تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۰۷
کد خبر : 68916

پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس ؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس ؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس ؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟یکی از سوال‌های کاربران این است که پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس بخریم؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به مقایسه مشخصات و ارز..

پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس ؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

یکی از سوال‌های کاربران این است که پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس بخریم؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به مقایسه مشخصات و ارزش خرید این دو هاچ بک بپردازیم.

گاهی اوقات برای خرید خودروی صفر و کارکرده مردد می‌مانیم و نمی‌دانیم که کدامیک را انتخاب کنیم. مزایای خودروی صفر و کارکرده بسیار است و نمی‌توان صرفا به خاطر کارکرده بودن یک خودرو از خرید آن دست کشید و از طرفی خودروی صفر هم مزایای بسیاری دارد.

گاهی پیش می‌آید که قیمت خودروی صفر در بازار با قیمت یک خودروی دست دوم یکسان است و مشتریان برای خرید آن شک می‌کنند. در بازار داخلی ایران و در شرایط کنونی قیمت کوییک اتومات پلاس صفر با قیمت پژو ۲۰۶ هاچ بک کارکرده یکی است و عامل قیمت می‌تواند تأثیر زیادی روی خرید داشته باشد.

پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس؟

پژو 206 تیپ 5

بیایید بپرسیم که اگر قرار بر خرید یکی از این دو خودرو در این بازه قیمتی باشد، کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ ترجیح می‌دهید خودروی صفر اتوماتیک را داشته باشید یا یک خودروی کارکرده و دست دوم؟ آیا خودروی کارکرده ارزش خرید دارد؟ در ادامه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم و نهایتا از بین دو هاچ بک داخلی کوییک اتوماتیک پلاس و ۲۰۶ کارکرده یکی را انتخاب خواهیم کرد.

خب برای این که به این سوال پاسخ دهیم باید بررسی‌های بیشتری انجام دهیم، زیرا در وهله اول خرید خودروی صفر برتری محسوسی نسبت به خودروی کارکرده دارد، اما در این خصوص قضیه کمی متفاوت است. این مطلب را با بررسی کوییک اتوماتیک پلاس آغاز می‌کنیم.

کوییک اتوماتیک پلاس

کوییک اتوماتیک پلاس

در سال ۹۷ بود که گروه خودروسازی سایپا با تعبیه گیربکس CVT اتوماتیک روی سایپا کوییک معمولی و افزودن برخی امکانات و آپشن‌ها به آن موفق به تولید خودروی نسبتا جدیدی به نام کوییک اتوماتیک پلاس شد. این خودرو نسبت به مدل معمولی خود امکانات و آپشن‌های بیشتری نظیر کروز کنترل، فرمان برقی، ورود بدون کلید و سیستم مولتی مدیا دارد. از طرف دیگر یک سری امکانات مانند غربیلک فرمان دی‌کات و دکمه‌های کنترل در آن تعبیه شده است.

موتور این خودرو چهار سیلندر ۸ سوپاپه M15 سایپا است و مزیتی به نام دریچه گاز برقی دارد. این موتور می‌تواند حداکثر ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انرژی و نیروی این خودرو توسط گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

کوییک اتوماتیک پلاس

کوییک اتوماتیک پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و نهایت سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند در عرض ۱۳.۶ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همان‌طور که می‌دانید شتاب این خودرو با این عدد متوسط و معمولی ارزیابی می‌شود و دقیقا همان سواری را به ارمغان می‌آورد که تیبا و کوییک معمولی دارند.

شاید بتوان گفت مزیت بزرگ این هاچ بک تولید داخل، امکانات و آپشن‌هایی است که در آن گنجانده شده و برخی از آنها به این شرح هستند: آینه‌های بغل برقی، صندلی راننده با تنظیم برقی یا دستی، تهویه دیجیتال، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دو کیسه هوای جلو، نشانگر وضعیت دنده، یو اس بی، بلوتوث، دوربین عقب، فرمان برقی با دکمه‌های کنترل، صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، ترمز کمکی، چراغ روز یا دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، کروز کنترل، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر TPMS.

کوییک اتوماتیک پلاس

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

سابقه حضور و فعالیت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ایران طولانی است و سال‌هاست که در بازار ایران و خیابان‌ها مشغول تاخت و تاز است. این خودرو در حال حاضر نیز جزو محبوب‌ترین هاچ بک‌های داخلی است و خریداران زیادی دارد. در مدل تیپ ۵ این خودرو شاهد تجهیز به یک موتور ۱۶ سوپاپه TU5 هستیم که ۱.۶ لیتر حجم دارد.

۲۰۶ تیپ ۵ با این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی این خودرو توسط گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب این خودرو در مقایسه با کوییک اتوماتیک پلاس بهتر است و می‌تواند در عرض ۱۱.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

پژو 206 تیپ 5

بنابراین تا اینجای کار با خودروی چابک‌تر و مجهزتری روبه‌رو هستیم. تجربه سواری و کیفیت و لذتی که این خودرو دارد بسیار بهتر ارزیابی می‌شود و به لحاظ نرمی و میزان عایق‌بندی کابین و سر و صدای درون آن عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد. جنس موادی که در ساخت کابین این خودرو به کار رفته فرقی با کوییک اتوماتیک پلاس ندارد، اما اگر جزئی‌نگر باشیم شاید بتوان گفت کیفیت متریال پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اندکی بهتر خواهد بود. یکی از مشکلات این خودرو فضای کم کابین مخصوصا برای سرنشینان عقب است.

ضعف این خودرو در برابر رقیب صفر کیلومتر خود در آپشن‌های رفاهی و امکاناتی است که در اختیار راننده قرار می‌دهد. از مهم‌ترین امکانات ۲۰۶ مدل ۵ می‌توان به مواردی نظیر حسگر پارک عقب، قفل مرکزی با ریموت، ترمزهای دیسکی عقب (در برخی مدل‌ها)، چراغ‌های مه شکن، آینه‌های جانبی برقی، دماسنج، تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD و ترمز کمکی اشاره کرد.

پژو 206 تیپ 5

سخن پایانی

همان‌طور که دیدیم هر یک از این دو خودرو برتری‌ها و مزایایی داشت که دیگری از آن برخوردار نبود و از طرف دیگر معایبی داشت که پذیرش آن دور از ذهن خواهد بود؛ اما پاسخ این سوال که کدامیک از پژو ۲۰۶ کارکرده یا کوییک اتوماتیک پلاس را بخریم چیست؟

در کل اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که داشتن ماشین دنده اتومات برایتان در اولویت است و می‌خواهید هزینه زیادی برای قطعات یدکی و موتوری آن ندهید، باید به سمت کوییک اتوماتیک پلاس بروید. یکی از مزایای عمده این خودرو داشتن آپشن‌های بیشتر و امکانات رفاهی بهتر نسبت به ۲۰۶ است.

در آن سوی میدان اگر قصد خرید خودرویی چالاک و پرسرعت‌تر دارید که بتوانید از مشخصات فنی خوب آن به همراه کیفیت رانندگی خود لذت ببرید، باید به سمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بروید. این هاچ بک دارای کابین بهتر و با کیفیت‌تری است که می‌تواند القاکننده حس خوبی به مشتری باشد. در کل ۲۰۶ می‌تواند خودرویی جوان‌پسندانه‌تر و اسپرت‌تر از کوییک باشد.

تنها عیب این خودرو در قیاس با کوییک اتوماتیک، عدم برخورداری از گیربکس اتومات است و امکانات رفاهی کمتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر آپشن و دنده اتومات برایتان اولویت ندارد می‌توانید این خودروی داخلی را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.