تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۰۴
کد خبر : 59427

پژو ۹۰۷ ، تلاش نافرجام فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ابرخودروها

پژو ۹۰۷ ، تلاش نافرجام فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ابرخودروها

پژو ۹۰۷ ، تلاش نافرجام فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ابرخودروهاپژو ۹۰۷ که در حال حاضر در موزه قرار دارد به عنوان پروژه شکست‌خورده این خودروساز فرانسوی برای ورود به بازار ابرخودروها شناخته می‌شود. در ا..

پژو 907پژو ۹۰۷ ، تلاش نافرجام فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ابرخودروها

پژو ۹۰۷ که در حال حاضر در موزه قرار دارد به عنوان پروژه شکست‌خورده این خودروساز فرانسوی برای ورود به بازار ابرخودروها شناخته می‌شود. در ادامه با این خودرو مفهومی آشنا می‌شویم.

خودروسازان بزرگ با معرفی خودروهای مفهومی توانستند فراتر از محدودیت‌هایی که وجود دارد محصولاتی با طراحی چشمگیر و آینده‌نگرانه را معرفی کنند، اما متاسفانه بسیاری از آنها هیچ وقت به مرحله تولید نرسیده‌اند. یکی از این خودروهای مفهومی پژو ۹۰۷ است که این خودروساز فرانسوی قصد داشت با آن به بازار ابرخودروها وارد شود، اما پروژه تولید آن با شکست مواجه شد.

مشخصات پژو ۹۰۷

پژو 907

پژو ۹۰۷ که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی به معرض نمایش درآمد از یک پیشرانه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار را به تولید برساند. البته مهندسان پژو پیشرانه این کانسپت را با ادغام دو پیشرانه ۳ لیتری V6 این شرکت فرانسوی طراحی کردند.

پژو 907

پژو ۹۰۷ به بدنه فیبر کربنی مجهز شده و به همین دلیل وزن آن فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم است. این خودرو با پیشرانه قدرتمند خود توانست از صفر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت ۳.۷ ثانیه بپیماید. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پژو 907

هرچند این خودرو مفهومی فرانسوی اکنون در موزه قرار دارد، اما به تازگی خبرهایی منتشر شده که طبق آن پژو تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت یک پیشرانه مشابه این خودرو را جمع‌آوری کرده است، اما از آنجایی که این خودروساز برای الکتریکی کردن محصولات به صورت گسترده سرمایه‌گذاری کرده است، باید پذیرفت که این خودرو فقط به موزه تعلق دارد و احیای آن در دستور کار پژو قرار نخواهد گرفت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.