تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 584113

چه زمانی اسپرسوساز نیاز به تعمیر دارد؟

چه زمانی اسپرسوساز نیاز به تعمیر دارد؟

دستگاه اسپرسوساز یکی از گرانترین و مهم‌ترین دستگاه‌ها در کافی شاپ است. با استفاده از این دستگاه میتوان در هر لحظه اقدام به سرو انواع نوشیدنی اسپرسو در تعداد بالا کرد. برای اینکه دستگاه اسپرسوساز صنعتی از بیشترین کارایی و بهره برخوردار باشد، باید در بازه‌های زمانی مناسبی مورد سرویس و تعمیر قرار بگیرد. با

دستگاه اسپرسوساز یکی از گرانترین و مهم‌ترین دستگاه‌ها در کافی شاپ است. با استفاده از این دستگاه میتوان در هر لحظه اقدام به سرو انواع نوشیدنی اسپرسو در تعداد بالا کرد. برای اینکه دستگاه اسپرسوساز صنعتی از بیشترین کارایی و بهره برخوردار باشد، باید در بازه‌های زمانی مناسبی مورد سرویس و تعمیر قرار بگیرد. با این کار از بروز آسیب‌های بیشتر به دستگاه و قطعات آن جلوگیری شده و عمر ماشین اسپرسو افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه با بهترین زمان تعمیر و سرویس‌دهی دستگاه اسپرسوساز آشنا خواهیم شد.

عوامل ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه اسپرسوساز

برای اینکه به مشکلات دستگاه اسپرسوساز پی ببرید، بهتر است از عوامل ایجادکننده اختلال در عملکرد آن مطلع باشید. مهمترین مواردی که باعث افت عملکرد دستگاه می‌شوند، عبارتند از اتصالات برقی دستگاه مانند خرابی کابل برق، خرابی سوئیچ‌های دستگاه، خرابی ناشی از عناصر گرمایشی، خرابی ترموستات، خرابی فیوز، خرابی واشر فشار، انسداد در لوله بخار و غیره. بنابراین هر زمانی که احساس کردید دستگاه اسپرسوساز عملکرد و کارایی اولیه را ندارد، می‌توانید این بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهید. معمولا افراد باریستا با اجزای دستگاه و خصوصیات آن آشنایی دارند و می‌توانند از پس بررسی این بخش‌ها به خوبی برآیند. اما افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند، بهتر است از یک فرد متخصص و کاربلد درخواست کمک نمایند.

چه زمانی اسپرسوساز نیاز به تعمیر دارد؟

بررسی تخصصی دستگاه اسپرسوساز و پی بردن به مشکل آن

مشکلات دستگاه اسپرسوساز به موارد زیادی مربوط می‌شود. در اینجا به مهمترین ایرادات و مشکلات دستگاه اسپرسوساز اشاره می‌نماییم.

  • تعمیر اسپرسوساز به دلیل عدم خروج اسپرسو با وجود روشن بودن دستگاه

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در حین کار با ماشین اسپرسو با آن مواجه می‌شوند، عدم خروج اسپرسو در زمان روشن بودن دستگاه است. این مشکل به راحتی قابل رفع بوده و هر فرد غیر متخصصی می‌تواند آن را برطرف نماید. مشکل عدم خروج اسپرسو می‌تواند ناشی از نبودن آب کافی در مخزن دستگاه، جرم گرفتن پمپ اسپرسوساز و یا ریختن بیش از حد اسپرسو درون فیلتر دستگاه باشد. برای حل این مشکل در ابتدا از وجود آب کافی در مخزن مطلع شوید و یا شیر آب متصل را چک نمایید. در صورتی که در این مورد مشکلی مشاهده نکردید، پمپ دستگاه را بررسی کنید. گاهی اوقات پمپ به دلیل وجود جرم و انسداد مانع از خروج اسپرسو از دستگاه می‌شود. بهتر است به سختی آب مورد استفاده خود توجه زیادی داشته باشید و از آبی استفاده کنید که منجر به رسوب بستن دستگاه نشود. رسوبات زیاد در ماشین اسپرسو مسائل زیادی را به همراه داشته که مهمترینشان مربوط به عدم خروج اسپرسو و تغییر طعم و کیفیت نوشیدنی می‌باشد.

  • تعمیر اسپرسوساز به دلیل باقی ماندن تفاله در دستگاه

گاهی اوقات ممکن است هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز، تفاله‌هایی را درون آن مشاهده نمایید. باقی ماندن تفاله در دستگاه می‌تواند منجر به ایجاد رسوب شود که همین مسئله سبب آسیب به قطعات و در نهایت دستگاه خواهد شد. برای همین اگر با این مسئله مواجه شدید، بهتر است جهت تعمیر و عیب‌یابی دستگاه اسپرسو اقدام نمایید. مهمترین مسئله‌ای که باعث وجود تفاله در دستگاه می‌شود، خرابی فیلتر دستگاه است. فیلتر اسپرسوساز قطعه‌ای است که وظیفه جلوگیری از ورود ذرات قهوه و تفاله به درون دستگاه را بر عهده دارد. زمانی که فیلتر دچار آسیب و خرابی شود، نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند. برای همین بهتر است در این زمان فیلتر دستگاه را با یک فیلتر جدید و مناسب عوض کرده تا دیگر شاهد تفاله‌های قهوه درون دستگاه نباشید.

