تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
کد خبر : 589080

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳: آنچه باید در نظر داشته باشید

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳: آنچه باید در نظر داشته باشید

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳: آنچه باید در نظر داشته باشید شرکت معاملات ارزهای دیجیتال کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) در آخرین گزارش خود به پیش‌بینی عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ پرداخته است. این شرکت، با بررسی رویدادهای کلیدی سال گذشته به تأثیر آن‌ها در سال جدید و تصویری از وضعیت احتمالی

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳: آنچه باید در نظر داشته باشید

شرکت معاملات ارزهای دیجیتال کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) در آخرین گزارش خود به پیش‌بینی عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ پرداخته است. این شرکت، با بررسی رویدادهای کلیدی سال گذشته به تأثیر آن‌ها در سال جدید و تصویری از وضعیت احتمالی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ ترسیم کرده است.

به گزارش بیت‌ کوینیست دات کام، گزارش کیوسی‌پی کپیتال ، ابتدا به بازدهی دارایی‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کند. دارایی‌های معیار بازار مانند بیت کوین، اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ بدترین سال عملکرد خود را تجربه کرده‌اند.

به جز گاز طبیعی، سایر دارایی‌ها بیشترین زیان خود را از دهه ۷۰ میلادی شاهد بودند. بیت کوین بیش از ۷۰درصد نسبت به بالاترین سطح قیمت خود سقوط کرد و اتریوم نیز با کاهش ۷۲درصدی ارزش خود مواجه شد. عملکرد منفی بازار در سال ۲۰۲۲، پیامد شدیدترین چرخه افزایش نرخ بهره در تاریخ اخیر توسط فدرال رزرو ایالات متحده بود.

شدیدترین دوره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در مقایسه با دوره‌های دیگر

تداوم فشار بر بازار

طبق پیش‌بینی کیوسی‌پی کپیتال از بازار ارزهای دیجیتال، فدرال رزرو به احتمال زیاد به فشار بر بازارها ادامه خواهد داد. این نهاد مالی در تلاش است تا تورم را از بالای ۹درصد به نرخ هدف حدود ۲درصد کاهش دهد. در نتیجه، فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد و ترازنامه خود را کوچک می کند.

کیوسی‌پی کپیتال معتقد است زمانی که تورم به اوج خود رسیده باشد، بازار شاهد تورم چسبنده یا پایدار خواهد بود. به عبارت دیگر، فدرال رزرو در تلاش خود برای کاهش تورم به نرخ هدف با مشکل مواجه خواهد شد.

در این شرایط، اگر قیمت کامودیتی‌ها مانند قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار افزایش یابد، وضع‌ بدتر خواهد شد. طبق گزارش این شرکت معاملاتی، این اولین بار نیست که فدرال رزرو با چنین سناریوی روبرو می‌شود.

در دهه ۷۰ میلادی، این نهاد مالی با افزایش نرخ بهره، تورم را کاهش داد. اما زمانی که قیمت نفت روندی صعودی پیدا کرد، نرخ تورم دوباره افزایش یافت. حمله نظامی روسیه به اوکراین نیز می‌تواند پیامد‌هایی مشابه دهه ۷۰ داشته باشد و به‌عنوان سوختی برای افزایش تورم عمل کند.

تورم کنونی در مقایسه با دهه ۷۰ میلادی

در نتیجه، تا زمانی که تورم چسبنده باقی بماند، ممکن است پتانسیل رشد قیمت بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های ریسک‌پذیر محدود شود. علاوه بر این، کیوسی‌پی کپیتال بر این باور است که کمیته بازار آزاد فدرال از خطرات افزایش تورم بی‌اطلاع است.

از این روی، فدرال رزرو سقوط ارزش دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند ارزهای دیجیتال را (مشتاقانه) پذیرفته و ضرر سرمایه‌گذاران را نادیده خواهد گرفت. این شرکت سرمایه‌گذاری در مورد آنچه که می‌تواند یکی از موارد مهم برای پیش‌بینی آینده بازار ارزهای دیجیتال باشد، گفت:

این امر باعث می‌شود که فدرال رزرو، رکود اقتصادی را به‌جای خطر بازگشت تورم بپذیرد؛ حتی اگر دلیل جهش دوباره تورم، شوک‌های طرف عرضه باشد. از نظر احتمال وقوع رکود، اکنون بالاتر از دوره اوج کووید در سال ۲۰۲۰ هستیم و به سرعت به سطح رکود در بحران مالی سال ۲۰۰۸ و حباب دات کام در سال ۲۰۰۱ نزدیک می‌شویم.

رشد بازار از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

اگر فدرال رزرو برای کاهش فشار سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود عجله کند، پتانسیلی برای رشد بازار وجود دارد. در ماه‌های گذشته، برخی از نمایندگان این نهاد مالی به احتمال وقوع چنین رویکردی اشاره کردند.

اگر این جناح موفق به تغییر رویکرد فدرال رزرو شود، بازار جهانی، از جمله بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شاهد جهشی بزرگ خواهد بود. دلار آمریکا که در شاخص دی‌ایکس‌وای (DXY) بازتاب یافته است، به‌عنوان یک مانع مستقیم برای رشد ارزش ارزهای دیجیتال به روند خود ادامه خواهد داد.

از منظر تکنیکال، شاخص دلار ایالات متحده در ۶ هفته گذشته روندی نزولی داشته است، اما به احتمال زیاد از سطوح فعلی خود جهش خواهد کرد. این حرکت صعودی قیمت ممکن است شاخص دلار را به ۱‍۲۰ برساند و باعث سقوط ارزش ارزهای جهانی، بازار سهام و دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند بیت کوین شود. شکست شاخص به زیر سطح کنونی نیز می‌تواند آغازگر سناریویی معکوس باشد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.