تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۲۷
کد خبر : 40068

چند برنامه به خاطر جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در چین ممنوع شدند

چند برنامه به خاطر جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در چین ممنوع شدند

چند برنامه به خاطر جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در چین ممنوع شدنداخیراً، یک خبر بسیار عجیب منتشر شده است که چین سیستمی با پشتیبانی دولت سی‌ای آی دی را ایجاد کرده است که می‌تواند شفافیت ردیابی برنامه اپل را که در به روز‌رسانی سیستم عامل آی او اس ۱۴٫۵ انتظار می‌رود اضافه شود، دور بزند. با استفاده از‌شناسه منحصر به فرد اثر انگشت آیفون برای ردیابی دستگاه، حتی اگر سی‌ای آی دی پس از دریافت درخواست اجباری کسب اطلاعات، از طرف اپل از ردیابی کاربر امتناع ورزد، سی‌ای آی دی همچنان می‌تواند داده‌های کاربر را جمع‌آوری کند.
اپل سیاست جدیدی را برای حفظ حریم شخصی کاربران اعمال کرده استمدتی است که اپل در این مورد سکوت کرده است، به نظر می‌رسد که این شرکت مایل است اجازه دهد غول‌های فناوری چینی از این باگ امنیتی سوء استفاده کنند تا از خراب شدن روابط تجاری بین اپل و این کشور جلوگیری کنند. خوشبختانه، اپل اخیراً اعلام کرد که به حقوق حریم خصوصی خود و برنامه‌های خود بسیار پایبند است و انتظار می‌رود برنامه‌های کاربردی که شرایط لازم برای احترام به حریم خصوصی کاربران را ندارند حذف شوند. به نظر می‌رسد که اپل آن‌ها..

چند برنامه به خاطر جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در چین ممنوع شدند

اخیراً، یک خبر بسیار عجیب منتشر شده است که چین سیستمی با پشتیبانی دولت سی‌ای آی دی را ایجاد کرده است که می‌تواند شفافیت ردیابی برنامه اپل را که در به روز‌رسانی سیستم عامل آی او اس ۱۴٫۵ انتظار می‌رود اضافه شود، دور بزند. با استفاده از‌شناسه منحصر به فرد اثر انگشت آیفون برای ردیابی دستگاه، حتی اگر سی‌ای آی دی پس از دریافت درخواست اجباری کسب اطلاعات، از طرف اپل از ردیابی کاربر امتناع ورزد، سی‌ای آی دی همچنان می‌تواند داده‌های کاربر را جمع‌آوری کند.

اپل سیاست جدیدی را برای حفظ حریم شخصی کاربران اعمال کرده است

مدتی است که اپل در این مورد سکوت کرده است، به نظر می‌رسد که این شرکت مایل است اجازه دهد غول‌های فناوری چینی از این باگ امنیتی سوء استفاده کنند تا از خراب شدن روابط تجاری بین اپل و این کشور جلوگیری کنند. خوشبختانه، اپل اخیراً اعلام کرد که به حقوق حریم خصوصی خود و برنامه‌های خود بسیار پایبند است و انتظار می‌رود برنامه‌های کاربردی که شرایط لازم برای احترام به حریم خصوصی کاربران را ندارند حذف شوند. به نظر می‌رسد که اپل آن‌ها را سرکوب کرده است.

امروز، وقتی گزارش تک کرانچ بیان کرد که اپل قصد دارد محدودیت‌های دولت را برای توسعه‌دهندگان اعمال کند، تصورمان از شرکت اپل و سیاست‌های مربوط به این شرکت تغییر کرد. فقط در عرض یک ماه، برنامه‌های ساخته شده در چین دیگر مجاز نیستند که کاربران را مجبور به پذیرش جمع‌آوری بیش از حد داده‌ها کنند.

تاکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان عملکرد‌های اصلی برنامه‌های موجود را در صورت عدم اجازه برای جمع‌آوری بیش از حد داده‌های کاربران را رد می‌کردند، مگر اینکه با جمع‌آوری مقدار زیادی از داده‌های شخصی موافقت کنند، که این امر کاملاً با عملکرد برنامه ارتباطی ندارد. به عنوان مثال، از اول ماه مه، برنامه‌های ناوبری در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک صورت هستند که دیگر قانونی نخواهد بود. نشریه‌ای در روزنامه چاینا دیلی ادعا کرد مردم به دلیل سوء استفاده برنامه‌های مختلف و اجبار کردن اجازه گرفتن نسبت به کسب اطلاعات مالی، متحمل خسارات اقتصادی شده اند.

با پیشرفت تکنولوژی، جمع‌آوری اطلاعات شخصی به اطلاعات بیولوژیکی مانند چهره‌های کاربران و حتی ژن‌های آن‌ها نیز گسترش یافته است. اگر از این اطلاعات سوء استفاده شود، ممکن است عواقب جدی به همراه داشته باشد.

برنامه‌های چین دیگر نمی‌توانند اطلاعات شخصی کاربران را بدون اجازه آن‌ها جمع‌آوری کنند

چین برنامه

در مورد نرم‌افزاری که درباره آن صحبت کردیم، از این پس برنامه ناوبری فقط قادر به دسترسی به مکان کاربر، برنامه پیام‌رسانی (هویت، مخاطبین و غیره) خواهد بود. اگرچه ۳۹ نوع داده رایج برای انواع برنامه‌هایی که اجازه جمع‌آوری دارند ذکر شده است، سی سی پی هنوز میزان اجرای دقیق این قانون را روشن نکرده است.

