تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 61467

چرا سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد؟

چرا سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد؟

چرا سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد؟واردات خودروهای ایرانی به کشور سوریه ممنوع اعلام شده است. اکنون طرف ایرانی در تلاش است تا بتواند این ممنوعیت را رفع کند.
مجوز واردات خودروهای ایرانی از سو..

واردات خودروهای ایرانیچرا سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد؟

واردات خودروهای ایرانی به کشور سوریه ممنوع اعلام شده است. اکنون طرف ایرانی در تلاش است تا بتواند این ممنوعیت را رفع کند.

مجوز واردات خودروهای ایرانی از سوی دولت سوریه لغو شده و هیچ محصول ایرانی اجازه ورود به این کشور را ندارد. در صورتی دولت سوریه دست به چنین کاری زده است که وزارت صمت در تلاش برای افزایش صادرات خودرو است. از طرفی دیگر ایران خودرو نیز طی سال‌های پیش کارخانه‌ای با سه سالن را در این کشور راه‌اندازی کرده است.

دلیل لغو مجوز واردات خودروهای ایرانی از سوی دولت سوریه

مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، لغو مجوز واردات خودروهای ایرانی از سوی دولت سوریه به یک سال و نیم پیش باز می‌گردد و از آن زمان ورود تمام محصولات ایرانی به این کشور ممنوع شده است. یکی از مهم‌ترین علل جلوگیری از ورود اتومبیل‌ها و قطعات ساخت ایران،‌ اعمال برخی استانداردهای سخت‌گیرانه بوده است،‌ این در صورتی است که تعرفه واردات اتومبیل ساخت ایران نیز از سوی دولت سوریه افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ضمن تأیید این موضوع عنوان کرد دولت سوریه علاوه بر ایران، واردات خودرو و قطعات از کشورهای دیگر را نیز ممنوع اعلام کرده است. یعنی این قانون تنها شامل ایران نمی‌شود. به گفته نجفی منش، دولت سوریه به دلیل محدودیت ارزی و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت ارز، مجوز واردات خودروهای ایرانی و همچنین محصولات دیگر کشورها را لغو کرده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به این که طی سال‌های پیش ایران کارخانه خودروسازی با سه سالن را در سوریه راه‌اندازی کرده است،‌ عنوان کرد شرکت ایران خودرو از سال پیش گفت‌وگوهایی را به منظور آزادسازی واردات خودرو ایرانی با نسخه وزیر و وزارت صنایع سوریه آغاز کرده است و سعی دارد تا بتواند رضایت دولت سوریه را برای ادامه یافتن روند واردات خودروهای ایرانی جلب کند.

نجفی منش ادامه داد طرف ایرانی راه‌کارهایی را برای عدم نیاز به نقل و انتقال ارز جهت واردات خودرو از ایران را به مقامات سوری ارائه داده که یکی از این راهکارها، ایجاد خط اعتباری از طریق بانک توسعه صادرات ایران است.

لازم به ذکر است که شرکت‌های خودروسازی ایرانی هم‌اکنون در تلاش هستند تا بتوانند محصولات خود را به سایر کشورهای همسایه از جمله ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز صادر کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.