تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۵:۰۹
کد خبر : 64821

چرا اپل برای معرفی اولین آیفون منعطف تاشو اینقدر صبر کرده است؟

چرا اپل برای معرفی اولین آیفون منعطف تاشو اینقدر صبر کرده است؟

چرا اپل برای معرفی اولین آیفون منعطف تاشو اینقدر صبر کرده است؟ کنجکاوید بدانید با وجود حضور سامسونگ در بخش گوشی‌های تاشو، چرا اپل برای عرضه اولین آیفون منعطف تاشو خود عجله‌ای ندارد؟ افشاگرا..

چرا اپل برای معرفی اولین آیفون منعطف تاشو اینقدر صبر کرده است؟

کنجکاوید بدانید با وجود حضور سامسونگ در بخش گوشی‌های تاشو، چرا اپل برای عرضه اولین آیفون منعطف تاشو خود عجله‌ای ندارد؟ افشاگران پاسخ می‌دهند.

با ظاهر شدن دوباره گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد در رسانه‌ها، اکنون زمان مناسبیت که در مورد یکی از شایعات قدیمی دنیای موبایل، آیفون منعطف تاشو اپل صحبت کنیم. یکی از افشاگران فعال به نام DylanDTK درست مثل شایعاتی که تاکنون هم شنیده بودیم، می‌گوید اپل در فرآیند آزمایش چندین نمونه اولیه قرار دارد. سوالی که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکردیم این است که آیا اپل می‌خواهد آیفون تاشو را از یک اپل به آیپد تبدیل کند، یا آنکه نمایشگر معمولی آن از وسط به طرف پایین تا می‌شود تا آیفون مربعی کوچکی شکل بگیرد که به آسانی داخل جیب جای بگیرد؟

اپل از روند تقضا برای گوشی‌های تاشو مطمئن نیست

صرف نظر از اینکه اپل کدام طراحی را انتخاب می‌کند، ممکن است چندین سال تا عرضه اولین دستگاه تاشو آی او اسی فاصله داشته باشیم. این افشاگر در مطلب جدیدی نوشته است که اپل در حال کار و آزمایش روی چندین مدل اولیه با نمایشگرهای تاشو است، اما اپل هنوز مطمئن نیست که روند تقاضا برای خرید گوشی‌های منعطف به همین شکل ثابت بماند.

اولین آیفون منعطف تاشو

هرچند که سامسونگ در یک پست وبلاگی نوشته است که تقاضا برای خرید گوشی‌های منعطف نسبت به سال گذشته با رشد ۴۰۰ درصدی همراه بوده است و مصرف کنندگان، از برندهای دیگر مهاجرت می‌کنند تا بتوانند گوشی‌های تاشو نوآورانه را در دست بگیرند، اما همچنان نگرانی‌هایی مبنی بر این وجود دارد که آیا گوشی‌های هوشمند تاشو جایگاه خود را در بازار حفظ می‌کنند یا از رده خارج خواهند شد.

به عبارتی دیگر، اپل هنوز مطمئن نیست که بازار گوشی‌های هوشمند بتواند همین فرم رو به جلوی خودش را ادامه دهد و شاید مشتریان کافی برای خرید این گوشی‌های گران قیمت وجود نداشته باشد. یک جمله قدیمی وجود دارد که می‌گوید «فقط به این خاطر که می‌توانیم، دلیل نمی‌شود که انجامش دهیم».

با این حال داده‌هایی که سامسونگ از فروش محصولاتش منتشر کرده نشان می‌دهد که تقاضای خوبی برای خرید گوشی‌های منعطف وجود دارد. اپل عقب‌تر ایستاده و رقبایش را تماشا می‌کند و اشتباهات آن‌ها را یادداشت می‌کند تا در این بخش از صنعت موبایل، اشتباهات آن‌ها را تکرار نکند.

این افشاگر اضافه می‌کند، نگرانی اپل از این است که مطمئن نیست آیفون منعطف تاشو نسبت به ظاهر فعلی آیفون‌ها یک پیشرفت به حساب بیاید. برخی دیگر از افشاگران معتقدند که اپل در نزدیک‌ترین زمان ممکن، این گوشی را سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند. این شرکت آمریکایی چندین حق اختراع مرتبط را به ثبت رسانده و حتی برخی از آن‌ها جایزه‌های نوآورانه را به خاطر طراحی یک گوشی منعطف دریافت کرده‌اند. به طور مثال نوامبر سال گذشته یکی از اختراعات اپل در مورد ساخت لولا از مواد کامپوزیت که باعث سبک‌تر و باریک‌تر شدن گوشی می‌شود، جایزه گرفته است.

کو معتقد است اپل سال ۲۰۲۳ می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ میلیون گوشی تاشو بفروشد

آنطور که اپل در توضیح حق اختراع خودش گفته «اگر مراقب نباشید، ممکن است ساختار لولا حجیم، ضعیف و شکننده شود. این می‌تواند باعث سخت‌تر کردن استفاده از این ساختار لولا در لپ تاپ یا دیگر محصولات الکترونیکی شود».

اولین آیفون منعطف تاشو

آیفون تاشو شبیه گوشی Galaxy Z Fold 3 سامسونگ خواهد بود

جولای گذشته، مینگ-چی کو، افشاگر مطرح دنیای دیجیتال و تحلیلگر کمپانی اپل معتقد است که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ میلیون آیفون منعطف تاشو بفروشد. کو معتقد است که اپل تصمیم گرفته از ظاهری شبیه به گلکسی زد فولد سامسونگ استفاده کند و گوشی تاشو اپل ارتباطی با گلکسی زد فلیپ ندارد. اندازه نمایشگر این گوشی نیز ۸ اینچی است و توسط کمپانی سامسونگ تولید خواهد شد.

کو همچنین می‌گوید، با وجود اینکه سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد، اما وقتی سر و صدای آن فروکش کند، اپل به لطف اکوسیستم محصولات خودش می‌تواند به پیشتاز این بازار تبدیل شود.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.