تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۵۹
کد خبر : 61041

پژو ۲۰۶ یا سایپا کوییک ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

پژو ۲۰۶ یا سایپا کوییک ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

پژو ۲۰۶ یا سایپا کوییک ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟در این مطلب طراحی، مشخصات و ویژگی‌های خودروهای پژو ۲۰۶ و سایپا کوییک را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک از آنها ارزش خرید بیشتری دارد..

پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶ یا سایپا کوییک ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مطلب طراحی، مشخصات و ویژگی‌های خودروهای پژو ۲۰۶ و سایپا کوییک را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک از آنها ارزش خرید بیشتری دارد.

یکی از جدیدترین رقبای پژو ۲۰۶ در بازار کشور، هاچ بک سایپا کوییک است که تاکنون نسخه‌‌های مختلفی از آن وارد خیابان‌های کشور شده است. این محصول سایپا از نظر امکانات بسیار نزدیک به ۲۰۶ به ویژه تیپ ۲ است، اما با این وجود نتوانسته در رقابت با ۲۰۶ چندان موفق عمل کند که شاید اصلی‌ترین دلیل این موضوع اصیل‌تر بودن ۲۰۶ باشد.

ما در ادامه این مطلب این دو هاچ بک را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا متوجه شویم کدام‌یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

مقایسه سایپا کوییک و پژو ۲۰۶ از نظر مشخصات فنی

پژو ۲۰۶

شرکت سایپا برای کوییک یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت ۸۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر به تولید برساند. در آن طرف میدان ۲۰۶ تیپ ۵ با یک پیشرانه TU5 روانه بازار می‌شود که توانی در حدود ۱۰۵ تا ۱۱۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند.

پژو ۲۰۶

برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز یک پیشرانه ۱.۳ لیتری در نظر گرفته شده است که ۷۵ اسب بخار قدرت را به تولید می‌رساند. شتاب صفر تا صد این نسخه از ۲۰۶ در ۱۴.۱ ثانیه رقم می‌خورد. مطابق با اخبار منتشر شده، سایپا کوییک نیز در ۱۳.۷ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سایپا کوییک به ازای هر صد کیلومتر ۷.۱۴ لیتر بنزین می‌سوزاند،‌ اما مصرف سوخت ۲۰۶ در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر اعلام شده است.

بررسی دو هاچ بک از نظر طراحی ظاهری

پژو ۲۰۶

طراحی پژو ۲۰۶ به سال‌ها پیش باز می‌گردد، اما با این وجود ظاهر این خودرو همچنان زیبا به نظر می‌رسد. در نمای جلوی این اتومبیل که بدنه گرد و تخم مرغی دارد، ورودی هوای بزرگ، جلوپنجره باریک، مه‌شکن‌های دایره‌ای و همچنین چراغ‌های کشیده به چشم می‌خورند. در نمای کنار نیز شاهد خطوطی هستیم که منجر به حجیم‌تر شدن این خودرو شده‌اند. در آن طرف میدان سایپا کوییک با الگوبرداری از ساینا و همچنین تیبا ۲ ساخته شده است.

پژو ۲۰۶

در مقایسه فضای کابین پژو ۲۰۶ و سایپا کوییک باید بگوییم که رودری‌های ۲۰۶ که برای تزیین‌ آن‌ها از پارچه استفاده شده است نسبت به کوییک بسیار باکیفیت‌تر هستند. شرکت سایپا تمام اجزای کابین کوییک را با پلاستیک تزیین کرده که البته کیفیت این پلاستیک در مقایسه با پراید بسیار بیشتر است. یکی از نقاط ضعف ۲۰۶ این است که کابین بسیار کوچکی دارد و سرنشینان عقب نمی‌توانند احساس راحتی کنند. این در صورتی است که کوییک کابین جادارتری دارد.

کوییک و ۲۰۶ با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسند؟

پژو ۲۰۶

برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ باید مبلغی در حدود ۲۳۵ میلیون تومان را کنار بگذارید. مدل ۱۴۰۰ این اتومبیل نیز در بازار کشور حدود ۲۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با قیمتی در حدود ۲۹۱ تا ۲۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آن طرف نسخه‌های دنده‌ای کوییک در حدود ۱۴۱ تا ۱۷۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. برای خرید نسخه اتوماتیک این هاچ‌بک نیز باید ۲۳۲ میلیون تومان را کنار بگذارید.

پژو ۲۰۶

در انتها باید گفت که سایپا کوییک از نظر امکانات و آپشن‌ها در مقایسه با ۲۰۶ حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد،‌ اما از آن طرف قوای فنی ۲۰۶ قوی‌تر است. اکنون که با مشخصات این دو هاچ بک آشنا شدید می‌توانید بنا بر سلیقه خود به سراغ خرید یکی از آن‌ها بروید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.