تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 32913

چگونه بر فعالیت کودکان در اینترنت نظارت کنیم؟

چگونه بر فعالیت کودکان در اینترنت نظارت کنیم؟

کنترل والدین برای نظارت بر کودکان امروزه به دلیل در دسترس بودن اینترنت، افراد فقط با یک کلیک می توانند به هر چیزی که اراده کنند دسترسی داشته باشند که این مسئله می تواند برای والدین نگران کننده باشد. معمولا کودکان در هر خانه ای به دستگاه های مجهز به اینترنت مانند کامپیوترها ، تلفن های هوشمند و سیستم های بازی دسترسی دارند. با اجرای کنترل والدین (Parental Control) می توانید بر فعالیت کودکان نظارت داشته باشید.
کنترل والدین چه کاری می تواند انجام دهد؟ کنترل والدین گزینه های خاص نرم افزاری یا دستگاهی است که به والدین امکان نظارت بر استفاده کودکان از اینترنت را می دهد. کنترل والدین از دسترسی آنلاین کودکان به محتوای نامناسب جلوگیری می کند. کنترل والدین را می توان در ارائه دهنده خدمات اینترنت ، موتورهای جستجو ، سایت های پخش ویدئو و موارد دیگر اجرا کرد.
شما با کنترل والدین می توانید روش های پیشگیری زیر را انجام دهید:
بازی های ویدیویی که فرزند شما می تواند به آنها دسترسی داشته باشد را کنترل یا مسدود کنید. مرورگرهای وب را فیلتر کنید و فقط وب سایت های از قبل تأیید شده را نشان دهید. از استفاده کو..

کنترل والدین برای نظارت بر کودکان

امروزه به دلیل در دسترس بودن اینترنت، افراد فقط با یک کلیک می توانند به هر چیزی که اراده کنند دسترسی داشته باشند که این مسئله می تواند برای والدین نگران کننده باشد. معمولا کودکان در هر خانه ای به دستگاه های مجهز به اینترنت مانند کامپیوترها ، تلفن های هوشمند و سیستم های بازی دسترسی دارند. با اجرای کنترل والدین (Parental Control) می توانید بر فعالیت کودکان نظارت داشته باشید.

کنترل والدین چه کاری می تواند انجام دهد؟

کنترل والدین گزینه های خاص نرم افزاری یا دستگاهی است که به والدین امکان نظارت بر استفاده کودکان از اینترنت را می دهد. کنترل والدین از دسترسی آنلاین کودکان به محتوای نامناسب جلوگیری می کند. کنترل والدین را می توان در ارائه دهنده خدمات اینترنت ، موتورهای جستجو ، سایت های پخش ویدئو و موارد دیگر اجرا کرد.

شما با کنترل والدین می توانید روش های پیشگیری زیر را انجام دهید:

  • بازی های ویدیویی که فرزند شما می تواند به آنها دسترسی داشته باشد را کنترل یا مسدود کنید.
  • مرورگرهای وب را فیلتر کنید و فقط وب سایت های از قبل تأیید شده را نشان دهید.
  • از استفاده کودکان از برخی خدمات جلوگیری کنید.
  • موتورهای جستجو را مدیریت کنید تا آنچه کودک می تواند آنلاین جستجو کند ، محدود شود.
  • انواع ویدئوهای قابل جستجو را مدیریت کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین

با این حال، نحوه تنظیم کنترل والدین در هر دستگاه می تواند گیج کننده باشد که در این مقاله از کالی بویز ما نحوه تنظیم آن ها را در دستگاه ها و خدمات زیر توضیح می دهیم:

  • سیستم عامل های کامپیوتر
  • مرورگرهای اینترنتی
  • موتورهای جستجو
  • تلفن های همراه
  • برنامه های کنترل والدین

سیستم عامل های کامپیوتر

نحوه تنظیم کنترل والدین
نحوه تنظیم کنترل والدین در سیستم عامل های کامپیوتری

اکثر سیستم عامل های کامپیوتری حاوی تنظیمات کنترل والدین هستند تا کودک شما در امنیت باشد.

ویندوز ۱۰

محدودیت های محتوا شامل موارد زیر است:

  • مسدود کردن برنامه ها ، بازی ها و رسانه های نامناسب
  • مسدود کردن وب سایت های نامناسب

مسدود کردن برنامه ها، بازی ها و رسانه های نامناسب

برای انجام اینکار ابتدا به ادرس account.microsoft.com/family رفته و با حساب Microsoft خود وارد سیستم (Sign in) شوید.

