تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر : 67004

چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا در یک قدمی نابودی قرار دارند

چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا در یک قدمی نابودی قرار دارند

چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا در یک قدمی نابودی قرار دارندجدیدترین تصویر از چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا نشان از آسیب‌دیدگی شدید آن‌ها دارد؛ آیا این می‌تواند پایان راه کاوشگر کنجکاوی باشد؟
هما..

چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا در یک قدمی نابودی قرار دارند

جدیدترین تصویر از چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا نشان از آسیب‌دیدگی شدید آن‌ها دارد؛ آیا این می‌تواند پایان راه کاوشگر کنجکاوی باشد؟

همان‌طور که ما ممکن است هر از گاهی نگاهی به کف پوتین‌ خود بیندازیم، ناسا نیز به‌صورت منظم چرخ‌های مریخ نورد خود را بررسی می‌کند. مریخ نورد Curiosity ناسا در سال ۲۰۱۲ وارد دهانه گیل در مریخ شد، ولی از آن زمان تاکنون چرخ‌های آلومینیومی آن با طی کردن مسافت‌های طولانی روی سطح این سیاره آسیب‌هایی جدی دیده‌اند.

جدیدترین تصویری که از چرخ‌های این مریخ نورد به دست آمده، باعث نگرانی عده بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و این سوال را بیش از پیش پررنگ کرده است که آیا مریخ نورد کنجکاوی با این چرخ‌ها می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد یا خیر. در این تصویر به وضوح می‌توان سوراخ‌ها و تَرَک‌های چرخ و خمیدگی فلز آن را مشاهده کرد.

چرخ‌های مریخ نورد Curiosity ناسا

با این حال، خوشبختانه مریخ نورد Curiosity ناسا مثل گذشته در حال پیمودن مریخ برای اکتشافات جدید است. مشکل چرخ‌های کاوشگر کنجکاوی، مدت زیادی است که مورد توجه قرار گرفته و ناسا پیش‌تر تدابیری را جهت ترمیم و افزایش عمر این چرخ‌ها اندیشیده است.

«اندرو گود» (Andrew Good)، سخن‌گوی آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا موسوم به JPL، به رسانه CNET اعلام کرده که مریخ نورد Curiosity پیش‌تر در هر ۵۰۰ متر از چرخ‌های خود تصویربرداری می‌کرد، اما اکنون این فاصله به ۱۰۰۰ متر افزایش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد تلاش‌ها جهت ترمیم چرخ‌ها موثر واقع شده است. وی همچنین اظهار داشته که با توجه به برآوردها، کنجکاوی قادر به طی کردن مسافت لازم برای ادامه ماموریت خود خواهد بود.

مریخ نورد Curiosity ناسا

کاوشگر کنجکاوی از ۶ چرخ بهره می‌برد که برخی از آن‌ها سالم‌تر از بقیه باقی مانده‌اند. ناسا از این کاوشگر درس‌های زیادی آموخته و مریخ نورد جدید «استقامت» (Perseverance) را به شکلی جدید با آج‌های منحنی طراحی کرده است.

همچنین بخوانید:

۹ کشف بزرگ کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ

در هر صورت، مریخ نورد Curiosity ناسا پس از گذشت حدود ۱۰ سال از ورودش به مریخ، هنوز مشغول کاوش در سطح این سیاره برای کشف سنگ‌های عجیب و غریب جدید است و اواخر سال گذشته میلادی نیز سلفی جذابی را به زمین ارسال کرد. تیم ناسا همچنان در آینده چرخ‌های این کاوشگر را تحت نظر خواهد داشت.

منبع :CNETمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.