها به گونه ای تعریف شده اند که هرچه مخاطب در سایت بیشتر باقی بماند، سایت امتیاز بیشتری می گیرد. مخاطب نیز در صورتی زمان زیادی را در سایت می گذارد که سایت مذکور قابلیت پاسخگویی به سوالاتش را داشته باشد. این پاسخگویی بایستی به بهترین شکل ممکن و در قالب یک سری استاندارد تعریف گردد.

این استانداردها حول مفهومی به نام سئو سایت شکل گرفته اند. محتوای سئو شده، جذاب، دسته بندی شده و کاربر پسند می باشد. چنین محتوایی دقیقا همان چیزی است که علاوه بر مخاطب، گوگل هم آن را طلب می کند. لذا صاحبان سایت به دنبال تولید محتوای استاندارد می روند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کنند.

آشنایی با تکنیک های سئو سایت

جهت سئو سایت و تولید محتوای سئو شده یک سری قوانین وجود دارد. این قوانین حول عبارتی تحت عنوان کلمه کلیدی شکل گرفته اند. در واقع هدف از سئو نمودن سایت، رساندن کلمه کلیدی مدنظر به رتبه یک جستجوهای گوگل می باشد. این قوانین شامل مواردی نظیر لینک سازی، سئوسازی تصاویر، هدینگ های سئو شده و غیره می باشد.

سئوی محتوای متنی

اولین گام جهت سئو سایت، تولید محتوای متنی بر اساس اصول و قوانین سئو می باشد. به عنوان نمونه در محتوای متنی بایستی چگالی کلمات کلیدی به اندازه باشد. به عبارت دیگر چگالی کلمات کلیدی به حدی بالا نباشند که از نظر الگوریتم های گوگل خطا تشخیص داده شوند. همچنین چگالی این کلمات نباید به حدی پایین باشند که در جستجوها دیده نشوند. پاراگراف ها و جملات طولانی نیز از دیگر مواردی هستند که در سئو تاثیر منفی بر جای می گذارند. ضمنا از کلمه کلیدی بایستی حتما در هدینگ H1 استفاده گردد‌. در سایر هدینگ ها نیز بایستی چگالی استفاده از کلمه کلیدی مناسب باشد.

 

کلمه کلیدی نقش مهمی در سئو سایت دارد

لینک سازی

یکی از تاثیرگذارترین پارامترها در سئو سایت، لینک سازی می باشد. لینک سازی دارای دو نوع داخلی و خارجی می باشد‌. در لینک سازی داخلی کاربر توسط لینک های مرتبطی که شما در مقالاتتان قرار داده اید، در سایت شما به وب گردی می پردازد. لذا زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کند. در لینک سازی خارجی نیز کاربر از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داده می شود.

سئوی تصاویر

ظاهر سایت در افزایش بازدید مخاطب از آن تاثیر بسزایی دارد. لذا استفاده از تصاویر باکیفیت تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد. استفاده از آلت تصاویر یا متن جایگزین تصاویر مورد دیگری می باشد که جهت سئو نمودن تصویر بایستی لحاظ گردد. حجم مناسب تصاویر نیز در افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیر زیادی دارد.

آیا شبکه های اجتماعی در عصر حاضر جایگزین وبسایت ها شده اند؟

پاسخ به این سوال قطعا منفی می باشد. در مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد. با این حال این بدان معنا  نیست که این شبکه ها جایگزین سایت ها شده اند. در واقع سایت ها مزایایی دارند که شبکه های اجتماعی فاقد آن می باشند. یکی از مزایای مهم وبسایت ها دسترسی گسترده ای است که به مخاطبان می دهد. هرکس در هر نقطه از جهان با جستجویی ساده امکان دسترسی به دامنه وسیعی از اطلاعات را در حوزه مدنظرش دارد‌. این امکان در خصوص شبکه های اجتماعی بسیار محدود می باشد.

مساله مهم دیگر در این زمینه به حوزه کسب و کار مربوط می گردد. ممکن است یک شبکه اجتماعی به هر علتی به طور کامل از دسترس خارج گردد. در این صورت مشتریان جذب شده توسط کسب و کار مذکور به شدت کاهش خواهد یافت. حال کسب و کاری را در نظر بگیرید که تمرکز اصلیش را بر فضای وب و سئو سایت قرار داده است. در کنار این فضا نیز از فرصت شبکه های اجتماعی نیز بهره می برد. در فضای به وجود آمده، برنده رقابت های تجاری چنین شرکتی خواهد بود.

مزیت مهم دیگر وبسایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی امنیت بیشتر آنها در حوزه خرید و فروش محصولات می باشد. در واقع در هر دو فضا امکان کلاهبرداری از جانب شیادان وجود دارد. با این حال امکان شناسایی شیادان در صورتی که از بستر وبسایت جهت انجام معاملات استفاده گردد، بیشتر می باشد.

 

آیا جهت طراحی سایت بایستی هزینه گزافی پرداخت نماییم؟

استفاده از وبسایت و آشنایی با سئو سایت، یکی از ضروریت های کسب و کارهای امروزی می باشد. در نگاه اول طراحی سایت، پروژه ای با هزینه های گزاف به نظر می رسد اما حقیقت چیز دیگری است. اولا: هزینه ای که کسب و کارها جهت طراحی سایت می پردازند، با فروش بیشتر در سریعترین زمان ممکن جبران می گردد. ضمنا آنچه بیشتر از مساله طراحی سایت اهمیت دارد، محتوای تولید شده برای آن سایت می باشد. زیباترین و هزینه بر ترین سایت ها هم اگر فاقد محتوای جذاب باشند، جایی در رتبه های برتر گوگل نخواهند داشت.

آی تی مهر، سایت های باکیفیت و دارای قیمت مناسب طراحی می نماید

جهت طراحی سایت های باکیفیت و دارای قیمت مناسب می توانید از شرکت آی تی مهر کمک بگیرید. لذا صاحبان کسب و کار نباید نگران هزینه های طراحی سایت باشند. جلب رضایت مشتری مهمترین هدف سازمان های پیشرو از جمله شرکت آی تی مهر می باشد. دامنه فعالیت های این شرکت نیز گسترده می باشد و علاوه بر طراحی سایت ارزان و باکیفیت، در حوزه سئو، مدیریت صفحات اجتماعی و عکاسی صنعتی نیز فعالیت دارد. همچنین اگر قصد دارید برند خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی نمایید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. به کمک تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای موثر، این شرکت قادر است دامنه مشتریانتان را به طور قابل توجهی گسترش دهد.

 

تصاویر نقش مهمی در سئو سایت بر عهده دارند

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.