تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۸
کد خبر : 41504

پیشنهاد اورژانس برای استفاده ازدستگاه‌های«الکتروشوک»درمترو/نیازبه پایگاه‌های چند منظوره در مترو

پیشنهاد اورژانس برای استفاده ازدستگاه‌های«الکتروشوک»درمترو/نیازبه پایگاه‌های چند منظوره در مترو

پیشنهاد اورژانس برای استفاده ازدستگاه‌های«الکتروشوک»درمترو/نیازبه پایگاه‌های چند منظوره در مترو با گذشت حدود سه سال از رایزنی‌های میان مترو و اورژانس،‌ در نهایت با بررسی موقعیت مکانی مترو در این شهر ز..

پیشنهاد اورژانس برای استفاده ازدستگاه‌های«الکتروشوک»درمترو/نیازبه پایگاه‌های چند منظوره در مترو

پیشنهاد اورژانس برای استفاده ازدستگاه‌های«الکتروشوک»درمترو/نیازبه پایگاه‌های چند منظوره در مترو

با گذشت حدود سه سال از رایزنی‌های میان مترو و اورژانس،‌ در نهایت با بررسی موقعیت مکانی مترو در این شهر زیرزمینی پایگاه‌هایی در نظر گرفته شد؛ اما به گفته مسئولان اورژانس برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مصدوم نیاز است که اورژانس در محلی مستقر شود که بتواند هم به شهروندان داخل مترو و هم افرادی که در سطح شهر نیاز به خدمات پیش بیمارستان دارند امدادرسانی کند.از سوی دیگر از مدتی قبل سازمان اورژانس کشور نصب یک دستگاه شوک اتوماتیک در مراکزی مثل مترو را پیشنهاد کرد، این دستگاه برای استفاده عمومی بوده تا با دادن شوک الکتریکی به بیماران حمله قلبی،جان آنها رانجات دهد.

مجتبی خالدی -سخنگوی سازمان اورژانس کشور- در گفت و گو با ایسنا در خصوص تعداد پایگاه های اورژانس در مترو تهران اظهار کرد: وضعیت زیرساخت ها و انجام عملیات در مترو بسیار متفاوت از جاده های شهری است و عموما اورژانس زمان وقوع بحران به محل مراجعه می کند.

خالدی با بیان اینکه امکان فراهم کردن تجهیزات آمبولانسی برای نقطه‌ای خاص وجود دارد، گفت: توصیه و خواهش سازمان اورژانس کشور از شرکت متروی تهران این است که پایگاه های اورژانسی در اختیار ما قرار گیرد که به صورت چند منظوره استفاده شود، یعنی هم قابلیت این را داشته باشیم که در مترو خدمات ارائه کنیم و هم در صورتی که در سطح شهر مشکلی پیش آمد از امکانات پایگاه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که آمادگی لازم را برای شرایط بحرانی و غیر بحرانی ایجاد کنیم.

خالدی گفت: توافقاتی با شرکت مترو انجام شده؛ اما در ۲ مورد که ذکر شده هنوز محیا نشده است؛ در حال حاضر محل واقع شدن پایگاه‌ها یا در اختیار مترو و یا در کنار مترو است، این در حالیست که اورژانس نیاز دارد محدوده پایگاه‌ها طوری باشد که بتواند در هر دو محیط به بهترین شکل خدمات ارائه کند و پرسنل اورژانس و آمبولانس‌ها بتوانند در کمترین مدت افراد را جا به جا کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه رمپ مناسبی هم بین مسیرهای مترو با برخی مراکز درمانی ایجاد شده، این امکان فراهم است که در برخی موارد جا به جایی مصدومان و بیماران از داخل مترو صورت گیرد.

خالدی در ادامه در خصوص نیاز به استفاده از دستگاه های "الکترو شوک در ایستگاه‌های مترو" گقت: همانطور که می دانیم زمانی که ایست قلبی و تنفسی اتفاق می افتاد یکی از دستگاه های پرکاربرد AED است که به آن شوک اتوماتیک گفته می شود.

وی افزود: افرادی که حدودا از ١٠ تا ١٢ سال به بالا هستند و امکان اجرای فرمان‌های این دستگاه را دارند، می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

سخنگوی اورژانس با تأکید بر اینکه یکی از محل هایی که می توان از AED در آن استفاده شود مترو است و توصیه سازمان اورژانس کشور این بوده که نسبت به نصب AED در این مراکز اقدام شود، ادامه داد: بهتر است محل نصب این دستگاه ها در محل دید عابران باشد. این آمادگی در اورژانس وجود دارد که آموزش اجرایی کردن آن و نحوه استفاده از آن را در اختیار افراد قرار دهد.

وی گفت: این وسیله در مراکز تجمعی کاربرد بسیاری دارد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.