تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۳۵
کد خبر : 70827

چه کنیم که در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟

چه کنیم که در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟

چه کنیم که در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟بسیاری از افراد در فصل بهار با مشکلاتی چون احساس خستگی و خواب آلودگی مواجه می‌شوند؛ اما چه کنیم در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟
فاضله حیدریان، متخ..

چه کنیم که در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟

بسیاری از افراد در فصل بهار با مشکلاتی چون احساس خستگی و خواب آلودگی مواجه می‌شوند؛ اما چه کنیم در فصل بهار اینقدر خواب آلوده نباشیم؟

فاضله حیدریان، متخصص طب سنتی عنوان کرد روح و جسم افراد در فصل بهار به دلیل تغییراتی که در بدن رخ می‌دهد با بیماری‌های متعددی مواجه می‌شود. وی از بیماری‌های شایع در فصل بهار به ورم‌های حلق، آلرژی فصلی، دمل‌ها و ورم‌های چرکی و جوش‌ها و خارش و کهیر، ورم‌های مفصلی و درد مفاصل، گرفتگی صدا، زکام، سرفه و خونریزی بینی اشاره کرد. طبق گفته حیدریان در فصل بهار شیوع مشکلاتی چون بی‌حالی، احساس خستگی، سنگینی بدن، خواب آلودگی و بی‌حوصلگی نیز افزایش می‌یابد.

چگونه در بهار خواب آلوده نباشیم؟

خواب آلوده

این متخصص طب سنتی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد با برخی از روش‌های درمانی یا پیشگیری می‌توان بدن را برای مواجهه با بیماری‌ها و شرایط نامطلوب احتمالی آماده کرد. وی افزود روزهای نخست فروردین ماه به عنوان بهترین زمان برای آغاز پاکسازی بهاره محسوب می‌شوند و در این پاکسازی، کبد، کلیه‌ها و روده‌ها به عنوان اندام‌های هدف به‌شمار می‌روند.

حیدریان با اعلام این که اصلاح رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین روش‌های پاکسازی و آمادگی برای فصل بهار محسوب می‌شود عنوان کرد هنگام تغذیه باید یک سری از توصیه‌های لازم را در دستور کار قرار داد و افراد باید حجم غذا را نیز کاهش دهند. همچنین مصرف سبزی‌ها و عرقیات نیز یکی از عوامل مفید در این حوزه به‌شمار می‌رود.

استفاده از سبزی‌ها و دمنوش‌ها در فصل بهار

این متخصص طب سنتی با اشاره به لزوم مصرف سبزی‌ها و دمنوش‌ها در فصل بهار گفت برای اینکه بدن برای جذب مواد مفید و دفع سموم فرصت کافی داشته باشد، در روز میوه‌ها را در حجم کم و به دفعات بخورید. میوه‌هایی نظیر آلو، گوجه سبز و خیار دارای طبع سرد بوده و برای دفع سموم کبد بسیار مفید هستند. سبزی‌هایی نظیر برگ سبز، جوانه‌ها، نخود، لوبیا، بادمجان، کلم، کرفس، کاهو و سبزی‌های کوهی به دلیل این که فیبر بالایی دارند باعث برطرف کردن یبوست، تامین آب بدن و کنترل اشتها خواهند شد.

حیدریان در ادامه توصیه کرد مردم در فصل بهار مصرف عرقیاتی نظیر کاسنی و شاتره که مقوی کبد و تصفیه‌کننده خون هستند را در دستور کار خود قرار دهند. ضمن این که استفاده از نوشیدنی‌ها و شربت‌های فرونشاننده گرما نظیر شربت نارنج و لیمو، شربت زرشک و غوره و رب غوره، عرق کاسنی و شربت ریواس نیز در فصل بهار بسیار مفید است. وی در ادامه از مردم خوست تا از مصرف نوشیدنی‌های گرمی‌بخش و بسیار رطوبت‌آور نظیر آب هندوانه، دمنوش‌های ختمی و پنیرک و مواد گرم، تلخ، تند، شور و تیز در این فصل پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی در ادامه فصل بهار را بهترین فصل برای تمام سنین به خصوص کهنسالان و کسانی که مزاج سرد و خشک دارند دانست و گفت در این فصل بدن برای رشد و بالندگی آماده می‌شود و به همین دلیل افزایش گرما، حرارت و رطوبت بدن را به همراه خواهد داشت.

حیدریان در ادامه بیان کرد افراد با بهبود کارکرد بدن و اعضا در فصل بهار می‌توانند با بیماری‌های بهاره، خستگی و خواب آلودگی و مشکلات جسمی شایع در این فصل مقابله کنند. از این رو در این فصل باید از غذاهای مولد خون دوری کرد و مصرف انواع گوشت را کاهش داد. این متخصص با اشاره به این که باید از جنبش زیاد روانی پرهیز کرد گفت هیجاناتی چون شادی، غم، ترس، هیجان و سایر حالات روحی در نوع شدید نیز مضر خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.