تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۴۱
کد خبر : 66435

چراغ مطالعه جدید شیائومی، عاری از هرگونه بلولایت/Blue Light یا نور آبی است

چراغ مطالعه جدید شیائومی، عاری از هرگونه بلولایت/Blue Light یا نور آبی است

چراغ مطالعه جدید شیائومی، عاری از هرگونه بلولایت/Blue Light یا نور آبی استدر صورتی که در طول روز زمان زیادی را صرف نوشتن و خواندن می‌کنید و به چراغ مطالعه ای نیاز دارید که به چشمتان آسیب نزند، چراغ مط..

چراغ مطالعه جدید شیائومی، عاری از هرگونه بلولایت/Blue Light یا نور آبی است

در صورتی که در طول روز زمان زیادی را صرف نوشتن و خواندن می‌کنید و به چراغ مطالعه ای نیاز دارید که به چشمتان آسیب نزند، چراغ مطالعه جدید شیائومی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات مرتبط با تکنولوژی در جهان است. حتی ساده‌ترین تولیدات این برند هم از ویژگی‌هایی فوق‌العاده بهره می‌برند که آن‌ها را از رقبایشان متمایز می‌کند. در این مطلب گجت نیوز، ما به معرفی یکی از محصولات جالب و مفید شیائومی می‌پردازیم.

این محصول، چراغ مطالعه ای است که Midian Light-sensing Reading Lamp نام دارد و عاری از هر نوع نور آبی/Blue Light است. این محصول می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از مطالعه را به کاربرانش بدهد. پیش از هر چیز، بهتر است با مفهوم بلو لایت به صورت کلی آشنا شویم.

نور آبی (بلو لایت) چیست؟

نور آبی توسط منابع نور طبیعی و غیرطبیعی تولید می‌شود. اگر تصور می‌کنید نوع مصنوعی این نور تنها توسط مانیتور رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و غیره تولید می‌شود سخت در اشتباه هستید. بسیاری از انواع لامپ نیز این نوع مضر از نور را تولید می‌کنند.

متاسفانه چشم انسان ساختاری دارد که به نور آبی اجازه می‌دهد وارد شبکیه شود. نور آبی در کنار آسیب‌هایی که می‌تواند به چشم انسان وارد کند، می‌تواند باعث بر هم خوردن خواب فرد، احساس خستگی، عصبانیت، مشکلاتی در تمرکز، سردردهای شدید، تاری دید، درد چشم و … شود.

نابینایی در اثر نور آبی

در سیستم عامل‌های مختلفی مانند ویندوز و اندروید، امکان فعال کردن فیلترهایی برای کمتر کردن تاثیر نور آبی وجود دارد. اما در واقعیت، فرار از نور آبی مصنوعی می‌تواند سخت‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید؛ چون باید به طور کلی از اکثر منابع نور مصنوعی و گجت‌هایی که نمایشگر دارند دوری کنید!

چراغ مطالعه جدید شیائومی؛ بدون ذره‌ای نور آبی مضر

شیائومی در ماه فوریه سال گذشته میلادی روی پروژه توسعه چراغ مطالعه Midian Zero Blue Music Atmosphere Light سرمایه‌گذاری کرد. این محصول یک چراغ مطالعه مجهز به بلوتوث بود که با توجه به بهره بردن از اسپیکر، می‌توانست محتوای صوتی را نیز پخش کند. پروژه تولید این محصول توسط آکادمی علوم دانشگاه نانچانگ چین در حال توسعه بود. این پروژه توانست در کشور چین طرفداران زیادی پیدا کند. مهم‌ترین ویژگی این محصول در کنار مجهز بودن به اسپیکر و بلوتوث، عاری بودن از هر گونه نور آبی مضر بود.

چراغ مطالعه شیائومی

حالا تیمی که مشغول توسعه این محصول بوده، چراغ مطالعه جدید شیائومی را نیز توسعه داده که نامش Midian light-sensing reading lamp است. رنگ چراغ LED چراغ مطالعه جدید شیائومی به رنگ زرد-طلایی است. چراغ مطالعه Xiaomi ساختار جالبی دارد که از آن با نام دابل رینگ یاد می‌شود. با استفاده از این روش نور خروجی، بدون ذره‌ای نور آبی مضر به سطوح می‌تابد.

از جمله دیگر ویژگی‌های محصول جدید شیائومی می‌توان به بهره بردن از حسگر نور اشاره کرد. این حسگر با استفاده از الگورتیمی هوشمند، پس از روشن شدن میزان نور محیط را تشخیص می‌دهد و میزان نور خروجی چراغ مطالعه به صورت خودکار در بازه ۵۰۰ تا ۷۵۰ لوکس یکپارچه می‌شود.

چراغ مطالعه شیائومی

چراغ مطالعه شیائومی از چیپ‌های LED سفید با کیفیت بالا بهره می‌برد که از نور ملایم و گرم ۴۰۰۰K پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی این LED ها CRI بالای آن‌ها است. میزان روشنایی مرکزی نیز می‌تواند به ۲۰۰۰ لوکس برسد. نور خروجی چراغ مطالعه Xiaomi در یک نقطه متمرکز نیست و می‌تواند محیطی نسبتا بزرگ را روشن کند و محتوای در حال مطالعه، به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. نور این مدل ملایم است و باعث اذیت چشم‌های کاربران نمی‌شود.

قیمت و عرضه چراغ مطالعه جدید Xiaomi

چراغ مطالعه Midian Light-sensing reading lamp فعلا فقط در کشور چین عرضه می‌شود اما احتمالا در آینده راهی بازارهای جهانی هم بشود. قیمت نهایی این مدل حدود ۱۲۵ دلار خواهد بود اما در زمان جمع‌آوری سرمایه برای تولید این پروژه، امکان پیش‌خرید با قیمت حدودی ۶۲ دلار وجود دارد.

منبع :Gizmo Chinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.