چه زمانی اسپرسوساز نیاز به تعمیر دارد؟

  • تعمیر دستگاه اسپرسوساز به دلیل عدم داغ شدن آب مخزن

یکی دیگر از مشکلاتی که با مشاهده آن باید برای تعمیر اسپرسوساز اقدام نمایید، گرم نشدن آب مخزن است. بدون شک آبی که از دمای کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند منجر به تهیه یک نوشیدنی اسپرسو با کیفیت شود. برای همین هر زمانی که احساس کردید آب مخزن به قدر کافی داغ نیست، باید برای سرویس دستگاه اقدام نمایید. مهمترین مسئله‌ای که در داغ شدن آب تاثیر دارد، فشار کافی در محفظه داخلی دستگاه است. فشار سبب ایجاد آب گرم و بخار در دستگاه می‌شود. برای همین مواردی که منجر به عدم فشار کافی در دستگاه شده‌اند را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل آنها را رفع نمایید. همچنین المنت دستگاه را بررسی کنید و در صورت سوختگی آن را تعویض نمایید. تعویض المنت اسپرسوساز نیاز به تبحر دارد و باید توسط افراد تعمیرکار انجام شود. المنت قطعه‌ای است که در داغ شدن آب اسپرسوساز نقش دارد و سبب افزایش دمای آب می‌شود.

  • تعمیر دستگاه اسپرسوساز به دلیل جوشیدن اسپرسو

در صورتی که هنگام آماده کردن نوشیدنی اسپرسو متوجه جوشیدن آن شدید، باید برای تعمیر اسپرسوساز اقدام نمایید. چرا که اسپرسو جوشیده طعم مطلوبی ندارد و سبب نارضایتی افراد می‌شود. مشکل اسپرسوی جوشیده می‌تواند ناشی از تنظیم نبودن ترموستات دستگاه باشد. برخی از ترموستات‌ها قابلیت تنظیم دارند و برخی دیگر قابل تنظیم نبوده و باید عوض شوند. با این حال در شرایطی که با مشکل جوشیدن اسپرسو هنگام سرو مواجه شدید، ترموستات دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تنظیم و یا تعویض نمایید.

چه زمانی برای تعمیر اسپرسوساز اقدام کنیم؟

برای تعمیر اسپرسوساز بهتر است زمانی اقدام کنید که متوجه یک ایراد جزئی در دستگاه شده‌اید. در صورتی که ایرادات جزئی زود مرتفع شوند، از بروز ایرادات کلی‌ و پیچیده‌تر خودداری خواهد شد. در واقع یک ایراد جزئی می‌تواند باعث کاهش کارایی و عملکرد ماشین اسپرسو شود و عمل درست کردن نوشیدنی قهوه را مختل نماید. برای همین توصیه ما این است که هر زمانی که احساس کردید ماشین اسپرسویتان کارایی و بهره کافی را ندارد، برای تعمیر و سرویس‌دهی آن اقدام نمایید. با سرویس و تعمیر به موقع دستگاه اسپرسوساز، هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شده و هم مانع از خرابی و آسیب به سایر بخش‌ها و قطعات دستگاه خواهید شد. مواردی که نشانگر زمان سرویس یا تعمیر دستگاه اسپرسوساز هستند، عبارتند از:

  • عدم کف کافی در نوشیدنی اسپرسو
  • عدم خروج اسپرسو با وجود روشن بودن دستگاه
  • خروج صداهای زیاد از پمپ دستگاه
  • گرم نشدن آب مخزن دستگاه
  • جوشیدن اسپرسو هنگام آماده شدن
  • مشاهده تفاله درون دستگاه اسپرسوساز
  • گرم نماندن ترموستات و سرد بودن نوشیدنی
  • رقیق شدن نوشیدنی اسپرسو

تعمیر دستگاه اسپرسوساز صنعتی را به چه کسی بسپاریم؟

از آنجایی که دستگاه اسپرسوساز قلب هر کافی شاپی محسوب می‌شود، برای تعمیر و سرویس‌دهی آن باید به سراغ افراد متخصص و حرفه‌ای رفت. چرا که سپردن دستگاه اسپرسو به افراد نابلد، می‌تواند منجر به آسیب دیدن بیشتر دستگاه شود. حتی گاهی اوقات مشاهده شده که برخی دستگاه‌ها کارایی و عملکرد صحیح خود را به طور کامل از دست داده‌اند و افراد ناگزیر به خرید اسپرسوساز دیگری شده‌اند. برای همین جهت تعمیر اسپرسوساز خود به سراغ افراد حرفه‌ای و متخصص بروید و این کار را به شرکت‌های معتبری بسپارید. شرکت رپیتون یکی از شرکت‌هایی است که علاوه بر امکان خرید اقساطی اسپرسوساز، آماده تعمیر انواع دستگاه اسپرسو می‌باشد. کافیست با شماره‌ تلفن‌های درج شده در سایت رپیتون تماس بگیرید و درخواست اعزام نیروی تعمیرکار به محل خود نمایید. اعزام نیروهای تعمیرکار رپیتون به محل مشتری، منجر به صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های آنها خواهد شد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.