تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 74366

چرا تنوع سازی سبد دارایی در ارزهای دیجیتال بی معنی است؟

چرا تنوع سازی سبد دارایی در ارزهای دیجیتال بی معنی است؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر سود ترین بازارهای مالی که با ریسک بسیار زیادی همراه است. تنوع ارزها در این بازار بسیار زیاد است؛ پس هنگام خرید اولین سؤالی که برای شما ایجاد می‌شود این است که سبد دارایی ارزی خود را از بین ۱۰۰ ها ارز موجود، چگونه بچینم که بتوانم با بیشترین …

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر سود ترین بازارهای مالی که با ریسک بسیار زیادی همراه است.

تنوع ارزها در این بازار بسیار زیاد است؛ پس هنگام خرید اولین سؤالی که برای شما ایجاد می‌شود این است که سبد دارایی ارزی خود را از بین ۱۰۰ ها ارز موجود، چگونه بچینم که بتوانم با بیشترین میزان سود و کمترین میزان ضرر مواجه شوم.

تفکرات زیادی در مورد بی‌معنی بودن تنوع در سبد دارایی ارز دیجیتال وجود دارد، اما از نظر برخی از کارشناسان سبدی که ارز بیت کوین در آن است، اضافه کردن سایر آلت کوین‌ها به آن معنا ندارد.

در ادامه این مبحث را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

چرا تنوع سازی انجام می‌دهیم؟

سرمایه‌گذاران چه در بازارهای سنتی و چه در بازارهای مالی، با ایجاد تنوع در سبد دارایی، برای خود این فرصت را ایجاد می‌کنند که اگر مثلاً از بین ۱۰ ارز خود ۴ ارز با رکورد قیمتی مواجه شد، آن ۶ ارز دیگر جبران ضرر کند و نگذارد سرمایه آن‌ها نابود شود؛ پس هدف از تنوع دادن در چیدمان سبد ارزی را می‌توان کاهش ریسک ضرر و ریسک نوسان گفت.

این موضوع به قدر اهمیت دارد که کارشناسان این حوزه برای آن نظریه‌ای به نام تئوری پورتفولیو یا نظریه سبد دارایی ارائه داده‌اند. پس با این حساب ایجاد تنوع در چیدمان سبد دارایی ارزی در صورتی که با معایب و مزایای آن را درک کرده باشید، کار کاملاً منطقی است.

بنابراین متنوع‌سازی چه معنایی دارد؟

ارزدیجیتال معروف بیت کوین که به آن لقب پادشاه ارزها هم می‌دهند، یکی از برترین ارزهایی است که می‌توانید در سبد ارزی خود قرار دهید.

بیت کوین با آلت کوین‌ها متفاوت هست. شاید بزرگ‌ترین تفاوت آن عدم نیاز به داستان سازی و بازاریابی آن است و همچنین بیشترین ارزش بازار را داراست. سابقه این ارز بالای ۱۰ سال هست و تاکنون شاید گاهی اخبار ارزش آن را کاهش داده است ولی اگر نمودار قیمتی آن را از ابتدا پیدایش آن بررسی کنید، افزایشی بوده است و از چند سنت اکنون به چند ده هزار دلار رسیده است.

پس چه ارز دیگری در سبد داریتان اضافه کنید؟

باید خودتان تحقیق و بررسی کنید. ولی متأسفانه بیشتر اخبارهایی که در مورد ارزهای دیجیتال دیگر وجود دارد بازاریابی بیشتر نیست و احتمال فیک بودن یا بیهوده بودن آن خبر وجود دارد. شما باید ارزی را انتخاب کنید که هم بازاریابی و هم برنامه در پیش رو، آن ارز با مهارت تیم فنی آن و خود کد و برنامه‌نویسی آن ارز یکسان باشد.

اصلاً به حرف اینفلونسرها یا افراد مهم در توییتر و لینکدین و … بدون بررسی کافی اعتماد نکنید. یکی از این افراد ایلان ماسک هست که در سال گذشته به افراد زیادی با توییت های خود ضرر مالی زد.

پس کاملاً بررسی کنید و با آگاهی کافی نسبت به آن ارز دیجیتال، آن ارز را برای سرمایه‌گذاری خریداری کنید. همچنین حتماً ارزش بازار و نقد شوندگی ان را چک کنید که بالا باشد که تحت تأثیر اخبار غلط، دچار افت شدید نشوند.

حتماً برای خرید ارز دیجیتال خود فراموش نکنید که در صرافی معتبر ثبت‌نام کنید.

اگر برای شما سؤال پیش آمده که چر باید از صرافی‌های معتبر استفاده کنیم، باید بگوییم این روزها تعداد صرافی‌های کلاه‌بردار بسیار بالا رفته آن‌ها با انجام تبلیغات گسترده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و با ارائه خدمات ویژه اقدام به جذب سرمایه‌گذار می‌کنند و درست زمانی که میزان سرمایه آن‌ها به حد دلخواهشان رسید، ناگهان ناپدید می‌شوند.

حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید صرافی معتبر برای تریدرهای ایرانی کدام است؟

از نظر کارشناسان و تریدرهای حرفه ای این بازار یکی از معتبرترین صرافی‌ها، استفاده از خدمات ویژه صرافی کوینکس است؛ زیرا این صرافی ویژگی‌های فراوانی دارد.

جمع‌بندی

پس متنوع سازی در ارزهای دیجیتال کاری وقت‌گیر و نیاز به مهارت کافی هست چون معمولاً واقعیت بنیادی و داستان بازاریابی بیشتر ارزهای دیجیتال یکسان نیست و بدون بررسی شما، سرمایه خود را چه کم و چه زیاد وارد ریسک زیاد می‌کنید و کل اصل تنوع سازی که کاهش ریسک هست را خنثی و به مراتب برعکس می‌کند.

پس پیشنهاد ما برای شما در صورتی که دانش و وقت کافی برای بررسی ندارید، خرید ارز دیجیتال بیت کوین آن هم به ‌اندازه‌ی درصد کمی از سرمایه آزاد شما که کاهش و افزایش قیمت آن روی روان شما و به مراتب روی زندگی شما تأثیر خاصی نگذارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.