تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 56263

پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین چگونه است؟

پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین چگونه است؟

پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین چگونه است؟معمولا پیگیری کارت سوخت پس از خرید خودروی جدید یا درخواست المثنی انجام می‌شود که به هر دو صورت آنلاین اینترنتی و پیامکی قابل رهگیری خواهد بود.
سهمیه‌بندی سوخت..

پیگیری کارت سوختپیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین چگونه است؟

معمولا پیگیری کارت سوخت پس از خرید خودروی جدید یا درخواست المثنی انجام می‌شود که به هر دو صورت آنلاین اینترنتی و پیامکی قابل رهگیری خواهد بود.

سهمیه‌بندی سوخت در ایران از زمان دولت احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۶ شروع شد تا علاوه بر اصلاح شیوه مصرف بنزین، از قاچاق و سواستفاده‌ها نیز جلوگیری شود. با آغاز این طرح جهت پایش و جیره‌بندی بنزین، برای هر وسیله نقلیه کارت سوخت مخصوص خودش صادر و سهمیه سوختش به طور ماهانه شارژ می‌شد.

گرچه بعدها بنزین به حالت تک نرخی و خارج از سهمیه برگشت اما این روزها دوباره می‌بینیم که برای بنزین زدن به همان حال و هوای چند سال پیش بازگشته‌ایم، با این تفاوت که نرخ بنزین آزاد چند برابر شده و بدون داشتن کارت سوخت باید هزینه زیادی را برای یک باک پر بپردازیم. اینجاست که داشتن کارت سوختی که دارای سهمیه بنزین باشد اهمیت پیدا می‌کند و حتی در برخی موارد، کارت سوخت خودروها به دلیل قیمت پایین‌تر بنزین سهمیه‌ای مورد سرقت قرار می‌گیرند.

پیگیری کارت سوخت

این مدرک مهم هنگام خرید خودروی جدید به شما تحویل داده می‌شود و اگر آن را گم کنید، بایستی درخواست المثنی برای آن داشته باشید. مراحل ثبت نام اولیه یا درخواست صدور المثنی تنها به صورت حضوری انجام می‌شود و پس از آن، می‌توانید به طور آنلاین از وضعیت کارت هوشمند سوختتان مطلع شوید.

سامانه آنلاین پیگیری کارت سوخت

خوشبختانه وبسایت اختصاصی برای پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت طراحی شده که با ورود به آن می‌توانید از وضعیت صدور کارت، شماره رهگیری مرسوله پستی و تاریخ تحویل آن به شرکت پست مطلع شوید.

پیگیری کارت سوخت

ابتدا باید نوع پلاکتان را از بین دو گزینه یعنی منطقه‌ای و آزاد انتخاب کنید. پلاک معمول شهرهای ایران همان منطقه‌ای بوده که در قسمت پایانی‌شان کد شهر درج شده است.

پیگیری کارت سوخت

سپس شماره پلاک را به طور کامل وارد کنید و روی دکمه «پیگیری کارت سوخت» کلیک کنید.

پیگیری کارت سوخت

سامانه پیامکی پیگیری وضعیت کارت سوخت

این سامانه کمی با سامانه آنلاین متفاوت بوده و اگر می‌خواهید از طریق پیامک از وضعیت کارت هوشمند سوختتان با خبر شوید باید کارت وسیله نقلیه را در دست داشته باشید.

استعلام کارت سوخت خودرو

برای پیگیری کارت سوخت خودرو بایستی ابتدا حرف V را وارد کنید؛ سپس ستاره و بعد کد VIN که پشت کارت خودرو درج شده را تایپ کنید.

نمونه: V*IRPC90VV5I9658742

استعلام کارت سوخت موتور

پیگیری کارت هوشمند سوخت موتورسیکلت نیز تا حدودی شبیه به خودروها بوده اما باید ابتدا حرف M را تایپ کنید؛ سپس ستاره و بعد کد VIN پشت کارت موتور را بنویسید.

نمونه: M*IRKV91MN5O3685988

در نهایت عبارت تایپ شده را باید به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ پیامک کنید. در صورتی که این عبارت را به طور صحیح و با ساختار مذکور بفرستید، سامانه پیامکی چند لحظه بعد استعلام کارت سوخت شما را ارسال خواهد کرد.

فراموش نکنید که استعلام‌گیری پیامکی یا آنلاین کارت سوخت فقط پس از انجام مراحل حضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.