به نظر می‌رسد که این سیاست جدید اعمال شده توسط اپل کمی دوپهلو باشد. ‌امیدواریم که حتی زمانی که یک سرمایه دار سیاسی مشابه بودجه‌ای را برای توسعه سی‌ای آی دی تأمین شده به اپل بدهد تا نشر اطلاعات جمع‌آوری نشده توسط آی دی اف‌ای کاربر را به آن‌ها اجازه دهد، اجرای سیاست همان باشد. متقاعد کردن هر کسی که به طور ناگهانی طرفداری از حریم خصوصی خود را انجام داده اند، کمی طول می‌کشد، با توجه به تمام مشخصات مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، منجر به رسوا شدن هواوی در میان موارد دیگر، از جمله براندازی فوری چین در سیاست شفافیت رهگیری برنامه اپل می‌شود.

چین به نقض حریم شخصی کاربران مشهور است

به نظر می‌رسد کشور چین علاقه زیادی به کسب اطلاعات شخصی کاربران دارد. اخباری در گذشته منتشر شده بود مبنی بر اینکه گردشگرانی که قصد ورود به چین از منطقه ژینگ جانگ را داشته‌اند، مجبور شده‌اند اپلیکیشنی را روی گوشی خود نصب کنند تا اطلاعات مربوط به آنها جمع‌آوری شده و در اختیار دولت این کشور قرار گیرد. منطقه ژینگ جانگ در مرز چین و قرقیزستان واقع شده و در سالیان اخیر محل درگیری دو کشور بوده است زیرا چین همواره از سیستم‌های تشخیص چهره در خیابان‌ها قصد داشته از جمعیت اکثراً مسلمان قرقیزستان جاسوسی کند.

با اعلام نیویورک‌تایمز، گاردین و چند سرویس خبری دیگر مشخص شده است که دولت چین پا را فراتر از سیستم‌های امنیتی گذاشته و توریست‌ها را مجبور کرده تا یک اپلیکیشن را نصب کنند تا از طریق آن اطلاعات شخصی‌شان را جمع‌آوری نماید.بر اساس این گزارش، وقتی گردشگران به منطقه مذکور می‌رسند، کارگزاران از آنها می‌خواهند گوشی‌شان را تحویل دهند و کلمه عبور را نیز در اختیارشان بگذارند. وقتی پسوردها جمع‌آوری شد، افسران امنیتی گوشی‌ها را به اتاق دیگری می‌برند تا بتوانند به مدت یک ساعت آنها را بررسی کنند.

هک مدرسه هالیوود چین

اگر سیستم عامل گوشی اندروید بود، یک ابزار جاسوسی روی آن نصب می‌شود تا اطلاعاتی نظیر مخاطبان، اپلیکیشن‌ها، تاریخچه تماس‌ها، پیام‌ها و غیره دریافت گردد. وقتی داده‌های این‌چنینی جمع‌آوری شدند، روی یک سرور بارگذاری می‌شوند تا از میان ۷۳۰۰۰ موضوع خطرناک از نظر دولت چین مانند آیات قرآن، متون اسلامی، نظرات دالایی لاما (یکی از بزرگ‌ترین رهبران دین بودایی) و غیره مورد بررسی قرار گیرند. در سمت دیگر، اگر گوشی آیفون بود، موبایل به دستگاهی وصل می‌شود که همه فرآیند را انجام می‌دهد تا بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، گوشی را طور کامل آنالیز نماید.

پیش از این نیز، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک به این موضوع واکنش نشان داده بود.

هنوز قوانین محکمی برای مبارزه با چنین برنامه‌هایی که در چین ساخته می‌شوند، وجود ندارد

برای مدت طولانی، ایالات متحده از جمع‌آوری بیش از حد داده‌ها، به ویژه داده‌های قبلاً جمع‌آوری شده در چین، رد کرده است. در خط مشی برنامه توسعه دهنده گوگل پلی، علاوه بر شفافیت داده‌ها، همچنین به برنامه‌ها برای دستیابی، تأمین و بهبود عملکرد‌های برنامه نیاز دارد. داده‌های شخصی یا حساس به دست آمده از طریق برنامه را محدود، دسترسی را کاهش، جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذار را ممنوع کند. این اهداف مستقیماً مرتبط با اپل است. این سیاست یک عملکرد مشابه به حداقل رساندن داده منتشرشده دارد. برنامه‌ها فقط در صورت درخواست باید به داده‌های مربوط به عملکرد‌های اصلی برنامه دسترسی داشته باشند و فقط باید داده‌های مورد نیاز برای انجام کار‌های مربوط را جمع‌آوری و استفاده کنند.

اگرچه جی دی پی آر اتحادیه اروپا همچنین قوانینی را برای به حداقل رساندن داده‌ها پشتیبانی می‌کند، ایالات متحده هنوز هیچ قانون عمومی محافظت از داده‌های فدرال را اجرا نکرده است و در عوض به ایالات متحده اجازه می‌دهد سیاست‌های خود را تنظیم کنند. به عنوان مثال، سی پی آر‌ای ایجاب می‌کند که اطلاعات شخصی مصرف‌کنندگان منطقی ضروری و متناسب با هدف جمع‌آوری یا پردازش اطلاعات شخصی باشد. در هر صورت، ویژگی‌های برنامه رد شده تقریباً به دلیل عدم توافق با جمع‌آوری داده‌ها کاملاً بی‌ارتباط با ویژگی‌های برنامه، شنیده نمی‌شوند.

منبع: PhoneArena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.