تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 37645

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم از آمادگی برای راه‌اندازی ۵G روی سیم کارت‌های ایرانسل در سراسر ایران خبر داد.
روز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ طی مراسمی در محوطه باز ساختمان شهرداری شیراز پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در این شهر راه‌اندازی شد. در این مراسم مهندس حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شماری از مدیران و مقامات استانی و محلی حضور داشتند.
شیراز به عنوان نخستین شهر پس از تهران محسوب می‌شود که تحت پوشش نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل قرار می‌‌گیرد. ایرانسل به‌زودی در کیش و مشهد نیز سایت ۵G خود را راه‌اندازی خواهد کرد. به واسطه افتتاح این سایت، آن دسته از کاربران که دارای موبایل ۵G هستند می‌توانند با این سایت از سریع‌ترین نسل اینترنت جهان بهره‌مند شوند و کاربرانی که گوشی ۵G ندارند نیز می‌توانند از طریق Hotspot ..

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم از آمادگی برای راه‌اندازی ۵G روی سیم کارت‌های ایرانسل در سراسر ایران خبر داد.

روز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ طی مراسمی در محوطه باز ساختمان شهرداری شیراز پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در این شهر راه‌اندازی شد. در این مراسم مهندس حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شماری از مدیران و مقامات استانی و محلی حضور داشتند.

شیراز به عنوان نخستین شهر پس از تهران محسوب می‌شود که تحت پوشش نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل قرار می‌‌گیرد. ایرانسل به‌زودی در کیش و مشهد نیز سایت ۵G خود را راه‌اندازی خواهد کرد. به واسطه افتتاح این سایت، آن دسته از کاربران که دارای موبایل ۵G هستند می‌توانند با این سایت از سریع‌ترین نسل اینترنت جهان بهره‌مند شوند و کاربرانی که گوشی ۵G ندارند نیز می‌توانند از طریق Hotspot مودم ۵G ایرانسل در این سایت، به صورت وای فای به شبکه نسل ۵G متصل شوند.

آمادگی ایرانسل برای راه‌اندازی ۵G روی سیم کارت‌های کاربرانش

سایت 5G

عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد همه می‌دانیم که امروزه، بخش مهمی از زیرساخت توسعه و تحول، مربوط به توسعه زیرساخت ارتباطات است و اگر قرار باشد در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، می‌توان گفت موتور محرکه آن، توسعه و پیشرفت حوزه ارتباطات و صنعت IT و ICT است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در مجموعه ایرانسل، خوشحالیم در مقطعی که کشور، بهره چندانی از فناوری پهن‌باند همراه نداشت، نسل سوم و چهارم تلفن همراه را با وجود مقاومت‌هایی که بود، وارد کشور کردیم و الان شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که بخش عمده‌ای از نیازها و ارتباطات روزمره مردم، چه مردم عادی و چه ارگان‌ها و ادارات دولتی، بر بستر ارتباطات نسل ۳ و نسل ۴ قابل عرضه است.

عباسی آرند افزود تجربه یک سال گذشته شرایط کرونایی، نشان داد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور که با همت اپراتورها و وزارت ارتباطات اتفاق افتاد، چقدر حیاتی، اساسی و پاسخگوی نیازهای روزمره مردم است. الان هم که بحث نسل پنج مطرح است، شاید در نگاه عده‌ای به عنوان کالای لوکس جلوه کند، اما دیری نخواهد پایید که بخش عمده‌ای از خدمات جاری کشور و نیازهای روزمره، بر بستر نسل پنج باید ارائه شود.

سایت 5G

مدیرعامل ایرانسل سرعت و پایداری بالاتر، تاخیر کمتر و حجم ارتباطات وسیع‌تر را به عنوان ویژگی‌های مهم نسل پنج تلفن همراه دانست. طبق گفته عباسی‌ آرند توسعه ۵G جزو ضرورت‌های آتی توسعه کشور محسوب می‌شود. وی افزود خوشبختانه در ایرانسل طی یک سال و نیم اخیر، برای توسعه زیرساخت و تجهیز آن و ایجاد قابلیت اتصال به شبکه نسل پنج، چند کار اصلی را انجام دادیم. همکاران من در بخش‌های مختلف فنی، تلاش کردند تا این زیرساخت را آماده کنند و حاصل آن این است که هسته و زیرساخت شبکه برای توسعه ۵G ، به صورت کاربردی و واقعی، کاملا آماده است و الان در سطح کشور، در هر نقطه‌ای که شرایط نصب سایت ۵G ایرانسل فراهم شود، این تکنولوژی روی بستر ایرانسل و با سیم‌کارت‌هایی که هم‌اکنون به صورت عمومی در حال استفاده توسط مشترکان است، قابلیت ارائه خدمت را دارد.

