تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۷:۱۸
کد خبر : 63966

پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ ؛ آینده ارز دیجیتال محبوب روشن است؟

پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ ؛ آینده ارز دیجیتال محبوب روشن است؟

پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ ؛ آینده ارز دیجیتال محبوب روشن است؟ با وجود رویکرد بازار نزولی در کشور چین، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از هفتاد درصد افزایش داشته و خبرهای خوبی راجع ..

پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ ؛ آینده ارز دیجیتال محبوب روشن است؟

با وجود رویکرد بازار نزولی در کشور چین، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از هفتاد درصد افزایش داشته و خبرهای خوبی راجع به پیش بینی قیمت بیت کوین در سال آینده شنیده می‌شود.

سال ۲۰۲۱ میلادی سالی بسیار عالی برای بازار ارزهای دیجیتال چه از نظر پذیرش و به کارگیری و چه از نظر قیمت گذاری بوده است. علیرغم روند نزولی قیمت ارزهای دیجیتال در چند وقت، قیمت اکثر ارزهای دیجیتال از ابتدای سال به شدت افزایش پیدا کرده است.

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از هفتاد درصد افزایش ارزش داشت

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم و بیت کوین همچنان برترین ارز دیجیتال در جهان است. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در طی پنجاه و دو هفته گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و در دوره‌ای از دارایی‌های مالی عمده مانند طلا پیشی گرفته بود.

در طی پنجاه و دو هفته گذشته قیمت بیت کوین هفتاد و دو درصد افزایش یافته است. معاملات بیت کوین در سال ۲۰۲۱ با قیمت حدود سی و دو هزار دلار به ازای هر کوین آغاز گردید، پس از اینکه در پایان سال ۲۰۲۰ از بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۷ یعنی بیست هزار دلار گذشت. این ارز دیجیتال پیشرو به روند صعودی خود در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داد و به سرعت توانست تا ماه آپریل به بالاترین قیمت خود یعنی حدود شصت و چهار هزار دلار به ازای هر کوین برسد.

این افزایش در حالی رخ داد که پذیرش و به کارگیری از ارزهای دیجیتال ادامه داشت. ورود نهادهای شرکتی بیشتر به فضای کریپتوکارنسی به افزایش قیمت کمک کرد.کمپانی تسلا موتورز، بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت بابت ماشین‌هایش قبول کرد، کمپانی مایکرواستراتژی به انباشت بیت کوین های بیشتری ادامه داد و کشور السالوادور نیز در حال آماده سازی لایحه‌ای برای تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی بود.

افزایش پذیرش و به کارگیری از بیت کوین از سوی سرمایه گذاران نهادی و خرد، این ارز دیجیتال را به بالاترین ارزش خود یعنی شصت و چهار هزار دلار رساند. با این حال، از ماه می تا ماه سپتامبر، بیت کوین عملکرد ضعیفی داشت. این عملکرد ضعیف نیز بیشتر ناشی از ممنوعیت چین در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال بود.

این ممنوعیت با ممنوعیت فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال توسط استان‌های مختلف چین آغاز شد. چین بیشترین هش ریت استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است. از این رو، ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال منجر به کاهش شدید هش ریت استخراج بیت کوین گردید. بنابراین، قیمت بیت کوین با بیش از پنجاه درصد کاهش همراه شد و در ماه جولای به زیر سی هزار دلار به ازای هر کوین رسید.

دولت چین به همین کار بسنده نکرد. بانک خلق چین (PBoC)، موسسات مالی و نهادهای شرکتی را از دخیل شدن در تراکنش‌های مرتبط با رمزارز را منع کرد و اعلام شد شرکت‌هایی که در حال پردازش تراکنش‌های مرتبط با رمزارز هستند، تحریم می‌شوند. این حرکت عملاً به فعالیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور آسیایی پایان داد. بنابراین، بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به خدمات خود در چین پایان دادند. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند علی بابا و بیت مین فروش سخت افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال به ساکنان چین را متوقف کردند.

حمله‌ای که ایلان ماسک به بیت کوین بابت مصرف انرژی بیش از حد این رمزارز داشت، به عملکرد نزولی آن کمک کرد. کمپانی تسلا موتورز پس از این حمله از طرف مدیر عاملش دیگر روش پرداخت از طریق بیت کوین را متوقف کرد. دلیل این کار نیز نگرانی‌های زیست محیطی بود و استخراج بیت کوین انرژی و برق فوق‌العاده زیادی را مورد استفاده قرار می‌داد.

