تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 58636

چند خبر از کانون پرورش فکری| اکران رایگان ۷ فیلم سینمایی، انیمیشن و فیلم‌تئاتر در هفته ملی کودک

چند خبر از کانون پرورش فکری| اکران رایگان ۷ فیلم سینمایی، انیمیشن و فیلم‌تئاتر در هفته ملی کودک

چند خبر از کانون پرورش فکری| اکران رایگان ۷ فیلم سینمایی، انیمیشن و فیلم‌تئاتر در هفته ملی کودک – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امسال در هفته‌ی ملی کودک هر روز یک فیلم سینمایی..

چند خبر از کانون پرورش فکری| اکران رایگان ۷ فیلم سینمایی، انیمیشن و فیلم‌تئاتر در هفته ملی کودک – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امسال در هفته‌ی ملی کودک هر روز یک فیلم سینمایی در کنار یک انیمیشن و یک فیلم‌تئاتر به شکل رایگان در پرتال کانون اکران رایگان می‌شود.

براساس این خبر در اولین روز از هفته‌ی ملی کودک و همزمان با روز جهانی کودک، فیلم «ضربه فنی» کاری از غلامرضا رمضانی نمایش داده می‌شود.

«مسیر عشق» به کارگردانی بیژن شکرریز در روز دوم ( ۱۷مهر)، سبز کوچک به کارگردانی غلامرضا رمضانی در روز سوم (۱۸ مهر) و «پدافند غیرعامل» کاری از رضا حیدرنژاد برای روز چهارم ( ۱۹مهر) اکران می‌شوند.

در همین حال، «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش در روز ۲۰ مهر و «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی در روز ۲۱ مهر در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران خواهند شد.

در روز پایانی نیز همزمان با ۲۲ مهر «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده اکران می‌شود.

این فیلم‌ها هر روز به مدت ۲۴ساعت در پرتال کانون به نشانی cinema.kpf.ir به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان است.

در همین روزها در این پرتال، هر روز یک فیلم‌تئاتر در کنار یک انیمیشن از ساخته‌های کانون نیز به رایگان اکران خواهند داشت.

براساس این اعلام، روز اول این هفته (۱۶مهر) فیلم‌تئاتر «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری، روز دوم (۱۷مهر) «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» با کارگردانی مریم معترف و روز سوم (۱۸مهر) «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی اجرا خواهد داشت.

همچنین در روز چهارم از هفته‌ی ملی کودک (۱۹مهر) نیز فیلم تئاتر «مبارک و قالیچه پرنده» کاری از حامد زحمتکش پخش می‌شود. در روز پنجم (۲۰مهر) فیلم تئاتر «عموی عجیب‌ بزرگ‌کوچیک من» با کارگردانی ناصر آویژه اکران خواهد شد.

در روزهای ۲۱ مهر فیلم تئاتر «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی مریم کاظمی و ۲۲ مهر نیز فیلم تئاتر «راز گنجور» کاری از هانی حسینی و مرضیه نادری دربخش فیلم پرتال کانون به نشانی cinema.kpf.ir اکران می‌شود.

براساس این خبر، امسال در طول روزهای هفته‌ی ملی کودک، نمایش «آرزوهای یک موش کور» به کارگردانی وحید نفر در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران هر روز در ساعت ۱۷:۳۰ با تخفیف ویژه اجرای زنده خواهد داشت.

نمایش محیطی «نترسک» به کارگردانی مژگان رضائیان نیز در همین روزها در ساعت ۱۷ در محیط پارک لاله روبه‌روی مرکز تولید تئاتر کانون اجرای رایگان و عمومی می‌شود.

پیام بنیان‌گذار و مدیر جشنواره‌ فیلم جیفونی به مناسبت هفته ملی کودک

«کلودیو گوبیتوزی» بنیان‌گذار و مدیر جشنواره‌ی فیلم جیفونی (Giffoni Film Festival) از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی کودکان و نوجوانان جهان، با صدور پیامی خطاب به کانون پرورش فکری، هفته‌ ملی کودک را اتفاقی لازم دانسته و برپایی آن را به کودکان و نوجوانان ایران تبریک گفته است.

گوبیتوزی در پیام ویدئویی که به مناسبت هفته‌ ملی کودک ارسال کرده، خطاب به کودکان و نوجوانان، پسران و دختران عزیز، آورده است: بسیار خوشحالم که این لحظه‌ مهم یعنی «هفته‌ ملی کودک در ایران» را با شما شریک شده‌ام؛ هفته‌ای را که به شما و به شادی‌هایتان اختصاص دارد.

