تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 27583

چهارمین بازنشر رمان «پیش از بستن چمدان» کانون برای نوجوانان

چهارمین بازنشر رمان «پیش از بستن چمدان» کانون برای نوجوانان

کافه دانش: رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم‌زاده در چهارمین چاپ خود با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر کتاب نوجوان شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رمان موفق و پر مخاطب، که نخستین بار در سال ۱۳۹۰ از سوی کانون پرورش فکری کودکان …

کافه دانش: رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم‌زاده در چهارمین چاپ خود با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر کتاب نوجوان شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رمان موفق و پر مخاطب، که نخستین بار در سال ۱۳۹۰ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد در شمار اولین آثاری است که کانون در آن سال‌ها و در قالب طرح رمان نوجوان امروز ارایه کرد و پس از آن در رویداد ادبی هفدهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد و در فهرست کتاب‌های منتخب لاک‌پشت پرنده نیز قرار گرفت.

این رمان که مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است برشی از حساس‌ترین لحظه‌های زندگی دو دختر به نام «گلی» و «دریا» را روایت می‌کند که باید برای آینده‌ی خود تصمیم بگیرند؛ قصه‌ی این دو به موازات هم، بازگو می‌شود و درعین حال آن‌ها به گونه‌ای اتفاقی، در اوج کلنجار رفتن با مشکلات زندگی سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند. هر دو نوجوان، به گونه‌ای با خود و محیط پیرامون‌شان در کشمکش هستند. « گلی» در این کشمکش‌ها سعی دارد، زندگی‌اش را همان‌گونه که هست، یا دست‌کم تا چند روز پیش بوده، حفظ کند و « دریا» در تب و تاب است که خود را از شرایط کنونی خارج کند و تغییری اساسی در زندگی‌اش ایجاد کند. این تقابل، داستان را شیرین و مواجهه‌ی این دو نوجوان را معنی‌دار می‌کند.

شمارگان این رمان در چهار بار انتشار در مجموع به ۲۲هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

سه سال پیش در سال ۱۳۹۶ و در جریان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک ناشر مصری به نام انتشارات «مجتمع الثقافی المصری» به صورت رسمی حق انتشار ۹ عنوان «رمان نوجوان امروز» و یک کتاب دیگر کانون را برای ترجمه به زبان عربی و چاپ آن خریداری کرد که رمان پیش از بستن چمدان نیز در بین آن آثار بود.

این ناشر مصری در بهمن سال ۱۳۹۸ و در پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره این آثار ایرانی را به زبان عربی ارایه کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب ۱۵۶ صفحه‌ای را با قیمت ۲۳هزار تومان از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور خریداری کنند.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.