تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۱۹
کد خبر : 69410

پژو ۴۰۰۸ ، ورود رسمی پژو به بازار شاسی بلندهای کوپه

پژو ۴۰۰۸ ، ورود رسمی پژو به بازار شاسی بلندهای کوپه

پژو ۴۰۰۸ ، ورود رسمی پژو به بازار شاسی بلندهای کوپهپژو ۴۰۰۸، اولین خودروی شاسی بلند کوپه‌ی این شرکت فرانسوی خواهد بود که شاید بتواند رقیبی برای فراری باشد. در ادامه به مشخصات فنی احتمالی و موارد دیگر ..

پژو ۴۰۰۸ ، ورود رسمی پژو به بازار شاسی بلندهای کوپه

پژو ۴۰۰۸، اولین خودروی شاسی بلند کوپه‌ی این شرکت فرانسوی خواهد بود که شاید بتواند رقیبی برای فراری باشد. در ادامه به مشخصات فنی احتمالی و موارد دیگر آن، نگاهی می‌اندازیم.

خودروهای کراس اوور کوپه، در گذشته فقط به محصولات مجلل محدود می‌شدند. شاید کمی دور از انتظار باشد اما این کلاس از خودروها، تا همین سال‌های قبل، به محصولاتی مثل BMW X6، مرسدس بنز GLE کوپه یا آئودی Q8 کوپه ختم می‌شدند و رقابت عجیبی در بین آن‌ها وجود نداشت. اما می‌بینیم که این بازار، روز به روز گسترش می یابد و فراری و پژو، جدیدترین میهمانان آن خواهند بود. فراری Purosangue، اولین محصول ایتالیایی‌ها در این کلاس است و به نظر می‌رسد که امسال به صورت رسمی رونمایی شود. به طور کلی، با ورود خودروسازان میان‌رده به هر کلاسی، می‌‌توان انتظار داشت که آن سگمنت از خودروها را با قیمت پایین‌تر و عملکرد تقریبا رضایت بخش، به گاراژ خود بیاورید. پژو ۴۰۰۸ دقیقا قرار است چنین تعریفی را برای کلاسِ کراس اوورهای کوپه، ارائه کند.

معرفی پژو ۴۰۰۸

این خودرو در کلاس شاسی بلند‌های کوپه یا کراس اوورهای کوپه دسته بندی می‌شود. با توجه به تصاویر جاسوسی که به تازگی بدست آمده، می‌توان حدس زد که ۴۰۰۸، کمی از حس و حالِ هاچ بک پژو ۳۰۸ را داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که این تصاویر، در مناطق شمالی سوئد شکار شده‌اند. همین موضوع، اطلاعات زیادی را فاش می‌کند. تست‌های زمستانی (cold-weather testing)، تقریبا جزو آخرین مراحل آمادگی خودروها محسوب می‌شوند. در ادامه، خودروهای تست شده بعد از انجام این مراحل، برای مراسم رونمایی خود آماده می‌شوند. پس به نظر می‌رسد که به زودی با این عضو تازه وارد پژو، آشنا خواهیم شد.

هرچند طبق یک باور غلط، گفته می‌شود که تصاویر جاسوسی، اطلاعات زیادی را به ما نشان نمی‌دهند. اما یکی دیگر از سایت‌های خبری، تصاویر نمونه‌های پروتوتایپ یا همان پیش نمونه‌های اولیه را بدون پوشش‌های استتاری شکار کرده است. در این تصاویر به نظر می‌رسد که با یک مینی ون جدید از پژو روبرو خواهیم بود.

تصاویر جاسوسی پژو 4008
تصاویر جاسوسی پژو 4008

اما با کمی دقت به ستون‌های B آن، متوجه خواهید شد که خودرویی که در تصاویر شکار شده، قرار است با دو درب به تولید برسد. به بیان ساده می‌توان گفت که شرکت پژو، یک نمونه اولیه با ۴ درب و ابعاد درازتر را به تولید رسانده تا با خیال راحت، بعضی از تست‌های فنی را بدون پوشش استتاری، انجام دهد. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که درب‌های ردیف عقب و حالت صندوق عقب، هیچ سنخیتی با دیگر قسمت‌های خودرو ندارند و به نظر می‌رسد که به اصطلاح، فیک باشند.

نام‌های احتمالی دیگر

طبق گزارش‌های بدست آمده، تا کنون اسم ثبت‌ شده‌ای برای این خودرو در نظر گرفته نشده است. اما نام‌های ۳۰۰۸ کوپه، ۴۰۰۸ و ۵۰۰۸، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهند بود. همچنین می‌توان به صورت قطعی بیان کرد که پلتفرم این خودرو، از نوع EMP2 خواهد بود که اکثر محصولات گروه پژو – سیتروئن، بر روی آن به تولید می‌رسند.

البته در مورد قوای محرکه آن نمی‌توان نظر قطعی داد. اما با توجه به سیاست کلی گروه پژو و رقبای اصلی دیگر این خودرو، می‌توان پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی، دیزلی و پلاگین هیبرید را جزو گزینه‌های احتمالی پژو، در نظر گرفت. همچنین تا این لحظه از تاریخ رونمایی پژو ۴۰۰۸، خبری در دست نیست. اما با توجه به خودروی رنو آرکانا (Arkana)، که برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده، می‌توان تاریخ رونمایی از پژو ۴۰۰۸ را برای سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ در نظر بگیریم.

مطالب جذاب دیگر:

معرفی چانگان Oshan X7، کراس اوور چینی جدید بازار پاکستان

رنو داستر جدید با موتور توربوشارژ ۱۷۰ اسب بخاری روانه بازار شد

تصاویر اولین شاسی بلند فراری لو رفت

منبع :autoevolutionمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.