تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 55206

چرا اتریم به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد

چرا اتریم به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد

چرا اتریم به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل خواهد شدپس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، سیاست‌های محرک اقتصادی این کشور را تمدید کرد، ارز دیجیتال اتریم روند صعودی خود را از چند ساعت قبل مجددا از سر گرفته است.
در لحظه نوشته‌ شدن این مطلب، ارزش این رمزارز در نمودار روزانه با رشدی ۴.۴ درصدی به ۳۲۳۷ دلار رسیده است.

پس از سه‌ماه گذشته که بازار ارزهای دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه‌ کرد، حالا گاوهای این بازار مجددا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از جمله دلایلی که باعث ایجاد روند صعودی فعلی شده می‌توان به اعمال بروزرسانی EIP-1559، مهاجرت اتریم به بلاکچین اثبات سهم و رشد حوزه‌ی دیفای اشاره کرد.
مطالب مرتبط: چگونه ارز دیجیتال اتریوم از طریق دی ان اس ریبایندینگ به سرقت می رود؟تحلیلگر معروفی با نام کاربری CroissantETH در حساب توئیتر خود عوامل مختلفی که باعث رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت اتریم بوده را اعلام کرده است. بنابه گفته‌ی این تحلیلگر، اتریم در راه تبدیل شدن به یک دارایی به ارزش چند تریلیون دلار است.
کروسانت به‌عنوان اولین نکته به ارزش کل دارایی‌های قفل شده در بخش دیفای اشاره کرده است..

چرا اتریم به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد

پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، سیاست‌های محرک اقتصادی این کشور را تمدید کرد، ارز دیجیتال اتریم روند صعودی خود را از چند ساعت قبل مجددا از سر گرفته است.

در لحظه نوشته‌ شدن این مطلب، ارزش این رمزارز در نمودار روزانه با رشدی ۴.۴ درصدی به ۳۲۳۷ دلار رسیده است.

نمودار اتریم

پس از سه‌ماه گذشته که بازار ارزهای دیجیتال ریزش شدیدی را تجربه‌ کرد، حالا گاوهای این بازار مجددا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از جمله دلایلی که باعث ایجاد روند صعودی فعلی شده می‌توان به اعمال بروزرسانی EIP-1559، مهاجرت اتریم به بلاکچین اثبات سهم و رشد حوزه‌ی دیفای اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

  • چگونه ارز دیجیتال اتریوم از طریق دی ان اس ریبایندینگ به سرقت می رود؟

تحلیلگر معروفی با نام کاربری CroissantETH در حساب توئیتر خود عوامل مختلفی که باعث رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت اتریم بوده را اعلام کرده است. بنابه گفته‌ی این تحلیلگر، اتریم در راه تبدیل شدن به یک دارایی به ارزش چند تریلیون دلار است.

کروسانت به‌عنوان اولین نکته به ارزش کل دارایی‌های قفل شده در بخش دیفای اشاره کرده است. این معیار در اوایل سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶ میلیارد دلار بوده و حالا به رکورد بالای ۸۵ میلیارد دلار دست یافته است.

ارزش بازار اتریم

به گفته‌ی کروسانت، اتریم مهم‌ترین شبکه‌ی حوزه‌ی دیفای محسوب می‌شود، زیرا بیشتر پروتکل‌های اصلی این بخش از جمله MakerDAO، سوشی‌سواپ، Curve۷، یونی‌سواپ و Aave همگی بر بستر اتریم میزبانی می‌شوند. این رمزارز از نظر میزان ارزش کل دارایی‌های قفب شده، جایگاه بیستم را در بین بزرگ‌ترین بانک‌های سراسر جهان از آن خود کرده است.

با توجه به رشد شدید ارزش رمزارز مورد بحث، افراد بیشتری دارایی‌های اتریمی خود را در بخش قراردادهای هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کنند. هم‌اکنون حدود ۲۶ درصد از کل اتریم عرضه‌شده به بازار در این واحدها قرار دارد و به‌نظر می‌رسد پتانسیل ادامه‌ی این روند همچنان وجود دارد.

این پویایی به اتریم و عرضه‌ی تورمی آن کمک می‌کند. انگیزه‌ی سرمایه‌گذاران به خروج اتریم از بازار و قرار دادن آن در فارم‌های قراردادهای هوشمند بیشتر شده است زیرا بدین طریق می‌توانند بازده سوددهی در حوزه‌ی دیفای را به حداکثر برسانند یا آن را در قراردادهای اتریم نسخه ۲.۰ استیک کنند.

اکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار از ارز مورد اشاره در اتریم ۲.۰ استیک شده که این مقدار تقریبا ۶.۱ درصد از کل اتریم‌های موجود در بازار است. انتظار می‌رود پس از ادغام شدن شبکه‌ی اتریم با فناوری تایید سهم، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آیا شوک عرضه‌ی فوری برای اتریم نفع دارد؟

کروسانت همچنین اعلام کرده علاوه‌بر بروزرسانی EIP-1559 که اخیرا روی شبکه‌ی اتریم اعمال شده، میلیون‌ها دلار ETH نیز سوزانده شده است. در واقع باید گفت بیش از صد هزار اتریم، به دلیل استفاده از مدل جدیدی که این رمزارز برای هزینه‌ی تراکنش‌ها در نظر گرفته، سوزانده شده است.

بروزرسانی IP-1559 یک تغییر شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. آپدیت مورد بحث باعث می‌شود تا سود سوزانده شدن ETH بین همه‌ی کاربران تقسیم شود. از دیگر ویژگی‌های این بروزرسانی می‌توان به کاهش هزینه‌ی تراکنش‌ها و نیز افزایش سرعت انجام آن‌ها اشاره کرد.

اتریم

داده‌های دیگر نشان می‌دهد که مقدار اتریم موجود در صرافی‌ها به میزان ثابتی کاهش می‌یابد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که روند کاهشی قیمت به روند صعودی تغییر کند. همان‌طور که در زیر مشاهده می‌کنید، هم‌اکنون تراز اتریم در تمامی صرافی‌ها مشابه با سال ۲۰۱۹ است. کروسان در این‌باره گفت:

میزان اتریم نگه‌داری شده در صرافی‌های متمرکز رو به کاهش است. این سطح از کاهش از سه سال قبل تا کنون مشاهده نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از هولدرهای اتریم قصد ندارند به این زودی‌ها، دارایی خود را به‌فروش برسانند. اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور برای اتریم عمل کند.

اتریم

به‌طور کلی می‌توان گفت فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای اتریم در حال افزایش بوده و از رقبای خود پیشی گرفته است. میزان ارزش روزانه‌ی دارایی‌ها روی شبکه‌ی اتریم ۲۴ میلیارد دلار بوده و این درحالی است که همین میزان برای بیت‌کوین ۸.۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

اکوسیستم اتریم تا همین‌حالا توانسته در بسیاری از روندهای محبوب ارزهای دیجیتال از دیفای گرفته تا NFT، تسلط داشته باشد. درهرحال، حوزه‌های بسیار زیاد دیگری از جمله بازی و اپلیکیشن‌های لایه‌ی دوم هم وجود دارند که می‌توانند ارزش اتریم را بالاتر برده و رکورد بیشترین قیمت تاریخی این ارز دیجیتال را بیش از پیش تقویت کند.

منبع: NewsBTC

۰۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.