سپس از تب بالای صفحه روی گزینه Family بزنید و سپس با زدن Create a family group یک حساب کودک ایجاد کنید. اگر فرزند شما حساب مایکروسافت دارد آن را در کادر مشخص شده وارد کنید در غیر این صورت یک حساب کودک ایجاد کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین

در اینجا گزینه member را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین

سپس یک اطلاعیه برای شما به نمایش در می آید که با پذیرفتن آن اکانت فرزند شما به عنوان Child به حساب شما متصل می شود. برای این کار روی Accept now بزنید و رمز حساب فرزند خود را وارد کنید و در نهایت Join now را بزنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین

حالا می توانید از حساب خود فرزندتان را کنترل کنید. گزینه های مختلفی برای ایجاد محدودیت وجود دارد که شامل Activity , Screen time , App and game limits , Content restrictions , Spending , Find your child می شود. چند مورد را در زیر به اختصار توضیح داده ایم.

نحوه تنظیم کنترل والدین

فرزند شما وقت زیادی برای تماشای فیلم یا بازی می گذارد؟ برنامه ها و بازی ها را محدود کنید و به او کمک کنید تا تمرکز خود را حفظ کند و تعادل سالمی در طول روز داشته باشد. به Apps and game limit بروید و گزینه Time limits را فعال کنید.

درصورتی که کودک شما قبل از این محدودیت ها چیزی را دانلود کرده باشد، می توانید با رفتن به صفحه Activity آن را مسدود کنید. فرزند شما برای استفاده مجدد از آن به اجازه احتیاج دارد و می توانید از طریق ایمیل تأیید یا رد کنید.

در بخش Content restrictins، محدودیت سنی را برای فرزندتان اعمال کنید، هر چیزی که بیش از رتبه بندی محتوایی باشد نیاز به تأیید شما دارد. همچنین وقتی فرزند شما درخواست دسترسی به یک برنامه یا بازی مسدود شده را دارد ، می توانید با رفتن به Content Restrictions آن برنامه را مجاز یا ممنوع کنید.

در قسمت Screen time می توانید ببینید این عضو خانواده چند ساعت پشت کامپیوتر بوده است و به او بگویید “برای امروز کافی است”.

مسدود کردن وب سایت های نامناسب

برای مسدود کردن وب سایت های نامناسب Content Restrictions را انتخاب کنید، به Web browsing بروید و Block inappropriate websites را روشن کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین

برای مسدود کردن سایت های خاص، آدرس URL آن ها را در بخش Always blocked اضافه کنید. برای اینکه فرزندتان فقط به مرور وب سایت های خاص محدود شود، کادر کنار Only allow these websites را علامت بزنید.

فیلتر کردن محتوای اینترنت در Mac OS X v10.5, 10.6

از قسمت اپل منو ، System Preferences را انتخاب کرده و سپس گزینه Parental Controls را انتخاب کنید. حساب کاربری که می خواهید آن را فیلتر یا محدود کنید از سمت چپ پنجره انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که کنترل های والدین را نمی توان برای حساب های administrator یا سرپرست فعال کرد. اطمینان حاصل کنید که حساب فرزند شما مدیریت دسترسی داشته و سرپرست نیست.

نحوه تنظیم کنترل والدین

Enable Parental Controls یا فعال کردن کنترل والدین را انتخاب کرده و روی Content tab کلیک کنید. یکی از سه حالت زیر را برای محدودیت های وب سایت را انتخاب کنید

  1. Allow unrestricted access to websites: اجازه دسترسی بدون محدودیت به وب سایت ها: این گزینه وب سایت هایی که کودک شما از آن ها بازدید می کند را ثبت می کند اما مرور وب را محدود نمی کند.
  2. Try to limit access to adult websites automatically: دسترسی به وب سایت های بزرگسالان را به طور خودکار محدود کنید: این گزینه وب سایت هایی را که محتوای نامناسب دارند ، مشابه روش شناسایی ایمیل های اسپم فیلتر می کند.
  3. Allow access to only these websites: اجازه دسترسی فقط به این وب سایت ها را بدهید: با این گزینه ، وب سایتی که در لیست شما نیست محدود می شود.

کنترل والدین در مرورگرهای اینترنت

کنترل والدین در مرورگرهای اینترنت

اکنون که سیستم عامل کامپیوتر را کنترل کردید ، وقت آن است که از کنترل والدین در مرورگرهای اینترنت شروع کنیم. ما دستورالعمل هایی برای سه مرورگر رایج اینترنت داریم.

گوگل کروم

مرورگر Chrome را باز کرده و بر روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست بزنید. در پنجره باز شده، Add را انتخاب کنید و نامی برای آن تایپ و در نهایت روی Add کلیک کنید، سپس یک پنجره جدید Chrome باز می شود.

