تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۰۳
کد خبر : 69066

چقدر ممکن است بیش از یک بار به کرونای امیکرون مبتلا شویم؟

چقدر ممکن است بیش از یک بار به کرونای امیکرون مبتلا شویم؟

چقدر ممکن است بیش از یک بار به کرونای امیکرون مبتلا شویم؟سعیده آذری، متخصص بیماری‌های عفونی به تازگی در ارتباط با این که آیا احتمال ابتلای مجدد به کرونای امیکرون وجود دارد یا خیر، توضیح داده است.
سعید..

چقدر ممکن است بیش از یک بار به کرونای امیکرون مبتلا شویم؟

سعیده آذری، متخصص بیماری‌های عفونی به تازگی در ارتباط با این که آیا احتمال ابتلای مجدد به کرونای امیکرون وجود دارد یا خیر، توضیح داده است.

سعیده آذری، متخصص بیماری‌های عفونی،‌ در پاسخ به این سوال که آیا ابتلای مجدد به کرونای امیکرون امکان‌پذیر است یا خیر، بیان کرد گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد، زیرا اولین باری است که با کرونا و انواع آن مواجه می‌شویم و به همین خاطر نمی‌توان پیش‌بینی درستی از این موضوع داشت. اما به هر حال،‌ پس از ابتلا به هر نوع از کرونا به احتمال فراوان شخص تا چند ماه مصون خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این که در برخی موارد سویه اومیکرون علائم شدیدتری را در مقایسه با انواع دیگر کرونا از خود نشان می‌دهد، عنوان کرد بررسی‌های صورت گرفته مشخص ساخته‌اند که امیکرون کمتر از سویه دلتا ریه بیمار را درگیر می‌کند؛ البته این احتمال صفر نبوده و همچنان برخی از مبتلایان به این‌گونه بستری و فوت می‌شوند. آذری افزود برخی از علایم دیگر این سویه شبیه به سایر انواع کرونا بوده و حتی در برخی موارد علایم شدت بیشتری دارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا این سویه بیشتر کودکان را درگیر می‌کند،‌اظهار کرد انواع دیگر کرونا نیز کودکان را درگیر می‌کردند، اما از آنجایی که امیکرون سرعت انتقال‌پذیری بالاتری دارد، تعداد بیشتری از افراد را درگیر کرده و در این میان کودکان بیشتری نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

علایم کرونای امیکرون در کودکان و بزرگسالان

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین تفاوت کرونای اومیکرون در بزرگسالان و کودکان،‌ گفت سویه امیکرون معمولا در بدن کودکان و بزرگسالان علایم مشابهی را از جمله گلودرد، تب، درد عضلانی و سرفه نشان می‌دهد؛ البته علایم گوارشی نظیر اسهال و استفراغ و تهوع در کودکان بیشتر مشاهده شده است.

آذری در انتها با اشاره به این که درگیری دستگاه تنفسی نیز در کودکان و بزرگسالان به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد اومیکرون با سرفه‌های خشک،‌ سوزش و گرفتگی صدا و راه‌های هوا خود را نشان می‌دهد و در موارد اندکی نیز شاهد درگیری ریه‌ها هستیم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.