تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 12872

پلیس: لوازم احتکارشده مکشوفه برای توزیع در اختیار مسئولان قرار گرفت

پلیس: لوازم احتکارشده مکشوفه برای توزیع در اختیار مسئولان قرار گرفت

پلیس: لوازم احتکارشده مکشوفه برای توزیع در اختیار مسئولان قرار گرفت جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بسیاری از مواد مورد نیاز مردم در مبارزه با ویروس کرونا، از محتکران کشف و در اختیار مسئولان ذیربط برای توزیع قرار گرفت. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار ایوب سلیمانی در حاشیه آغاز به کار قرارگاه پدافندزیستی نیروی انتظامی در تشریح اقدامات و تمهیدات نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی نیروی انتظامی، اظهار کرد: ما بلافاصله پس از اعلام ورود ویروس کرونا در کشور، راه‌اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی را در دستور کار قرار دادیم.
آماده‌باش پلیس به تمام نیروها
جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: ضمن راه‌اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی، به همه نیروها در پایتخت و استانها، اعلام آماده‌باش دادیم و بر ارائه خدمت به مردم و همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کردیم.
این مقام تصریح کرد: در حوزه مقابله با قاچاق و احتکار، قرارگاه امنیت اقتصادی را فعال کردیم و..

پلیس: لوازم احتکارشده مکشوفه برای توزیع در اختیار مسئولان قرار گرفت

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بسیاری از مواد مورد نیاز مردم در مبارزه با ویروس کرونا، از محتکران کشف و در اختیار مسئولان ذیربط برای توزیع قرار گرفت.

پلیس: لوازم احتکارشده مکشوفه برای توزیع در اختیار مسئولان قرار گرفت – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار ایوب سلیمانی در حاشیه آغاز به کار قرارگاه پدافندزیستی نیروی انتظامی در تشریح اقدامات و تمهیدات نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی نیروی انتظامی، اظهار کرد: ما بلافاصله پس از اعلام ورود ویروس کرونا در کشور، راه‌اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی را در دستور کار قرار دادیم.

آماده‌باش پلیس به تمام نیروها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: ضمن راه‌اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی، به همه نیروها در پایتخت و استانها، اعلام آماده‌باش دادیم و بر ارائه خدمت به مردم و همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کردیم.

این مقام تصریح کرد: در حوزه مقابله با قاچاق و احتکار، قرارگاه امنیت اقتصادی را فعال کردیم و به همه اعضاء پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور آماده‌باش ابلاغ شد و رصدهای محسوس و نامحسوس و کنترل چرخه تأمین، تولید و توزیع مواد مورد نیاز مردم در این شرایط در دستور کار جدی نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا امروز توانسته‌ایم اقدامات مؤثر و قابل توجهی در حوزه نیازمندی‌های مردم در مبارزه با کرونا انجام دهیم و بسیاری از مواد مورد نیاز مردم در مبارزه با این ویروس، از محتکران کشف و در اختیار مسئولان ذیربط برای توزیع قرار گرفت.

کشف ۲۰ میلیون دستکش احتکارشده

سلیمانی با اشاره به کشفیات پلیس در حوزه نیازهای مردم برای مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از ۲۰ میلیون دستکش، بیش از ۸.۵ میلیون ماسک، بیش از ۱.۵ میلیون لیتر الکل، ۱۴ تن ژل ضدعفونی‌کننده، ۲۶۰ هزار قوطی و بطری مواد ضدعفونی‌کننده از محتکران کشف شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی متذکر شد: از مردم درخواست داریم اطلاعات و گزارشهای خود را درباره احتکار یا هر موردی که امنیت و آرامش بازار را در بخشهای مختلف دچار اختلال می‌کند، در اختیار پلیس بگذارند و با ۱۱۰ تماس بگیرند.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه بر اوضاع تسلط و اشراف داریم، بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که نگران نباشند و ان‌شاءالله با هوشیاری نیروهای انتظامی از این به بعد شاهد احتکار مواد مورد نیاز مردم نباشیم.

هشدار پلیس به محتکران

وی تأکید کرد: از طرفی به تمام افرادی که در این شرایط، قصد سودجویی و کلاهبرداری دارند، هشدار می‌دهیم تمام فعالیتها در رصد پلیس است و اگر کسی بخواهد بر خلاف مصالح ملی و نیاز مردم قدم بردارد، بدانند که پلیس با جدیت وارد عمل شده و با سودجویان برخورد می‌کند.

