تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 21722

پهنه فرهنگی و هنری رودکی صدها نقطه کوچک و بزرگ را به یکدیگر متصل می کند

پهنه فرهنگی و هنری رودکی صدها نقطه کوچک و بزرگ را به یکدیگر متصل می کند

کافه دانش: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: پهنه فرهنگی و هنری رودکی می تواند فرصتی را فراهم کند که تا مردم بتوانند با یکدیگر به گفتگو بپردازند و از امکانات فرهنگی آن بهره مند شوند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون …

کافه دانش: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: پهنه فرهنگی و هنری رودکی می تواند فرصتی را فراهم کند که تا مردم بتوانند با یکدیگر به گفتگو بپردازند و از امکانات فرهنگی آن بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در آیین بهره برداری از پیاده راه شهریار گفت: خوشحالم که در میان انبوهی از خبرهای بد امروز شاهد افتتاح یک پروژه فرهنگی و هنری در خیابان استاد شهریار هستیم.
وی با بیان اینکه افزود: اگر شهر تهران ۵ نماد داشته باشد ۲ نماد مهم آن تئاتر شهر و تالار وحدت خواهد بود. تئاتر شهر یک شهرت جهانی دارد و تالار وحدت هم دارای یک سابقه تاریخی دیرینه است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: شاید خیلی از خاطرات مردم این شهر و اهالی فرهنگ و هنر در تمام این سال‌ها در این محدوده آفریده شده باشد اما یکی از مسائل و مشکلاتی که در این سالها با آن روبه‌رو بوده‌ایم، نبود یک پیوند مناسب بین این نقطه های فرهنگی بود.
حق شناس تاکید کرد: تلاش شده که در این رویکرد، پهنه فرهنگی به عنوان مهم ترین و ارزشمندترین پهنه شهری که می تواند صدها نقطه کوچک و بزرگ فرهنگی هنری را هم زمان کنار هم داشته باشد و بتواند پیوند مناسبی را به تمامی این نقاط برقرار کند. همچنین این پهنه می تواند فرصتی را فراهم کند که تا مردم بتوانند در این محل با یکدیگر به گفتگو بپردازند.
وی بیان داشت: این محور فرصتی را فراهم کرده تا مردم قبل از کنسرت یا تئاتر بتوانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند و از فضای آن لذت ببرند. در این مکان ده ها کافه و نزدیک به ۳۶ تئاتر کوچک و کتابفروشی های قدیمی و معتبر وجود دارد.
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بسیاری از بزرگان فرهنگی هنری شهر در این محل زندگی می کنند و نزدیک به ۱۱۰ خانه تاریخی در این منطقه داریم و تلاش کردیم که مانع تخریب این خانه های تاریخی شویم.
حق شناس تصریح کرد: این خانه می توانند برای شهروندان دارای اهمیت باشند و حال و هوای شهر را حفظ کنند. همچنین در این محدوده خاطرات تاریخی زیادی به لحاظ فرهنگ، هنر و معماری از دوره‌های مختلفی مانند دوره قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم وجود دارد که می تواند آن را به دیگران منتقل کند.
وی بیان داشت: با نگاه فرهنگی می توانیم فضای این شهر را حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از این محدوده به عنوان یک پلازا و میدانگاه یاد می‌شود، افزود: این فضا دو تا از خیابان‌های اصلی شرقی غربی را به یکدیگر متصل می کند. این اتفاق بسیار مهمی است که برای برای اولین بار در طول تمام سال های اخیر اتفاق افتاده است.
حق شناس با تاکید بر اینکه در این منطقه شهروندان دغدغه حضور ماشین وجود ندارند، گفت: امکان عرضه کالای فرهنگ در این فضا فراهم شده است، حتی خانه تاریخی هم می توانند محلی برای عرضه کالاهای فرهنگی باشند.
وی ادامه داد: در این مرحله با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد بیش از ۳۰ کافه، ۳۶ تئاتر کوچک و نزدیک به ۲۵ کتابفروشی وجود دارد که همه این ها مکانی برای عرضه کالاهای فرهنگی هستند.
این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: میدانگاهی که در کنار تئاتر شهر وجود دارد قرار است نمایش، فضایی برای عرضه هنر و در ایام مذهبی هم مکانی برای تعزیه باشد. این مکان مرکز موسیقی شهر است.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.