نحوه تنظیم کنترل والدین در گوگل کروم

همگام سازی را روشن کنید. سپس نشانک ها ، تاریخچه ، رمز عبور و سایر تنظیمات حساب جدید به طور خودکار با حساب شما همگام سازی می شوند ، بنابراین می توانید ببینید که فرزند شما به طور آنلاین چه برنامه هایی را انجام داده است.

فایرفاکس

زمانی که کنترل والدین سیستم عامل کامپیوتر شما روشن باشد، فایرفاکس به طور خودکار کنترل والدین را در دستگاه شما بررسی می کند و خودش را روی حالت Safe mode تنظیم می کند.

اگرچه سیستم عامل و مرورگرهای اینترنت شما ممکن است ایمن نباشند ، اما اجرای کنترل والدین در موتور جستجو بسیار مهم است. کودکان به احتمال زیاد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن وب سایت هایی برای استفاده تفریحی یا آموزشی استفاده می کنند.

موتورهای جستجو

نحوه تنظیم کنترل والدین در موتور های جستجو

Google SafeSearch

به موتور جستجوی گوگل رفته و سپس به قسمت Search Setting بروید.

نحوه تنظیم کنترل والدین در گوگل

در بخش SafeSearch filters ، کادر کنار Turn on SafeSearch را علامت بزنید. در پایین صفحه روی Save کلیک کنید.

Bing

برای فعال سازی کنترل والدین در مرورگر بینگ ابتدا به bing.com/account مراجعه کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین در بینگ

در قسمت SafeSearch تیک گزینه Strict را زده سپس در پایین صفحه روی ذخیره کلیک کنید.

سافاری

کنترل والدین سافاری همان کنترل والدین سیستم عامل Mac است که در بالاتر ذکر شده است.

کنترل والدین در تلفن های هوشمند

نحوه تنظیم کنترل والدین در سافاری

اگر فرزند شما گوشی خودش را دارد و یا از گوشی والدین خود استفاده می کند، به هرحال تنظیم کنترل والدین مهم است. شما می توانید محدود کردن جستجوی وب و موارد دیگر را محدود یا غیرفعال کنید.

اندروید

برنامه Family link for parents را در گوشی اندروید خود دانلود کنید. برنامه را اجرا کرده و Get Started را انتخاب کنید، سپس وارد حساب گوگل خود شوید.

در پاسخ به سوال Who will be using this phone? گزینه Parent را انتخاب کنید سپس دستورالعمل های برنامه را دنبال کنید.

اگر فرزند شما حساب گوگل دارد Yes را بزنید و اگر فرزند شما حساب گوگل ندارد No را انتخاب کنید تا حساب گوگل ایجاد کنید. (توصیه می شود در این مرحله گزینه No را انتخاب کرده و حساب کودک جدید ایجاد کنید تا در مراحل بعدی با خطایی مواجه نشوید.)

حالا گوشی فرزند خود را بردارید و برنامه Family link for children را نصب و وارد برنامه شوید. سپس حساب گوگل فرزند خود را برای شروع انتخاب کنید و از دستورالعمل ها پیروی کنید.

با این برنامه می توانید نرم افزار هایی را که روی تلفن نصب شده اند بررسی کنید و تصمیم بگیرید که فرزند شما مجاز به استفاده از آن ها باشد یا خیر. همچنین محدودیت هایی برای هر نوع محتوا وجود دارد.

نکته: گوشی فرزند شما باید نسخه ۷ یا بالاتر اندروید را داشته باشد. اگر گوشی فرزند شما قدیمی تر است ممکن است این برنامه اجرا نشود.

همچنین در سری گوشی های جدید با اندروید بالاتر، در تنظیمات گوشی عنوانی به اسم Second space قرار دارد که با انتخاب آن می توانید فضایی جدا از فضای شخصی گوشی خودتان ایجاد کنید که مخصوص فرزند شما باشد.

با این کار هر بار که گوشی را در اختیار فرزندتان قرار می دهید می توانید وارد این محیط جداگانه شوید و دسترسی فرزندتان به محیط کاربری اصلی گوشی خودتان را قطع کنید. برای ورود و خروج از این محیط به رمزی که از پیش تعیین کرده اید نیاز خواهد بود.

نحوه تنظیم کنترل والدین در اندروید

در گوشی های سامسونگ فضایی به نام Kids mode وجود دارد که با فعال کردن آن همانند Second space فضایی جدا از محیط شخصی گوشی خودتان ایجاد می شود که برای ورود و خروج از این محیط به رمزی که از پیش تعیین کرده اید نیاز خواهد بود.

