تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 584968

پیشگیری کم شنوایی، از همین حالا شروع کنید

پیشگیری کم شنوایی، از همین حالا شروع کنید

نعمت های خداوند قابل شمارش نیستند و یکی از این نعمت ها قدرت شنوایی است که همیشه نادیده گرفته ایم، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر ناشنوا بوده اید چه احساس های را تجربه خواهید کرد؟ در دنیای امروز ما که آلودگی صوتی جز لاینفک زندگی ست همه ما در

نعمت های خداوند قابل شمارش نیستند و یکی از این نعمت ها قدرت شنوایی است که همیشه نادیده گرفته ایم، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر ناشنوا بوده اید چه احساس های را تجربه خواهید کرد؟ در دنیای امروز ما که آلودگی صوتی جز لاینفک زندگی ست همه ما در معرض خطر کم شنوایی قرار داریم،  اکثر ما در معرض صدا های بلند  قرار داریم که این خود باعث کاهش شنوایی می شود.

ناشنوایی و یا کم شنوایی در سنین مختلف رخ می دهد و افزایش سن دلیل بر کم شنوا شدن نیست. سالمندان و کسانی که از کم شنوایی و ناشنوایی رنج می برند برای بهتر شدن و لذت بردن از حس خوب شنوایی نیازمند سمعک های با کیفیت هستند که ما در این مقاله یکی از بهترین برند های سمعک را توضیح می دهیم.

سمعک اتیکن با پیشینه ای درخشان ساخت کشور دانمارک است. و شعار زیبایی که این کمپانی بزرگ دارد این است” دنیایی بدون محدودیت برای افراد کم شنوا”

شرکت اتیکن در سال 1946 تاسیس شد و از آن زمان تولید کننده ی پیش رویی در صنعت سمعک و وسایل کمک شنوایی بود. به گونه ای که در سراسر دنیا نمایندگی فروش داشته و فعالیت گسترده ای دارد. در حال حاضر این برند به هولدینگ دمنت تعلق دارد که بزرگترین تولید کننده سمعک و سایر تجهیزات شنوایی در دنیا می باشد.

سمعک اتیکن در ایران هم نمایندگی دارد. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی رسمی سمعک اتیکن، در کمترین مدت زمان ممکن، این سمعک را سفارش و تهیه کنید. یکی از این نمایندگی های معتبرکلینیک شنوایی جهان می باشد. شما می توانید از چند روز قبل سمعک مورد نظر خود را تهیه کرده  و در صورت رضایت مندی، اقدام به خرید آن کنید.

پیشگیری کم شنوایی، از همین حالا شروع کنید

این شرکت تلاش دارد تا با تغییر محدودیت های فناوری، زندگی افراد کم شنوا را تغییر دهد. مدل هایی از سمعک اتیکن مانند مدل های Opn S ،Opn و Siya قابلیت اتصال به اینترنت را داشته و با بهره گیری از دانش اینترنت اشیا، زندگی روزمره را برای افراد کم شنوا راحت تر می کند. سمعک اتیکن با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده برای این مدل ها، افراد را از وضعیت سلامتی گوششان آگاه می کند و به صورت روزانه اطلاعات دریافت شده توسط سمعک مانند صداهای محیط، میزان استفاده از سمعک و… را آنالیز می کند و به فرد نشان می دهد.

سمعک اکسید، جدید ترین ورژن از سمعک های اتیکن است که بر روی پلتفرم  Velox S توسعه یافته است و مناسب برای افراد با کم شنوایی شدید تا کم شنوایی عمیق می باشد.

یکی از ویژگی های خوبی که سمعک اوتیکن نسبت به دیگرسمعک ها دارد این است که افرادی که از این مدل سمعک ها استفاده می کنند نسبت افراد دیگر نیاز کمتری به تعمیر و سرویس دهی دارند و این خود یکی از مزایای سمعک اتیکن می باشد و باعت متفاوت شدن آن شده است.

تست ecog

افرادی که دچار ناهنجاری در گوش داخلی خود هستند، معمولا علایم ناخوشایندی مانند وزوز گوش، گیجی و یا سرگیجه را تجربه می کنند. در صورتی که پزشک بیماری شما را ناهنجاری گوش داخلی تشخیص بدهد، شما را برای انجام تست ecog پیش متخصص شنوایی سنجی می فرستد. این تست، یک تست بی درد است که عملکرد گوش داخلی را ارزیابی می کند. این تست میتواند به تشخیص ناهنجاری گوش کمک کند. ممکن است از این تست با نام الکتروکوکلئوگرافی هم استفاده کنند. این تست پتانسیل های الکتریکی حلزون گوش که در پاسخ به تحریک صوتی تولید شده است را ثبت می کند.

پیشگیری کم شنوایی، از همین حالا شروع کنید

آزمون ecog مراحل ساده ای دارد. الکترود های کوچکی بر روی پیشانی شما قرار داده می شود، و هدفون هایی با پوشش فلزی در داخل گوش شما گذاشته می شود. سپس می توانید بر روی صندلی بنشینید و یا روی تخت دراز بکشید. پس از آماده شدن بیمار، محرک صوتی توسط هدفون ها به گوش ارائه می شود و توسط الکترود ها فعالیت های حلزون گوش در پاسخ به محرک صوتی ثبت می شود. پس از اتمام تست و جمع آوری داده های لازم، الکترود ها و هدفون از بیمار جدا می شود. این تست در حدود 45 دقیقه طول می کشد و برای تفسیر حتما باید به یک ادیولوژیست حرفه ای مراجعه کنید.

بهتر است برای انجام راحت تر تست، از آرایش کردن پرهیز کنید، در حین آزمون استرس نداشته باشید و ریلکس باشید. هر تنش عضلانی و غیر ضروری می تواند بر روی نتیجه ی تست تاثیر بگذارد و مانع ارائه پاسخ صحیح بشود.

به طور کلی برای این تست به آماده سازی قبلی خاصی احتیاج نیست. به علاوه برای این آزمون نیازی به پاسخ فیزیکی از جانب بیمار نیست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.