تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر : 71475

چرا تراشه های پرچم دار در گوشی های اندرویدی داغ می‌کنند؟

چرا تراشه های پرچم دار در گوشی های اندرویدی داغ می‌کنند؟

چرا تراشه های پرچم دار در گوشی های اندرویدی داغ می‌کنند؟نسل جدید تراشه های پرچم دار اندرویدی کوالکام و سامسونگ، به علت داغ کردن و مشکلات حرارتی، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اما دلیل آن چیست؟
گرمای بیش..

چرا تراشه های پرچم دار در گوشی های اندرویدی داغ می‌کنند؟

نسل جدید تراشه های پرچم دار اندرویدی کوالکام و سامسونگ، به علت داغ کردن و مشکلات حرارتی، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اما دلیل آن چیست؟

گرمای بیش از حد و داغ کردن، به یکی از شکایت‌های متداولی تبدیل شده که در مورد آخرین تراشه های پرچم دار کوالکام به گوش می‌خورد. در گفتگوهای صورت گرفته میان کارشناسان و کاربران عادی در مورد چیپست‌های جدید اسنپدراگون، اغلب این بحث مطرح می‌شود که نقص‌های موجود در فناوری سامسونگ، باعث گرمای بیش از اندازه آنها شده است. در واقع، این غول کره‌ای که مسئولیت تولید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را برعهده دارد، به‌علت تولید گرمای زیاد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این‌حال، واقعیت موجود ممکن است چندان واضح نباشد. این فقط فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ نیست که در بروز مشکلات حرارتی تاثیرگذار بوده است. هر دو پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰، مبتنی بر فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ هستند و از معماری تقریبا مشابهی در ساخت آنها استفاده شده است، از جمله آن می‌توان به یک هسته Cortex X2 برای عملکرد بالا، سه هسته بزرگ Cortex-A710 و چهار هسته کوچک Cortex-A510 برای کارهای ساده اشاره کرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که مشکلات ناشی از حرارت بالا، به‌علت معماری هسته و فرکانس‌های تقویت شده است. به گفته آنها، عواملی دیگر مانند طراحی برنامه پردازنده، اجزای جانبی و فرآیندهای ساخت نیز در افزایش بیش از حد حرارت یک چیپست نقش دارند.

علت داغ کردن تراشه های پرچم دار در گوشی‌ های اندرویدی

چرا تراشه های پرچم دار در گوشی های اندرویدی داغ می‌کنند؟

کارشناسان بر این باورند که چیپست‌های ساخت اپل، به‌دلیل استفاده از معماری ARM، در عین قدرت بالاتر، حرارت کم‌تری تولید می‌کنند. بدیهی است که دلیل آن بهینه‌سازی دقیق و صحیح برای کار بر روی دستگاه‌های ساخت این شرکت است. در حالی‌که اپل به‌طور اختصاصی برای دستگاه‌های خود تراشه می‌سازد، سامسونگ و کوالکام پردازنده‌هایی را تولید می‌کنند که توسط سازندگان مختلفی استفاده می‌شود، بنابراین پردازش و بهینه‌سازی آنها ممکن است با نقایصی همراه باشند.

ظاهرا یکی از دلایلی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را مستعد داغ شدن کرده، عملکرد ضعیف سازندگان گوشی‌های هوشمند در تنظیم دقیق تراشه‌ها برای کار بر روی مدل‌های خاص است. آنها با غفلت از این موضوع و بدون ایجاد تغییر از طرح اولیه، این تراشه‌ها را بر روی دستگاه‌های خود قرار می‌دهند.

این عقیده با آنکه دور از ذهن نیست، اما در عین حال به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که چرا پردازنده‌ای مانند دایمنسیتی ۹۰۰۰ که از هسته‌ها و طراحی ARM استفاده می‌کند و به مانند رقبا، بر اساس نیازهای طیف گسترده‌ای از سازنده‌ها طراحی شده، مشکلات حرارتی ندارد؟ آیا می‌توان نتیجه گرفت که این تراشه از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برتر است؟ این مطلبی است که در آینده‌ای نزدیک کشف خواهیم کرد.

به‌گزارش یک منبع داخلی در چین با نام مستعار Digital Chat Station، شرکت تایوانی مدیاتک در حال کار بر روی نسخه جدید و اورکلاک دایمسیتی ۹۰۰۰ است. انتشار این نسخه به دلیل عرضه قریب الوقوع اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ اتفاق افتاده است.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.