با انتقال ماینرها به اروپا و آمریکای شمالی، قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر بار دیگر با افزایش رو به رو شد. با پیدا شدن مزارع جدید و خانه‌هایی جدید برای ماینرهای شخصی دیگر در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، قزاقستان، ایران، کانادا و چندین کشور دیگر، هش ریت استخراج شروع به بهبود کرد.

السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را به صورت رسمی در ماه سپتامبر به یک ارز قانونی تبدیل کرد. علیرغم هشدارهای موسسات مالی جهانی مانند صندوق بین المللی پول، پذیرش و به کارگیری از بیت کوین توسط کشور السالوادور در حال حاضر به ثمر نشسته است.

در ماه نوامبر در حالی که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین حد خود یعنی سه تریلیون دلار رسید، قیمت بیت کوین نیز به آرامی افزایش یافت و توانست رکورد بیشترین قیمت خود را با رسیدن به قیمت ۶۹۰۴۴ دلار به ازای هر کوین بشکند. افزایش تقاضا برای بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی و ورود نهادهای شرکتی بیشتر به افزایش ارزش بازار کمک کرد.

اگرچه در حال حاضر بیت کوین با سی درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت خود همراه بوده و هم اکنون با قیمت حدود پنجاه هزار دلار به ازای هر کوین معامله می‌شود. عملکرد ضعیف اخیر به فشار فروش در چین نسبت داده شده است، زیرا صرافی‌ها فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کرده‌اند و معامله گران چینی نیز در حال فروش بیت کوین‌ های خود بوده تا پولشان را از دست ندهند.

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲، بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین با رشد بیشتری رو به رو باشند. جک دورسی از سمت خود به عنوان مدیر عامل توییتر استعفا داد و نام شرکت خدمات مالی اسوکیر (Square) را به بلاک (Block) تغییر داد تا بر توسعه محصولات متمرکز بر بیت کوین تمرکز داشته باشد.

کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال به این امر خوشبین هستند که سال ۲۰۲۲، سال بهتری برای بیت کوین خواهد بود. ویجی آیار، معاون توسعه شرکت و توسعه جهانی در صرافی رمزارز لونو (Luno)، مطمئن است که ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس را تشکیل می‌دهد. وی گفت:

صندوق قابل معامله آتی بیت کوین که امسال راه‌اندازی شد، با توجه به هزینه‌های بالای انتقال قراردادها که حدود پنج تا ده درصد است، برای خرده‌فروشی چندان مناسب نیست. افزایش فشار/شواهد… نشان می‌دهد که یک صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس در سال ۲۰۲۲ تصویب شده است، عمدتاً به این دلیل که بازار اکنون به اندازه کافی بزرگ بوده که بتواند از یکی از آن پشتیبانی کند.

کمپانی سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale)، جی‌بی‌تی‌سی‌ (Grayscale Bitcoin Trust) خود را صندوق قابل معامله بیت کوین تبدیل کرده است بسیاری خوشبین هستند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حداقل یک پیشنهاد را در سال آینده تصویب کند.

کیت والتمن، حسابدار رسمی مستقر در نیویورک و متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال، انتظار دارد قیمت بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به صد هزار دلار به ازاری هر کوین برسد.

پیش بینی تکنیکال بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ میلادی

اندیکاتورهای تکنیکال بیت کوین در حال حاضر به دلیل عملکرد ضعیف این رمزارز در هفته‌های اخیر منفی است. اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی (Moving Average Convergence Divergence)، به اختصار MACD، هنوز در منطقه نزولی قرار دارد در حالی که اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index)، به اختصار RSI، نشان می‌دهد که بیت کوین با فشار فروش در بازار مواجه است.

با این حال، اندیکاتورهای بلندمدت نشان می‌دهد که بیت کوین عملکرد خوبی دارد. بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود در ۴۷۲۷۲ دلار معامله می‌شود. اندیکاتورهای تکنیکال می‌توانند در هفته‌ها و ماه‌های آینده بهبود یابند، زیرا انتظار می‌رود بیت کوین در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

انتظار می‌رود تا ژانویه فشار فروش از سوی کشور چین به پایان برسد و همزمان با بالا رفتن هش ریت استخراج، قیمت بیت‌ کوین می‌تواند افزایش یابد. هنگامی که این اتفاق بیفتد، اندیکاتورهای MACD و RSI به منطقه مثبت باز خواهند گشت. طبق پیش بینی وب سایت سرمایه گذاری والتراینوستر (WalletInvestor)، قیمت بیت‌ کوین می‌تواند معاملات سال ۲۰۲۲ در بالاتر از هشتاد هزار دلار پایان دهد.

صرف نظر از این، دیدن عملکرد بیت کوین در سال آینده بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شما هم می‌توانید نظرات خودتان در مورد عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

منبعFXEmpireمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.