وی در ادامه می‌گوید: کانون سال‌های زیادی است که برای کودکان فعالیت می‌کند. اما فعالیت آن تنها برای کودکان ایرانی نیست بلکه برای تمام کودکان در سراسر دنیاست. من از کانون به خاطر هفته‌ای که به شما اختصاص داده تشکر می‌کنم. از این هفته لذت ببرید و این هفته را با لذت بسیار زندگی کنید.

این هنرمند همچنین با ذکر این‌که «فکر می‌کنم موضوع این هفته یعنی حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی بسیار زیباست» می‌گوید: موضوعی که کانون برای این هفته انتخاب کرده، یعنی حق شاد بودن، چیزی است که تمام جامعه و جهان به آن نیاز دارند. شاد بودن حق مسلم شماست؛ در واقع این یک حق مشروط و نهادینه شده است.

وی در بخش دیگری از این پیام ویدئویی می‌گوید: راستش را بخواهید پس از بحران همه‌گیری ویروس کرونا که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد، دقیقا شعار ما در جشنواره‌ فیلم جیفونی هم «فریاد شادی» بود، پس فکر می‌کنم انتخاب این شعار توسط ما و کانون تصادفی نیست چراکه روابط جشنواره جیفونی و کشور ایران از سال ۱۹۷۴ آغاز شده و ادامه داشته است.

وی در پایان این پیام بار دیگر تکرار می‌کند: با شادی و برای مدت طولانی شاد زندگی کنید.

جشنواره‌ فیلم جیفونی از سال ۱۹۷۱ آغاز به‌کار کرده و هم‌اینک یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی کودک و نوجوان است که برخی از آن به عنوان اسکار سینمای کودکان یاد می‌کنند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰، یادواره شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برنامه نمایش فیلم «برنده» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد

برنامه نمایش فیلمِ کوتاه «برنده» به کارگردانی علی کیوان در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد.

این فیلم کوتاه داستانی به تهیه‌کنندگی حامد رهنما و مهدی مقدم قرار است در بخش مسابقه ایران این دوره از جشنواره در خانه جشنواره (تهران) اکران شود.

بر اساس این خبر، فیلم «برنده» در ساعت ۱۵ روز یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در سالن سینما فرهنگ ۳ به نمایش گذاشته می‌شود.

داستان فیلم «برنده» در مورد دوچرخه‌ی جدید وحید است که پدرش به منظور شرکت در مسابقه برای او تهیه کرده است و شباهت زیادی به دوچرخه دزدیده شده دوستش علیرضا دارد…

ایلیا مشایخی، کیان داوودی‌آزاد، جمال فوادیان، رضا نیلی، اختر خوشکار، سجاد تاجیک و طاها نجف‌پور در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

همچنین مرتضی نجفی به عنوان مدیر فیلم‌برداری، احمدرضا عبیدی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، محسن بهاری به عنوان منشی صحنه و محمد پرچ به عنوان نورپرداز با این فیلم همکاری داشته‌اند.

بر همین اساس، حامد اصلانی طراح صحنه، سامان شهامت مدیر صدابرداری، امید گلزاده طراح چهره‌پردازی و علی وحید آهنگ‌ساز فیلم کوتاه «برنده» هستند.

تدوین این فیلم را مهدی مقدم، طراحی و تدوین صدا را محمدمهدی جواهری‌زاده و اصلاح رنگ را فرهاد قدسی برعهده داشته‌اند.

عکاس این اثر بهرام صدقی‌زاده، طراح پوستر حمید حمیدی، مدیر تولید امیرمهدی صادقی و پشتیبانی فنی را گروه سینمایی اپیک انجام داده‌اند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

۶ فیلمساز مطرح سینمای ایران برای کانون پرورش فکری فیلم می‌سازند/ رونمایی از نخستین انیمیشن سه‌بعدی کانون در جشنواره فیلم فجرشگرد جدید پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی برای نقض حقوق مخاطبان!چرا سینمای دفاع مقدس جهانی نشد؟/ زرگرنژاد: برخی متولیان سینمای دفاع مقدس حلقه تولید را بسیار تنگ کرده‌‌اندبرنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک اعلام شد/گرامیداشت یاد شهید «علی لندی»

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.