سلیمانی درباره اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی و رصد تحرکات شیطنت آمیز، عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان از روزهای نخست شیوع این ویروس به جای کمک به مردم، همه ظرفیتها را برای تضعیف روحیه مردم و سازمانهای خدمتگزار به کار گرفتند و حجم فضای مجازی را با اخبار کذب، شایعه‌سازی، دروغ‌پردازی، خبرپردازی نادرست پر کردند.

مسدودسازی و کنترل ۲۸۰ سایت و تارنما

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه عمده اخبار کذب، شایعه‌سازی با خبرپردازی‌های نادرست در فضای مجازی، منشاء خارجی دارد، بیان کرد: با ظرفیتهای آشکار و پنهان خود با محوریت پلیس فتا، اقدامات مؤثرمان را دنبال و عملیاتی کردیم و در این رابطه بیش از ۲۸۰ وب سایت یا تارنما مسدود و کنترل شد.

وی با اشاره به اقدامات مجرمانه ۱۸۰ وب‌سایت (تارنما)، ادامه داد: این مراکز انتشار اخبار کذب و شایعه به مراجع قضائی معرفی شدند و ان‌شاءالله اقداماتمان در حوزه رصد و کنترل فضای مجازی تداوم خواهد داشت.

سلیمانی متذکر شد: قاطعانه می‌گویم با اقداماتمان حتی در فضای مجازی توازن به نفع مردم و جامعه تغییر جهت داشت.

این مقام انتظامی گفت: نقشه دشمنان را نقش بر آب کردیم و اجازه نمی‌دهیم روحیه مردم یا سازمانهای خدمتگزار را تضعیف کنند.

سم‌زدایی تمام مراکز مرتبط با پلیس

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات این نیرو برای کنترل و مهار ویروس کرونا در مراکز انتظامی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک، ادامه داد: در هر شرایطی بر وظیفه خدمتگزاری خود واقفیم و در راستای کنترل و مهار این ویروس تمام مراکز مرتبط با نیروی انتظامی به ویژه مراکز خدمات‌دهی مانند تعویض پلاک، سم‌زدایی و ضدعفونی می‌شود و علاوه بر اینها اقداماتی چون کنترل ورود و خروج افراد، حذف برخی فرآیندها مثل ثبت اثر انگشت را در مراکز تعویض پلاک دنبال و اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نکات و اصول بهداشتی را در مراکز انتظامی و خدماتی پلیس رعایت می‌کنیم، به تشریح وضعیت پادگانهای آموزشی سربازی و درجه‌داری پرداخت و تأکید کرد: امروز با اطمینان می‌گویم مراکز آموزشی ما اعم از سربازخانه‌ها و پادگانها از امن‌ترین مناطق است و ضمن رعایت بهداشت، کنترل دقیق ترددها، اقدامات پیشگیرانه را دنبال می‌کنیم و در صورت مواجهه با کوچکترین پدیده‌ای که ایجاد نگرانی کند، حتماً رفع خطر خواهیم کرد البته با هدایت ستاد کل نیروهای مسلح در مراکز آموزشی، پادگانها و سربازخانه‌های سایر نیروهای مسلح نیز وضع به همین منوال است.

سلیمانی درباره عملیات سرکوب کرونا توسط فرماندهی یگانهای ویژه نیروی انتظامی، گفت: یگانهای ویژه همیشه حافظ امنیت و آرامش جامعه بوده و نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده و امروز نیز تمام ظرفیتهای این یگان اعم از خودروهای آب‌پاش، سمپاش و سایر تجهیزات برای ضدعفونی و سم‌زدایی در اختیار سازمانهای متولی قرار گرفته است.

ضدعفونی کردن تهران و ۶ استان با تجهیزات یگان‌ویژه

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع ذیربط، عملیات یگانهای ویژه برای سم‌زدایی و ضدعفونی کردن مراکز عمومی و تجمع مردم، خیابانها و معابر از امروز در تهران و ۶ استان هدف آغاز و در صورت لزوم و نیاز در سایر استانها نیز این عملیاتها اجرایی خواهد شد.

دستگیری ۲۴ شایعه‌ساز درباره کرونا توسط پلیس فتاهشدار پلیس: فریب نمونه‌گیری کرونا مقابل منزل را نخوریدپلیس: صاحبان تالار برای فسخ قرارداد مجاز به دریافت هیچ وجهی نیستند

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.