تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
کد خبر : 587959

چرا خیلی‌ها از گوشی گوگل پیکسل متنفرند؟

چرا خیلی‌ها از گوشی گوگل پیکسل متنفرند؟

چرا خیلی‌ها از گوشی گوگل پیکسل متنفرند؟ گوشی های گوگل پیکسل را به داشتن نرم افزار بهینه و دست اول می‌شناسیم؛ اما میزان نارضایتی از مدل‌های اخیر Pixel رو به افزایش است. در ادامه، دلایل این موضوع را بررسی می‌کنیم. در گذشته‌های نه چندان دور، پس از معرفی هر سری جدید از گوگل پیکسل، نقدهای

چرا خیلی‌ها از گوشی گوگل پیکسل متنفرند؟

گوشی های گوگل پیکسل را به داشتن نرم افزار بهینه و دست اول می‌شناسیم؛ اما میزان نارضایتی از مدل‌های اخیر Pixel رو به افزایش است. در ادامه، دلایل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

در گذشته‌های نه چندان دور، پس از معرفی هر سری جدید از گوگل پیکسل، نقدهای مثبتی نثار آن‌ها می‌شد. جای تعجب هم نداشت؛ چرا که گوشی های Pixel عملکرد قابل اطمینان، قابلیت‌های نرم افزاری پرشمار و دوربین‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. اما در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر (پیکسل 5 و قبل از آن)، برای رقابت در دسته فوق میان رده عرضه می‌شدند؛ گوگل از سری پیکسل 6 تغییر استراتژی داد و بازار گوشی های رده بالا را هدف گرفت.

تازه‌ترین مدل‌ها، پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، ماه گذشته عرضه شدند؛ با نسل دوم چیپست Tensor که شاید از لحاظ سخت افزاری در حد رقبای پرچمدار نباشد، اما از پشتوانه بهینه‌سازی‌های نرم افزاری گوگل بهره‌مند است. درباره دوربین نیز همین را می‌توان گفت؛ با وجود نداشتن بهترین قطعات سخت افزاری، پیکسل 7 و 7 پرو می‌توانند تصاویر کم‌نظیری ثبت کنند. اما ظاهرا سال به سال، انتقادها از سری جدید پیکسل بیشتر می‌شود.

باگ‌های گوشی گوگل پیکسل 6 کار را خراب کرد

گوشی های پیکسل همواره به ارائه تجربه کاربری خوشایند، داشتن بهینه‌سازی‌های نرم افزاری مناسب، نداشتن اپ‌های زائد و دریافت آپدیت‌های منظم، معروف بوده‌اند. اما در مبحث پایداری، همه چیز گل و بلبل نبوده است؛ به ویژه، از زمان آمدن پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو که وخامت اوضاع در باگ‌های نرم افزاری را به اوج خود رساندند.

از همان ابتدای عرضه، این گوشی‌ها از چند باگ رنج می‌برند که شامل گلیچ‌های رابط کاربری، کندی یا دقیق نبودن حسگر اثر انگشت و مشکلات صفحه نمایش و نرخ نوسازی می‌شد. البته وجود باگ نرم افزاری، اجتناب‌ناپذیر است و معمولا پس از گزارش کاربران، با انتشار آپدیت برطرف می‌شود. ولی ظاهرا پیکسل 6 خیال بهتر شدن نداشت؛ تا جایی که برخی اهالی فن، آن را غیر قابل استفاده برای مصارف روزانه توصیف کردند.

حتی آپدیت اندروید 13 هم روی سری پیکسل 6 کارگر نیفتاد و همچنان کاربران با گلیچ‌های نرم افزاری درگیر بودند؛ از کار نکردن کیبورد تا حسگر اثر انگشت و قسمت‌های مختلف رابط کاربری!

بیشتر بخوانید: گوگل پیکسل ۶ پرو، پر باگ ترین پرچمدار تاریخ!

اوضاع پیکسل 7 رو به شفا؛ اما نارضایتی پابرجا

به نظر می‌رسد کاربران پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، دردسر کمتری می‌کشند؛ شاید به این علت که تجربه گوگل در بهینه‌سازی برای تراشه Tensor، بیشتر شده است. البته این به معنای خداحافظی با باگ‌های نرم افزاری نیست.

بعضی کاربران، از گیر کردن صفحه هنگام اسکرول کردن با پیکسل 7 پرو گلایه کرده‌اند و برخی دیگر، به مشکلات ژست‌های ناوبری اشاره دارند. ظاهرا شدت گلیچ‌های نرم افزاری در برخی موارد، تا اندازه‌ای است که پیکسل 7 را به طور کامل قفل می‌کند و برای رفع مشکل، چاره‌ای ندارید جز ری‌استارت کردن گوشی!

گوشی گوگل پیکسل 7 پرو

به هر حال در بین چند مدل اخیر پیکسل، به نظر می‌رسد Pixel 6a پایدارترین عملکرد نرم افزاری را داشته باشد. طبق بررسی PiunikaWeb نیز باگ‌های پیکسل 6a به مراتب از پیکسل 6 و 7 کمتر است.

شاید تفاوت گوگل با سامسونگ و اپل، در این باشد که آن‌ها باگ‌های مهم را با سخت‌گیری بیشتری دنبال و پیش از عرضه عمومی، برطرف می‌کنند. امید می‌رود گوگل هم با ارتقای کیفیت کنترل خود، بتواند به سطح مورد انتظار برسد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.