تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 63129

چه نکاتی در انتخاب پرستار بیمار در منزل اهمیت دارد؟

چه نکاتی در انتخاب پرستار بیمار در منزل اهمیت دارد؟

برای هر یک از شما ممکن است پیش بیابد که به دلالیل مختلف نیاز داشته باشید تا برای مراقبت از فردی بیمار، پرستاری را در منزل استخدام کنید. اکثر افراد برای استخدام پرستار نگران هستند و می‌خواهند بهترین فرد را به خانه‌ی خود راه دهند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نکات …

برای هر یک از شما ممکن است پیش بیابد که به دلالیل مختلف نیاز داشته باشید تا برای مراقبت از فردی بیمار، پرستاری را در منزل استخدام کنید. اکثر افراد برای استخدام پرستار نگران هستند و می‌خواهند بهترین فرد را به خانه‌ی خود راه دهند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نکات مهمی که برای انتخاب پرستاری مناسب در منزل لازم است بدانید، آشنا شوید.

پرستاری در منزل چیست؟

به ارائه خدمات پزشکی یا مراقبت از افراد به وسیله‌ی شخصی متخصص و با تجربه، پرستاری گفته می‌شود. به فردی که این خدمات را در منزل انجام می‌دهد، پرستار بیمار در منزل گفته می‌شود. نکته مهم در این تعریف آموزش تخصصی در زمینه پرستاری و مراقبت محسوب می‌شود.

اگر شخصی فقط در زمینه‌ی نگهداری و حتی پرستاری از افراد تجربه داشته باشد، ولی آموزش‌های لازم را ندیده باشد، نمی‌توان او را دقیقا براساس تعریف ذکر شده، به عنوان پرستار شناخت. پرستاری سرشار از اتفاقات غیرمترقبه‌ای است که شاید افراد در طول سال‌ها تجربه هم با آن روبرو نشوند، اما اگر دانش این کار را بیاموزند قادر خواهند بود تا با اتفاقات غیرمنتظره مواجه شوند.

تغییر شیوه زندگی، نبود زمان کافی در زندگی امروزی و همچنین تخصصی بودن کار پرستاری مخصوصاً در مورد افراد بیمار ضرورت حضور پرستار در منزل را تشدید کرده است.

به چه نکاتی برای استخدام پرستار بیمار در منزل باید توجه داشته باشیم؟

به منظور استخدام توجه به هزینه پرستار بیمار در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و صرفاً هزینه کم‌تر را نباید به‌عنوان معیار در نظر داشته باشید. به جز این مورد نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • از مجموعه‌های دارای مجوز وزارت بهداشت پرستار در منزل را استخدام کنید.
  • پرستار آموزش دیده، متخصص، باتجربه و با دانش فنی بالایی باشد.
  • اطلاعات لازم درباره شخصی که باید از او پرستاری شود، ارائه دهید.
  • پرستاری علاقه‌مند، صبور و بااخلاق و همدل انتخاب کنید.

چه نکاتی در انتخاب پرستار بیمار در منزل اهمیت دارد؟

علاوه بر این توجه کنید که پرستار حتما باید با نیاز و اهداف شما همخوانی داشته باشد. به این معنی که اگر پرستار در منزل برای بیمار کرونایی لازم دارید نباید پرستار کودک بگیرید و برعکس. آموزش‌ها، مهارت‌ها و تجارب هر یک از پرستاران با هم متفاوت است.

چند نوع پرستار در منزل وجود دارد؟

شناخت انواع پرستار و خدمات پرستاری در منزل و آشنایی با اموری که باید توسط این افراد انجام شود به شما کمک می‌کند تا بهترین شخص را انتخاب کنید. در مرکز پرستاری در منزل سفیر آرامش فعالیت پرستاران به سه دسته‌ی مراقبت از سالمندان، کودکان و افراد بیمار دسته‌بندی می‌شود:

پرستار سالمند در منزل

پرستاری از افراد سالخورده علاوه بر نگهداری همیشگی و اجرای دقیق مراحل دوره‌ی درمان، باید همراه با همدلی، صبر و همراهی با فرد مسن، به نشاط و بهبود وضعیت روحی او نیز کمک کند. شما باید همه‌ی موارد مورد نیاز و در صورت لزوم پرونده پزشکی او را در اختیار پرستار قرار دهید. مسئله رعایت بهداشت برای فرد سااخورده از دیگر مسائل مهم به شمار می‌آید.

پرستار کودک در منزل

مراقبت از کودک یا نوزاد باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر توجه به نکات تغذیه‌ای، حفظ بهداشت و داروی او به بازی‌ها و وجود محیطی نشاط‌آور تاکید شود. اهمیت شرایط روانی و تربیتی کودک و ریزبینی پرستار از جمله مسائل مهم دیگر محسوب می‌شود.

پرستار بیمار در منزل

روند بهبود بیماری، برنامه دارویی، بهداشت فردی، برنامه غذایی، تعویض پانسمان یا تزریق در زمان معین و ارتباط با پزشک بیمار از اصلی‌ترین مواردی است که پرستار بیمار در منزل باید به آن‌ها توجه کند. بهبود وضعیت روحی بیمار از طریق همدلی مستمر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نهایت پیشنهاد آخر ما به شما این است که از مراکزی پرستار استخدام کنید که علاوه بر اینکه دارای تمام مجوزهای وزارت بهداشت هستند، پرستارانی دلسوز، آموزش دیده و متخصص را در اختیارتان بگذارند.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.