عباسی‌آرند در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

در اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، ما نخستین سایت ۵G را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی کردیم که به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهور محترم افتتاح شد. سپس در ساختمان مرکزی ایرانسل، دانشگاه تربیت‌مدرس و اخیرا چهارمین سایت در بوستان آب و آتش (پل طبیعت) تهران با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کردیم تا مردم بتوانند به کمک آن از اینترنت پرسرعت نسل پنج استفاده کنند و خوشبختانه امروز توفیق شد که به اتفاق رئیس محترم رگولاتوری، در شیراز باشیم تا به عنوان اولین استان پس از تهران، بتوانیم این خدمت را به هموطنان‌مان تقدیم کنیم.

سایت 5G

مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد خیلی خوشحالیم که با همکاری همه عزیزان در استان، استاندار محترم، شهردار محترم که همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشتند، دوستان‌مان در شورای شهر و سایر عزیزان، این شرایط فراهم شده است تا با راه‌اندازی این سایت، این خدمت به عنوان یک خدمت جدید بر لبه تکنولوژی، به همشهریان عزیزمان در شهر شیراز تعلق می‌گیرد.

عباسی‌آرند افزود:

ظاهرا عزیزان ما در اپراتورهای دیگر هم این حرکت را شروع کرده‌اند، به همه دوستان خسته نباشید می‌گوییم و ان‌شاءالله بتوانند این خدمات را به زودی عرضه کنند. این فناوری شکل نمی‌گرفت مگر با حمایت و پیگیری وزیر محترم، رگولاتور و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دوستان در وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت و اعضای محترم هیئت‌مدیره شرکت ایرانسل که ظرفیت‌های لازم را برای راه‌اندازی و استقرار این فناوری در کشور فراهم کردند. از همه عزیزان تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق دارم و امیدوارم زمینۀ توسعه این خدمت در سطح کشور و همه استان‌ها فراهم شود.

راه‌اندازی سایت ۵G ایرانسل آغاز یک تحول جدید است

سایت 5G

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز در این مراسم عنوان کرد ۵G تنها یک تکنولوژی نیست که در امتداد نسل سه و چهار باشد، بلکه یک زیست‌بوم است که تحول دیجیتال را در همه عرصه‌ها تسریع می‌کند و این تحول، صرفا در حوزه موبایل اتفاق نمی‌افتد بلکه یک توسعه متوازن است که ان‌شاءالله باید در همه عرصه‌ها اتفاق افتد تا به شهر هوشمند، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و… برسیم.

رئیس رگولاتوری افزود:

همه کشور در یک سال گذشته درگیر کرونا بود، اما با همه معایبی که داشت، شاهد بودیم که حوزه ارتباطات را در کشور پررنگ کرد و شاهد بودیم که بر اساس تکنولوژی‌های جدید می‌توان خیلی از امورات کشور و امورات شهر را انجام داد. در عرصه‌ای که همه دنیا غافلگیر شد، این تکنولوژی بود که به کمک آمد و هر چند که شرایط همچنان شرایط سختی است، اما در یک سال گذشته، ما بیش از ۲.۵ برابر افزایش ظرفیت استفاده مردم از شبکه‌های ارتباطی را داشتیم که به ویژه در حوزه تلفن همراه به دلیل گستردگی بیشتری که در کشور داشته، بیشتر رخ داده است. افتتاح این سایت ۵G ، تنها یک سایت نیست بلکه آغاز یک راه جدید و یک تحول جدید در کشور است.

فلاح جوشقانی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد به عنوان رگولاتور از شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تشکر می‌کنم که همواره در عرصه تکنولوژی‌های جدید، پیشقدم بودند. این اولین سایتی است که بعد از تهران، در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و خود سایت نیز از لحاظ فنی و ساختاری، یک سایت جدید و متفاوت با سایت‌های دیگر است. شکیل است و امکانات سایت داخل دکل سایت نصب شده و به فضای بسیار کمتری نیاز دارد. ان‌شاءالله آغازی باشد که در کل کشور به سمت نصب این نوع سایت‌ها پیش برویم.

