تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر : 68243

پوکو X4 Pro 5G معرفی شد؛ مشخصات خوب و قیمت مناسب

پوکو X4 Pro 5G معرفی شد؛ مشخصات خوب و قیمت مناسب

پوکو X4 Pro 5G معرفی شد؛ مشخصات خوب و قیمت مناسبشیائومی از پوکو X4 Pro 5G به عنوان میان‌رده جدید خود پرده برداشت. این گوشی از جدیدترین امکانات و سخت افزار در کنار قیمت مناسب بهره می‌برد.
شیائومی به تا..

پوکو X4 Pro 5G معرفی شد؛ مشخصات خوب و قیمت مناسب

شیائومی از پوکو X4 Pro 5G به عنوان میان‌رده جدید خود پرده برداشت. این گوشی از جدیدترین امکانات و سخت افزار در کنار قیمت مناسب بهره می‌برد.

شیائومی به تازگی از نسل جدید میان‌رده پرفروش خود یعنی پوکو X4 Pro 5G رونمایی کرد. این گوشی مجهز به سخت افزار جدید و با کیفیتی شده که طرفداران این برند چینی را خوشحال خواهد کرد.

پوکو ایکس ۴ پرو ۵ جی حالا از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد که ۶.۶۷ اینچ قطر داشته و با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، می‌تواند تصاویر با کیفیتی را با نسبت تصویر ۲۰:۹ به نمایش بگذارد. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش همانند پوکو ایکس ۳ پرو بوده و همان ۱۲۰ هرتز باقی مانده اما نرخ نمونه‌برداری لمس از ۲۴۰ هرتز به ۳۶۰ هرتز افزایش یافته تا حساسیت به لمس کاربر افزایش پیدا کند.

روشنایی نمایشگر دیوایس از ۴۵۰ به ۷۰۰ نیت افزایش پیدا کرده و در حالت حداکثری، روشنایی صفحه به ۱۲۰۰ نیت نیز خواهد رسید. یکی از چیزهایی که نسبت به سال گذشته به روز نشده استفاده از گوریلا گلس ۵ بوده که گرچه به اندازه کافی مستحکم است اما از شیائومی انتظار داشتیم تا گوریلا گلس ۶ را در گوشی جدیدش به کار بگیرد.

پوکو X4 Pro 5G

پوکو X4 Pro 5G را نمی‌توانیم یک آپگرید مستقیم برای پوکو ایکس ۳ پرو بدانیم چرا که این گوشی روی صفحه نمایش، دوربین و باتری متمرکز شده و چیپست را در اولویت بعدی قرار داده است. قلب تپنده پوکو ایکس ۴ پرو اسنپدراگون ۶۹۵ خواهد بود.

این چیپست ۶ نانومتری نسل جدید چیپ اسنپدراگون ۶۹۰ شناخته می‌شود که به لطف دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته A55 با فرکانس ۱.۵۵ گیگاهرتزی، حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از نسل پیشین عمل می‌کند. همچنین در بخش GPU نیز با Adreno 619 تا ۳۰ درصد سریع‌تر شده و در بازی‌ها عملکرد بهتری دارد. این یک چیپ با مصرف انرژی اندک بوده که اصلا نمی‌توان آن را با اسنپدراگون ۸۶۰ که پارسال روی پوکو ایکس ۳ پرو دیده بودیم مقایسه کنیم، به خصوص در بخش GPU.

پوکو X4 Pro 5G

پوکو X4 Pro 5G با دو مشخصات سخت افزاری متفاوت به فروش خواهد رسید، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی. این گوشی به صورت دو سیم‌کارته خواهد بود که یک خشاب هیبریدی دارد. بدین ترتیب اگر به سیم‌کارت دوم احتیاجی ندارید می‌توانید آن را با کارت microSD جایگزین کرده و حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید.

