تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 68324

چری اکسید LX ET-i هر ۱۰۰ کیلومتر ۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند!

چری اکسید LX ET-i هر ۱۰۰ کیلومتر ۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند!

چری اکسید LX ET-i هر ۱۰۰ کیلومتر ۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند!چری اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با مصرف سوخت ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، به‌زودی عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات این شاسی بلند چینی را مشاهده کنید.

چ..

چری اکسید LX ET-i هر ۱۰۰ کیلومتر ۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند!

چری اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با مصرف سوخت ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، به‌زودی عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات این شاسی بلند چینی را مشاهده کنید.

چری اخیراْ‌ در وب‌سایت رسمی خود تاریخ عرضه نسخه پلاگین هیبرید چری اکسید LX با نام چری اکسید LX ET-i را مشخص کرده است. نکته جالب درباره این شاسی بلند چینی، میزان مصرف سوخت آن است که فقط ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود!

چری اکسید LX ET-i

در زمینه طراحی، چری اکسید LX ET-i اساساً شبیه به مدل بنزینی خود است. هر کدام از چراغ‌های جلوی این شاسی بلند پلاگین هیبرید شامل چهار چراغ LED می‌شوند و سطح مشکی‌رنگ با لوگوی EXEED دو چراغ را به همدیگر متصل می‌کند. ورودی هوا کل سپر جلو و جلوپنجره نیز کل نمای جلو را در بر می‌گیرد.

چری اکسید LX ET-i

درگاه شارژ این شاسی بلند در گلگیر جلو سمت راننده قرار دارد و خط کمر خودرو نیز کل بدنه را پوشش می‌دهد. طراحی چراغ‌های عقب به‌صورت نواری بوده و لوگوی اختصاصی مدل پلاگین هیبرید هم به نمای عقب افزوده شده است.

چری اکسید LX ET-i

در فضای داخلی چری اکسید LX ET-i، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به کار رفته و پنل تهویه مطبوع از کنترل لمسی بهره می‌برد. این باعث شده است کابین این شاسی بلند چینی بسیار مجهز و پیشرفته به نظر برسد. ET-i همچنین مجهز به سیستم Lion Zhiyun 4.0 است که بروزرسانی‌های ثابت‌افزار (Firmware) از راه دور را فراهم می‌کند. مدل‌های بالارده این خودرو مسیریابی بی‌درنگ واقعیت افزوده، تشخیص چهره و سیستم صوتی سونی را نیز به دنبال می‌آورند.

فضای داخلی چری اکسید LX ET-i

پیشرانه شاسی بلند پلاگین هیبرید جدید چری متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری به علاوه یک موتور الکتریکی است. موتور ۱.۵ لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون‌متر را دارد، ولی با بهره‌گیری از موتور الکتریکی، خروجی خودرو به ۳۲۱ اسب بخار می‌رسد. چری در این خودرو گیربکس هیبرید یا به اختصار DHT را به کار گرفته است.

محفظه موتور چری اکسید LX ET-i

شعاع حرکتی اکسید LX ET-i با باک پر بنزین، بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن هم به ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این درحالی است که در حالت ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو معادل ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

همچنین بخوانید:

نسخه سیبری چری تیگو ۸ پرو همزمان با جنگ روسیه و اوکراین معرفی شد!

چری اکسید LX ET-i در ۲ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ اسفند ۱۴۰۰) روانه بازار می‌شود و قیمت پیش‌فروش آن ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار یوان معادل ۲۳,۷۰۰ تا ۲۵,۳۰۰ دلار آمریکا بوده است.

منبع :Chinapevمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.