برنامه Kids mode به صورت پیش فرض در گوشی های سامسونگ وجود دارند اما اگر موجود نبود می توانید آن را از Galaxy Store دانلود کنید.

آیفون

برای کنترل والدین در ios 13 از Screen Time استفاده می کنیم. قابلیت Screen Time اکنون مدت زمانی که فرزند شما با برنامه ها ، وب سایت ها و موارد دیگر در تلفن می گذراند را کنترل می کند.

به Setting بروید و روی Screen Time بزنید. روی گزینه Turn On Screen Time ضربه بزنید. اطلاعات را در صفحه Screen Time بخوانید و روی Continue ضربه بزنید.

در صفحه بعدی سوال می شود که آیا این دستگاه برای شما است یا فرزند شما؟ اگر برای شما است ، روی This is My iPhone ضربه بزنید و اگر برای فرزند شما است روی This is My Child’s iPhone بزنید.

در ادامه ما روی گزینه This is My Child’s iPhone کار می کنیم.

نحوه تنظیم کنترل والدین در آیفون

بعد از زدن بر روی This is My Child’s iPhone ، در صفحه بعد زمان شروع و پایان را برای Downtime انتخاب کنید. این کار برای زمان هایی است که می خواهید عادت بد استفاده‌ی شبانه از تلفن همراه را از بین ببرید.

نحوه تنظیم کنترل والدین در آیفون

در صفحه App Limits ، تنظیمات مربوط به همه برنامه ها و دسته ها را حفظ کنید یا روی دسته های خاصی که می خواهید ضربه بزنید و آن ها را اضافه کنید. سپس ساعت یا دقیقه ها را برای محدودیت برنامه تعیین کنید.

نحوه تنظیم کنترل والدین در آیفون

در صفحه Content & Privacy ، روی Continue ضربه بزنید. در صفحه بعدی رمز عبور را ایجاد کرده سپس Screen Time اجرا می شود.

در آیفون

از اینجا می توانید تنظیمات Downtime ، App Limits ، Communication Limits ، Always Allowed و Content & Privacy Restrictions را انجام دهید تا تغییرات بیشتری را برای حساب فرزند خود ایجاد کنید.

در آیفون

اکنون می توانید محدودیت هایی را برای دسترسی به برنامه ها تعیین کنید. روی Downtime ضربه بزنید و آن را روشن کنید. می توانید یک بازه زمانی ایجاد کنید که در طی آن فقط برنامه های خاص مجاز باشند. یا برای تنظیم زمان های مختلف روی گزینه سفارشی کردن روزها روی Customize Days ضربه بزنید.

عنوان بعدی App Limits است. بر روی آن ضربه بزنید، سپس Add Limit را بزنید. در این صفحه می توانید برنامه ها را شامل محدودیت کنید یا آن ها را از محدودیت خارج کنید. به پایین صفحه بروید و روی گزینه Websites ضربه بزنید و URL وب سایتی را که می خواهید اضافه کنید.

اگر می خواهید برنامه های خاصی را فعال یا غیرفعال کنید روی Allowed Apps ضربه بزنید و برنامه ها را روشن یا خاموش کنید.

اگر می خواهید محتوای خاصی را از App Store ، وب سایت ها و سایر منابع، مجاز یا ممنوع کنید ، روی Content Restrictions ضربه بزنید و مواردی را که می خواهید مجاز یا مسدود کنید.

برای محدود کردن سایت های خاص روی Content Restrictions ضربه بزنید و Web Content را باز کنید، سپس Limit Adult Websites یا Allowed Websites Only را انتخاب کنید.

بهترین برنامه های کنترل والدین

بهترین برنامه های کنترل والدین

آخرین مرحله ای که می توانید برای اطمینان از فعالیت آنلاین فرزند خود انجام دهید، استفاده از برنامه های کنترل والدین است. در دنیای تلفن های همراه و تبلت ها ، برنامه های کنترل والدین سطح محافظتی برای حفظ امنیت کودک شما هستند.

در زیر لیست ۱۰ برنامه برتر برای کنترل والدین آورده شده است:

  • MSpy
  • The Phonesheriff
  • Qustodio
  • The Spy Bubble
  • Mobicip
  • Net Nanny
  • MamaBear
  • FamilyTime

کنترل والدین برای ایمن نگه داشتن کودک شما زمانی که وقت خود را آنلاین می گذراند ضروری است.

به دلیل تنوع دستگاه ها و سیستم عامل های اینترنتی که کودک شما ممکن است استفاده کند ، مهم است که همیشه کنترل والدین خود را به روز و فعال نگه دارید.

۵ / ۵ ( ۵ امتیاز )

نوشته چگونه بر فعالیت کودکان در اینترنت نظارت کنیم؟ اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.