تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر : 38716

چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟

چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟

چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟ آن اوایل که اینستاگرام تازه راه‌اندازی شده بود، خیلی از مدیران کسب‌وکارهای سنتی تصور می‌کردند که صرفا با ساختن یک اکانت و گذاشتن چندتا عکس از محصولات‌شان، می‌توانند کلی مشتری برای خودشان دست‌وپا کنند. اما بعد از مدتی، متوجه شدند که ماجرا به این راحتی‌ها هم که فکر می‌کنند نیست!
دقیقا در اینجا بود که این سوال مهم مطرح شد: چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟ در واقع اگر به‌عنوان صاحب کسب‌وکار بتوانید یک جواب جامع برای این سوال پیدا کنید، به نقطه عطف تجارت‌تان رسیده‌اید!
در این مطلب سعی می‌کنیم یک جواب خلاصه برای این سوال ارائه کنیم و بعد از آموزش نکات مهم، شما را به‌سمت بقیه منابع ارزشمند برای آموزش افزایش فروش در اینستاگرام می‌فرستیم.
چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟ یکی از قدم‌های اولیه برای پیدا کردن مشتری در اینستاگرام، تبدیل پیج عادی به پیج بیزینسی است. چرا؟ به دلیل یک سری مزایای اضافه که در ادامه توضیح خواهیم داد. اجازه بدهید اول روش بیزینسی کردن پیج را به شما آموزش بدهیم.
آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام در قدم اول با تلفن هم..

چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟

آن اوایل که اینستاگرام تازه راه‌اندازی شده بود، خیلی از مدیران کسب‌وکارهای سنتی تصور می‌کردند که صرفا با ساختن یک اکانت و گذاشتن چندتا عکس از محصولات‌شان، می‌توانند کلی مشتری برای خودشان دست‌وپا کنند. اما بعد از مدتی، متوجه شدند که ماجرا به این راحتی‌ها هم که فکر می‌کنند نیست!

دقیقا در اینجا بود که این سوال مهم مطرح شد: چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟ در واقع اگر به‌عنوان صاحب کسب‌وکار بتوانید یک جواب جامع برای این سوال پیدا کنید، به نقطه عطف تجارت‌تان رسیده‌اید!

در این مطلب سعی می‌کنیم یک جواب خلاصه برای این سوال ارائه کنیم و بعد از آموزش نکات مهم، شما را به‌سمت بقیه منابع ارزشمند برای آموزش افزایش فروش در اینستاگرام می‌فرستیم.

چطور از اینستاگرام مشتری پیدا کنیم؟

یکی از قدم‌های اولیه برای پیدا کردن مشتری در اینستاگرام، تبدیل پیج عادی به پیج بیزینسی است. چرا؟ به دلیل یک سری مزایای اضافه که در ادامه توضیح خواهیم داد. اجازه بدهید اول روش بیزینسی کردن پیج را به شما آموزش بدهیم.

آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

در قدم اول با تلفن همراه‌تان وارد اینستاگرام شوید و روی دکمه پروفایل که پایین صفحه است کلیک کنید.

همانطور که در تصویر هم مشخص شده، دکمه جابجایی به اکانت حرفه‌ای را انتخاب کنید.

اینستاگرام

روی گزینه next یا بعدی بزنید.

چندبار پشت سر هم دکمه ادامه را انتخاب کنید. با توجه به نوع تجارت‌تان، یک دسته‌بندی برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید، سپس دکمۀ بعدی را بزنید.

اطلاعات کسب‌وکار که از شما خواسته شده را وارد کنید.

اینستاگرام

اگر اکانت فیسبوک دارید در این صفحه باید به آن متصل شوید و اگر نه دکمۀ آبی رنگ پایین صفحه را انتخاب کنید.

کادرهای خواسته شده را پر کرده و در نهایت “انجام شد” را بزنید. به این ترتیب حساب شما به یک حساب بیزینسی تبدیل شد.

نحوه بازاریابی اینستاگرام

تا اینجا حساب‌تان به یک بیزینس‌اکانت اینستاگرام تبدیل شد. الان گزینه‌های بیشتری برای شما باز شده است؛ گزینه‌هایی مثل قرار دادن لینک در استوری (اگر ۱۰کا فالوور یا بیشتر داشته باشید) گزینۀ آنالیز رفتار کاربران یا همان insights و…

اما قدم دوم برای جذب مشتری در اینستاگرام، اجرای بازاریابی محتوایی است!