ویژگی رم مجازی توسط رابط کاربری MIUI 13 برای هر دو نسخه پوکو ایکس ۴ پرو در دسترس بوده و برای مدل ۶ گیگابایتی، ۲ گیگابایت رم بیشتر و برای مدل ۸ گیگابایتی، ۳ گیگابایت رم بیشتر می‌توانید اضافه کنید. امکان اتصال هر دو مدل به شبکه Sub-6GHz نسل پنجم مخابراتی وجود دارد و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون (با گواهی صدای Hi-Res Audio)، بلوتوث نسخه ۵.۱، فرستنده مادون قرمز و NFC از دیگر مشخصات فنی میان‌رده جدید شیائومی برشمرده می‌شوند.

پوکو X4 Pro 5G
پوکو X4 Pro 5G
پوکو X4 Pro 5G

دوربین سری جدید پوکو ایکس آپگرید بزرگی را به خود دیده و حالا از سنسور بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچ به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. این در حالی است که پوکو ایکس ۳ پرو از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۲.۰ اینچی بهره می‌برد. بدین ترتیب پوکو X4 Pro 5G می‌تواند در شرایط نوری ضعیف تصاویر بهتری ثبت کند و با ترکیب ۹ در ۱، پیکسل‌هایی با ابعاد ۲.۱ میکرومتر می‌سازد. میزان گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 اعلام شده است.

پوکو X4 Pro 5G

سایر دوربین‌ها شامل یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (۱۱۸ درجه FoV و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2) بوده که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز در زیر آن قرار گرفته است. دیگر شاهد دوربین تشخیص عمق نیستیم و مجموعه دوربین‌های قاب پشتی در همینجا به پایان می‌رسند. دوربین سلفی نیز که با طراحی Punch Hole در وسط صفحه جا خوش کرده می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 بگیرد که نسبت به نسل پیشین خود (دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2) پسرفت داشته است.

پوکو X4 Pro 5G

در قسمت باتری نیز شاهد تغییراتی هستیم و گرچه ظرفیت آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بوده که ظرفیت کمی محسوب نمی‌شود اما نسبت به پوکو ایکس ۳ پرو با باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر، کمی کوچک‌تر شده است. باتری پوکو X4 Pro 5G حالا با سرعتی دو برابر بیشتر از نسل قبل شارژ می‌شود (۶۷ وات در برابر ۳۳ وات) و آداپتورش درون جعبه قرار می‌گیرد.

با یک بار شارژ کامل می‌توانید تا ۱۵ ساعت به تماشای فیلم بپردازید. برای شارژ مجدد باتری، تنها ۲۰ دقیقه برای شارژ از صفر تا ۷۰ درصد نیاز خواهد بود و شارژ کامل دیوایس در ۴۱ دقیقه انجام می‌شود (در مقایسه با ۵۹ دقیقه پوکو ایکس ۳ پرو).

پوکو X4 Pro 5G

ابعاد دیوایس کمی کوچک‌تر شده و تنها ۸.۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد (در مقایسه با ۹.۴ میلی‌متر نسل پیش) و همچنین وزنش از ۲۱۵ گرم به ۲۰۵ گرم رسیده است. گواهی IP53 مقاومت دستگاه را در برابر نفوذ خاک و آب تضمین می‌کند و اسپیکر دوگانه و موتور Z-axis از دیگر ویژگی‌های پوکو ایکس ۴ پرو خواهند بود.

پوکو X4 Pro 5G

پوکو X4 Pro 5G در سه رنگ آبی، مشکی و زرد روانه بازار خواهد شد.

پوکو X4 Pro 5G

فروش نسل جدید پوکو ایکس در دوم مارس همراه با تخفیف آغاز خواهد شد. برای نسخه رم ۶ گیگابایتی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی قیمت ۳۰۰ یورو در نظر گرفته شده که برای خریداران اول تخفیف ۳۰ یورویی اعمال خواهد شد. همچنین تنها در روز دوم مارس ۲۰ یورو تخفیف داده خواهد شد تا قیمت دیوایس به ۲۵۰ یورو برسد. برای نسخه رم ۸ گیگابایتی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی قیمت ۳۵۰ یورو در نظر گرفته شده که با تخفیف‌های مذکور، امکان خرید این گوشی با قیمت ۳۰۰ یورو فراهم خواهد شد. در ادامه می‌توانید مشخصات این گوشی را به طور خلاصه مشاهده کنید.

پوکو X4 Pro 5GمنبعGSM Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.