تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
کد خبر : 584058

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 بر اساس بررسی مشترک انجام شده توسط سه شرکت، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 افزایش چشمگیری خواهد داشت و سه برابر خواهد شد. با وجود گذشت 13 سال از زمان شروع به کار شبکه نخستین رمز ارز، بیت کوین، این فضا هنوز در

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030

بر اساس بررسی مشترک انجام شده توسط سه شرکت، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 افزایش چشمگیری خواهد داشت و سه برابر خواهد شد.

با وجود گذشت 13 سال از زمان شروع به کار شبکه نخستین رمز ارز، بیت کوین، این فضا هنوز در اولین مراحل رشد خود است و سال‌ها تا بلوغ فاصله دارد. با این حال بازار ارز دیجیتال توانسته به ارزشی بیش از 1 تریلیون دلار دست پیدا کند و صدها میلیون سرمایه‌گذار جذب کند. اما طی کمتر از 10 سال دیگر، این سرمایه‌گذاران کریپتو افزایشی چشم‌گیر خواهد داشت؛ تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا 2030 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید.

بر اساس تحقیق مشترکی که گروه مشاوره بوستون (BCG)، صرافی بیت گت (Bitget) و فورسایت ونچرز (Foresight Ventures) انجام داده‌اند، در اولین مراحل پذیرش و مقبولیت جهانی رمز ارزها قرار داریم. بر اساس پیش‌بینی آن‌ها، اگر روند رشد دنیای کریپتو به همین شکل ادامه پیدا کند، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 ده رقمی خواهد شد.

گفتنی است بر اساس آمار‌های به دست آمده از منابع مختلف، در حال حاضر چیزی حدود 300 میلیون نفر کاربر کریپتو در سراسر دنیا وجود دارند.

وجود فضای زیاد برای رشد تعداد کاربران ارزهای دیجیتال

طبق تحقیق مشترک سه شرکت نام برده که نتیجه آن در وب سایت github قابل مشاهده است، هنوز بخش بسیار کوچکی از مردم دنیا در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و فضا برای رشد آن بسیار زیاد است؛ تا کنون تنها 0.3 درصد از کل ثروت مردم جهان به این کلاس دارایی اختصاص پیدا کرده است. برای مقایسه باید بدانید 25 درصد ثروت انسان‌ها در سهام شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

مردم آمریکای شمالی بیشترین علاقه را به سرمایه‌گذاری مبالغ هنگفت در رمز ارزها دارند. نقطه مقابل آن‌ها مردم کشورهای آفریقایی است که کمترین علاقه را به این منظور نشان داده‌اند. شاید علت این موضوع، شناخت کمتر آن‌ها نسبت به فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال باشد. به طور متوسط، یک سرمایه‌گذار ساکن قاره آفریقا مالک حدود 190 دلار ارز دیجیتال است.

اگرچه در مقایسه با چند سال قبل نرخ پذیرش کاهش پیدا کرده و اکنون بازار ارز دیجیتال در رکودی شدید فرو رفته است، اما گروه مشاوره بوستون، صرافی بیت گت و فورسایت ونچرز منتظر موج جدید کاربران کریپتویی طی سال‌های پیش‌ رو هستند، به طوری که تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید. یکی از روش‌های محاسبه و تخمین آن‌ها، مقایسه این کلاس دارایی کاملا جدید با توسعه اینترنت در دهه 1990 بوده است.

بیشتر بخوانید: حقایقی درباره بیت کوین که باید بدانید

بد نیست بدانید طبق بررسی، بازار رمز ارزها برای معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه جذابیت بیشتری دارد. همچنین بر اساس آمار، سرمایه‌گذاران خرد حدود 300 میلیون دلار یا 4 درصد از ثروت خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده‌اند. این مقدار برای سرمایه‌گذاران نهادی به 2 درصد کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس نتایج بررسی جدید، بین سرمایه‌گذاران نهادی صندوق‌های تامینی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بالاترین تمایل را نسبت به خرید رمز ارزها نشان داده‌اند. آن‌ها از ربع چهارم سال 2020 تا پایان سال 2021 میزان سرمایه‌گذاری خود را با تقریبا دو برابر افزایش به 70 میلیارد دلار رساندند. انتظار داریم این نوع شرکت‌ها، بخش بیشتری از سرمایه‌شان را در آینده نزدیک به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص بدهند.

قیمت بیت کوین امسال

در بررسی اخیر ضمن پیش‌بینی تعداد کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2030 به برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در رمز ارزها از جمله تسلا و مایکرواستراتژی نیز اشاره شد. البته چند روز پیش مشخص شد شرکت خودروسازی ایلان ماسک دیگر جزو نهنگ‌های بیت کوین نیست، چرا که شرکت تسلا ۷۵ درصد ذخیره بیت کوین خود را در ربع دوم سال فروخته است!

پبش‌بینی مشابه مدیر عامل کوین بیس

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل کوین بیس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، مدتی قبل پیش‌بینی مشابهی درباره افزایش تعداد کاربران ارزهای دیجیتال به 1 میلیارد نفر داشت. البته، برخلاف نتیجه بررسی‌های گروه مشاوره بوستون، صرافی بیت گت و فورسایت ونچرز، او معتقد است تا 20 سال دیگر به این تعداد کاربر کریپتویی در سراسر دنیا دست پیدا خواهیم کرد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.