تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 70175

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در برابر پژو پارس LX ؛ کدامیک برنده مقایسه است؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در برابر پژو پارس LX ؛ کدامیک برنده مقایسه است؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در برابر پژو پارس LX ؛ کدامیک برنده مقایسه است؟پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس LX به عنوان دو خودرو پرفروش ایران خودرو محسوب می‌شوند که در یک سطح قیمتی قرار دارند، اما کدامیک از آنها برای خرید ..

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در برابر پژو پارس LX ؛ کدامیک برنده مقایسه است؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس LX به عنوان دو خودرو پرفروش ایران خودرو محسوب می‌شوند که در یک سطح قیمتی قرار دارند، اما کدامیک از آنها برای خرید گزینه بهتری خواهد بود؟

پژو پارس LX به عنوان یک سدان اقتصادی جادار و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به عنوان یک هاچ بک محبوب در بین مشتریان جوان محسوب می‌شود. این دو محصول طی سال‌های گذشته برای ایران خودرو آمار فروش بالایی را به ثبت رساندند و از لحاظ قیمتی نیز تقریبا در یک سطح قرار دارند. از این رو قصد داریم این دو محصول ایران خودرو را مورد مقایسه قرار داده و این پرسش پاسخ دهیم که کدامیک از آنها برای خرید گزینه بهتری خواهد بود.

پژو پارس جزو سدان‌های محبوب و پرفروش بازار محسوب می‌شود و با ارائه فضای داخلی بزرگ و راحت توانسته طی ۲۰ سال حضور خود در بازار ایران نسبت به سایر سدان‌های نسبتا اقتصادی در جایگاه بهتری قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که محصولات جدید ایران خودرو مانند رانا پلاس سقف شیشه ای و سورن پلاس به دلیل حضور پژو پارس نتوانستند به موفقیت‌های چندانی دست پیدا کنند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز همانند پژو پارس حدود ۲۰ سال است که به بازار عرضه می‌شود و در قالب یک هاچ بک جذاب توانسته نگاه بسیاری از مشتریان قشر جوان را به خود جلب کند و جزو پرفروش‌ترین‌ها باشد.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با برابر پژو پارس LX

بخش طراحی ظاهری

پژو 206 تیپ 5

در خصوص طراحی پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نمی‌توان چیز جدیدی گفت؛ چراکه این دو خودرو حدود ۲۰ سال در بازار ایران حضور دارند و از لحاظ ظاهری برای بسیاری از مشتریان خودروهای کاملا شناخته شده‌ای محسوب می‌شوند.

پژو 206 تیپ 5

پژو پارس طی دو دهه حضور خود در ایران از لحاظ ظاهری فقط تغییرات جزئی را به خصوص در بخش رینگ‌ها و آینه‌های جانی را تجربه کرده است. در واقع تغییر آینه‌های راهنمادار و حذف راهنماهای روی گلگیر جزو مهم‌ترین تغییراتی پژو پارس طی این سال‌ها محسوب می‌شود.

پژو 206 تیپ 5

در طرف مقابل طراحان ایران خودرو برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به جز تغییر دستگیره در صندوق برای سایر بخش‌ها هیچ تغییری در نظر نگرفتند. البته ایران خودرو اخیرا مدل سقف شیشه‌ای این هاچ بک را معرفی کرده که قرار است در سال ۱۴۰۱ شاهد عرضه آن به بازار باشیم.

پژو 206 تیپ 5

گفتنی است با وجود اینکه پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از لحاظ طراحی قدیمی به نظر می‌رسند، اما طراحی تمام بخش‌های آنها دارای هماهنگی مناسبی بوده و به همین دلیل کمکان جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار ایران به‌شمار می‌روند.

بخش طراحی داخلی

پژو 206 تیپ 5

پژو پارس LX

ایران خودرو برای کابین نسخه‌های جدید پژو پارس تغییرات متعددی را در نظر گرفته است. از این رو داشبورد پژو پارس LX مدتی قبل کاملا تغییر پیدا کرده و داشبورد جدید این شرکت با نام داشبورد سوناتایی شناخته می‌شود. از ویژگی‌های برجسته کابین پژو پارس می‌توان به صندلی‌های راحت، امکانات مناسب، فضای بسیار زیاد در ردیف جلو و عقب اشاره کرد. البته چند قسمت بودن داشبورد باعث شده تا سروصدای زیادی از آنها ناشی شود؛ سروصدایی که باید آن را یکی از نقاط ضعف این سدان محبوب دانست.

پژو 206 تیپ 5

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

طراحی داشبورد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ طی این سال‌ها حفظ شده و همچنان از طراحی و ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. در واقع با وجود اینکه این خودرو سالخورده است، اما کماکان در بخش طراحی جذاب به نظر می‌رسد. از نقاط قوت این خودرو می‌توان به ارائه فضای مناسب در ردیف جلو و ارگونومی مناسب داشبورد اشاره کرد، اما فضای بسیار کم این خودرو در ردیف دوم و صندوق بار جزو نقاط ضعف این هاچ محبوب به‌شمار می‌رود.

بخش امکانات

پژو 206 تیپ 5

پژو پارس LX از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون بازکن در صندوق از داخل، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، سنسور دنده عقب، غربیلک فرمان چرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم تهویه اتوماتی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، کامپیوتر سفری و دو ایربگ بهره می‌برد.

پژو 206 تیپ 5

در طرف مقابل ایران خودرو برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز امکاناتی چون کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، سنسور دنده عقب، آینه‌های جانبی برقی، سیستم ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم تهویه اتومات، کامپیوتر سفری و دو ایربگ در نظر گرفته است.

بخش فنی

پژو 206 تیپ 5

ایران خودرو برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس LX یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخر و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

پژو پارس LX با ظرفیت باک ۶۶ لیتری خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۵ لیتری را به همراه دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به ظرفیت باک ۵۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ لیتر حدود ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت

همانطور که در ابتدا اشاره شد این دو محصول ایران خودرو از لحاظ قیمتی در یک سطح قرار دارند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صفر کیلومتر مدل ۹۹ در بازار ایران حدود ۳۲۰ میلیون تومان و پژو پارس LX صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۰ در بازار حدود ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

جمع‌بندی

از نقاط قوت پژو دارس LX می‌توان به خدمات پس از فروش، فراوانی قطعات، فضای بار بزرگ، بازار فروش بسیار مناسب، فضای داخلی بزرگ و راحت به همراه امکانات مناسب اشاره کرد که چنین مواردی آن را برای مشتریانی که به دنبال یک سدان بزرگ و خانوادگی هستند به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. البته مواردی چون سروصدای داشبورد، افت کیفیت متریال داخلی و ضعف‌های مونتاژی به عنوان نقاط ضعف این سدان محبوب بازار محسوب می‌شوند.

در طرف مقابل از نقاط قوت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز می‌توان به بازار فروش بسیار مناسب، خدمات پس از فروش، فروانی قطعات، توان مناسب موتور و امکانات مناسب اشاره کرد. این خودرو با طراحی جوان‌پسند خود توانسته به گزینه مناسبی برای جوانان تبدیل شود. البته مواردی چون فضای بار کم و فضای داخلی بسیار کوچک به ویژه برای سرنشیان عقب به عنوان نقاط ضعف این هاچ بک پرفروش بازار به‌شمار می‌رود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.