استاندار فارس از مدیرعامل ایرانسل تشکر کرد

سایت 5G

رحیمی، استاندار فارس با تشکر از مدیرعامل ایرانسل برای اجرای طرح‌های ارتباطی در این استان عنوان کرد:

ایشان قول دادند که با یک نگاه ویژه به استان فارس، خدمات برتر ارتباطی را در این استان توسعه می‌دهند که تشکر می‌کنم از وفای به عهد ایشان. ورود این تکنولوژی نسل پنج تلفن همراه به شیراز، جنبه‌های مثبت بسیاری دارد. از همه مهم‌تر این که می‌تواند معرف فرهنگ کهن و پیشرو استان فارس باشد و به کمک آن، دانشگاه‌های ما می‌توانند یک عرصه جدید را برای ارائه فعالیت‌هایشان داشته باشند. وزارت ارتباطات امروز نگاه مثبتی به استان فارس دارد و من از مسؤولان استانی، تقاضا دارم فرصت حضور مهندس آذری‌جهرمی را برای توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و فناوری‌های ارتباطی، غنیمت بشمارند.

سایت 5G

دکتر لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون هوشمند‌سازی نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد:

باعث افتخار ماست که شیراز به‌عنوان اولین شهر پس از تهران، از فناوری روز دنیا برخوردار می‌شود. این افتخار ما است که توانستیم این همکاری را با ایرانسل به‌وجود بیاوریم تا اولین سایت ۵G را بتوانیم در شهر شیراز ایجاد کنیم. چیزی که چند ماه پیش فکر می‌کردم در حد آرزو است، امروز عملا ایجاد شده است.

در حضور اصحاب رسانه و مدعوین در این مراسم تست زنده سرعت و تست زنده دانلود به شکل مقایسه‌ای و همزمان، در شبکه‌های ۵G و ۴G ایرانسل، انجام شد. نتیجه این تست سرعت دانلود ۳.۱۹۲ گیگابیت برای شبکه ۵G و ۳۵.۴ مگابیت برای شبکه ۴G بود. همچنین در مقایسه زنده دانلود یک فایل ۲۵۰ مگابایتی، نتیجه ۳ ثانیه برای شبکه ۵G و ۱۸۰ ثانیه برای شبکه ۴G به ثبت رسید که از نسبت ۶۰ برابری سرعت ۵G در این تست دانلود حکایت داشت.

سایت 5G

دانلود این فایل از سرور عمومی داخلی انجام شد که در حال حاضر برای کاربران عمومی محدودیت پهنای باند دانلود دارد، از این رو انجام آن ۳ ثانیه زمان برد. در آینده و با توسعه شبکه ۵G، پهنای باند متناسب با این تکنولوژی از سوی ارائه دهندگان این نوع سرویس‌ها، در اختیار کاربران شبکه ۵G قرار خواهد گرفت و زمان دانلود بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

سایت 5G

لازم به ذکر است اپراتور ایرانسل از سال ۹۵ به صورت جدی مطالعه روی شبکه نسل پنجم تلفن همراه را شروع کرده و توانست در تیر سال ۹۶ برای نخستین بار در ایران اولین شبکه رادیویی مبتنی بر تکنیک‌های ۵G را بهره‌برداری کند و در شهریور ماه سال ۹۶ نیز در حضور مهندس آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نمونه کاملی از شبکه ۵G را آزمایش کند. سپس در ۷ مرداد ۹۹ نیز دومین سایت ۵G ایران و ایرانسل در ساختمان مرکزی ایرانسل و ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، سومین سایت ۵G ایران و ایرانسل که اولین سایت فضای بیرونی بود در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه‌اندازی شد.

روز ۲۸ بهمن ۹۹ نیز چهارمین سایت تجاری ۵G ایران و ایرانسل در شبکه کاربردی و واقعی با قابلیت استفاده عمومی، در بوستان آب و آتش، عملیاتی شد. سرانجام روز یکشنبه ۳ اسفند نیز پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز افتتاح گردید. همچنین در اسفند ۹۹ دو سایت دیگر ایرانسل در کیش و مشهد راه‌اندازی می‌شود.

منبعirancell-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.