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

در واقع مهرۀ گمشده کسب‌وکارهایی که به اینستاگرام می‌آیند و از آن بازخورد خاصی نمی‌گیرند، دقیقاً همین بازاریابی محتواست.

بازاریابی محتوا به معنی تولید محتوای جذاب و سرگرم‌کننده برای جذب مخاطب است. مثلاً آن فردی که در اینستاگرام اصول موفقیت فردی را آموزش می‌دهد، در حال اجرای بازاریابی محتوایی است. یعنی با انتشار یک‌سری پست آموزشی مخاطبان را به سمت خودش جذب می‌کند و بعداز افزایش تعداد فالوورها، آنها را به خرید دوره‌ها و خدمات و محصولاتش ترغیب می‌کند. این دقیقاً کاری است که شما هم باید انجامش بدهید. اما چه محتوایی منتشر کنیم؟

این سوالی است که اول از همه خودتان جوابش را می‌دانید! مثلاً اگر در حوزۀ فروش لوازم خانگی برقی فعالیت دارید، احتمالاً محتواهایی با موضوع راهکار افزایش ماندگاری میوه و سبزیجات در یخچال و در نهایت معرفی این آپشن در یکی از یخچال‌هایتان، می‌تواند باعث جذب مخاطب برای شما ‌باشد.

بنابراین در قدم دوم باید پست‌ها و استوری‌هایی را منتشر کنید که مخاطبان به آنها علاقه‌مند باشند و حاضر باشند به‌خاطر دیدن این محتوا، پیج شما را دنبال کنند.

اینستاگرام

تبلیغ در صفحات اینستاگرام را فراموش نکنید!

بعداز اینکه توانستید محتوای جذابی در پیج‌تان منتشر کنید، نوبت به تبلیغات می‌رسد. البته می‌توانید بدون تبلیغ کردن هم جلو بروید، اما توجه داشته باشید که بازاریابی محتوایی به‌ تنهایی کاری زمانبر است. پس اگر آن را با تبلیغات ادغام کنید، می‌توانید سرعت جذب فالوور را افزایش بدهید و خیلی سریع‌تر به کسب درآمد برسید.

البته تبلیغات اینستاگرام به این راحتی‌ها هم نیست! متاسفانه خیلی از کسب‌وکارها بدون داشتن دانش کافی، پول و سرمایه‌شان را هدر می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از تبلیغ کردن مقالات آموزشی سایت دیدوگرام را مطالعه کنید. اما به‌طور خلاصه، نکاتی که باید در تبلیغات اینستاگرام مورد توجه قرار بدهید، اینها هستند:

  • به سراغ هر پیجی نروید و مطمئن شوید پیج مورد نظرتان فالوور فیک نداشته باشد.
  • ترجیحاً در انتخاب پیج برای تبلیغات کمی وسواسانه عمل کنید و پیج‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان آن به محتوای شما علاقه‌مند باشند.
  • محتوایی را که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید با دقت زیاد بسازید. این محتوا باید مخاطبِ از همه‌جا بی‌خبر را به دنبال‌کننده پیج شما تبدیل کند.
  • بهتر است در ابتدای مسیر از تخصص مشاوران کمک بگیرید. هزینه‌ای که به مشاوران تبلیغاتی می‌دهید در واقع یک سرمایه‌گذاری است که از ضرر مالی و زمانی شما حین تبلیغات جلوگیری می‌کند.

خب به انتهای مطلب رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم به نوعی به این سوال جواب بدهیم که چطور در اینستاگرام مشتری جذب کنیم. همانطور که ابتدای مطلب هم گفتیم، این محتوا صرفاً برای این نوشته شد تا به شما سرنخ بدهد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیشتر در مورد اصول بازاریابی در اینستاگرام بیاموزید و بتوانید بیشترین بازخورد را از این شبکه اجتماعی بگیرید، به سراغ آکادمی didogram بروید و از مطالب ارزشمند این مجموعه استفاده کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.