تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۳۱
کد خبر : 60831

چرا یوز، اولین خودروی برقی ایرانی بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت دارد؟!

چرا یوز، اولین خودروی برقی ایرانی بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت دارد؟!

چرا یوز، اولین خودروی برقی ایرانی بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت دارد؟!اولین خودروی برقی ایرانی با نام یوز احتمالا بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. مدیر شرکت پاراکس موتور، دلیل این قیمت‌گذاری را اعلام..

اولین خودروی برقی ایرانیچرا یوز، اولین خودروی برقی ایرانی بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت دارد؟!

اولین خودروی برقی ایرانی با نام یوز احتمالا بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. مدیر شرکت پاراکس موتور، دلیل این قیمت‌گذاری را اعلام کرده است.

در هفته‌ای که گذشت تصاویری از پلاک شدن و تردد اولین خودروی برقی ایران به نام یوز، در خیابان‌های تهران منتشر شد که سروصدای زیادی به راه انداخت و توجه‌ها را به خود جلب کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن اعلام خبر دریافت مجوز شماره‌گذاری برای این خودرو برقی، اعلام کرد پنج سال طول کشید تا این وسیله نقلیه کوچک استانداردهای لازم را دریافت کند.

پس از انتشار این تصاویر، شایعات فراوانی در خصوص قیمت یوز ، اولین خودروی برقی ایرانی منتشر شد و خیلی‌ها منتظر این بودند تا در صورت قیمت‌گذاری مناسب برای این وسیله نقلیه کوچک، آن را برای تردد در خیابان‌های تهران خریداری کنند. اما روز گذشته خبری غیر رسمی در رسانه‌ها منتشر شد با این عنوان که این خودروی برقی با قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این خبر موجب تعجب همه شد و این سوال را به وجود آورد که آیا مشتریان حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای یوز می‌شوند؟

دلیل قیمت بالای اولین خودروی برقی ایرانی

پس از انتشار این اخبار، حسین زیارتی، مدیر شرکت پاراکس موتور که تولید خودرو یوز را بر عهده دارد، توضیحاتی را در مورد قیمت‌گذاری این خودرو برقی ارائه داد. وی در این باره گفت قیمت اعلام شده در رسانه‌ها و فضای مجازی، غیر رسمی بوده و قیمت یوز هنوز به صورت رسمی مشخص و اعلام نشده است. با این حال زیارتی تلویحا تایید کرد که این خودرو برقی با همین حدود قیمت به بازار عرضه خواهد شد. مدیر شرکت پاراکس موتور درباره علت قیمت بالای یوز اظهار کرد:

علی‌رغم میلی باطنی دست اندرکاران پروژه، به دلیل دست‌ساز بودن و تعداد محدود تولید در فاز اول و همچنین هزینه بالای تهیه و واردات قطعات گرانی مثل موتور، درایور و باتری از اروپا، قیمت یوز طی چند سال گذشته افزایش یافته است. همچنین سهم بالای قطعات مهندسی شده توسط پاراکس موتور و حساسیت روی کیفیت از جمله عوامل دیگری هستند که روی قیمت تمام شده این خودرو برقی تولید محدود تاثیرگذار بوده‌اند.

حسین زیارتی افزود در ساخت خودرو یوز از قطعات فنی بر اساس پلتفرم اصلی و اپن سورس رنو توییزی و با استانداردهای اروپایی و مشترک با محصول اصلی رنو استفاده شده و هیچ قطعه بی کیفیت و ارزان‌قیمت چینی و غیر چینی در آن به کار نرفته است. وی ادعا کرد حتی جنس بدنه و چرم تریم داخلی در مقایسه با رنو توییزی بهتر است.

اولین خودروی برقی ایرانی

گفتنی است که در ساخت اولین خودرو برقی ایران با نام یوز، از خودرو برقی رنو توییزی الگو گرفته شده و باید آن را کپی ایرانی شده این محصول فرانسوی بدانیم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.