تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 60904

پلتفرم سرویس های موبایل هواوی زندگی پرندگان را نجات می‌دهد

پلتفرم سرویس های موبایل هواوی زندگی پرندگان را نجات می‌دهد

پلتفرم سرویس های موبایل هواوی زندگی پرندگان را نجات می‌دهدمهندس چینی به نام ژو چنگینگ، بازی موبایل Commensalism را با هدف نجات زندگی پرندگان در پلتفرم سرویس های موبایل هواوی گنجانده است.

اگر به جهان ..

سرویس های موبایل هواویپلتفرم سرویس های موبایل هواوی زندگی پرندگان را نجات می‌دهد

مهندس چینی به نام ژو چنگینگ، بازی موبایل Commensalism را با هدف نجات زندگی پرندگان در پلتفرم سرویس های موبایل هواوی گنجانده است.

اگر به جهان اطرافمان نگاهی بیندازیم می‌بینیم که چگونه زندگی و بقای نسل پرندگان در معرض خطر قرار گرفته است. همانگونه که برخی از انسان‌ها حیات آن‌ها را رو به نابودی کشانده‌اند، افرادی هم وجود دارند که حیات پرندگان برایشان دغدغه‌ی مهمی محسوب می‌شود. آیا تکنولوژی و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند هم می‌توانند به نوعی در این امر سهیم باشند؟ یک مهندس نرم افزار چینی به نام ژو چنگینگ به همراه گروهش بازی موبایلی به نام Commensalism را توسعه دادند که در این بازی می‌توان اطلاعات و آگاهی مردم در رابطه با حیات پرندگان را افزایش داد.

سرویس های موبایل هواوی

اقدام پلتفرم سرویس های موبایل هواوی برای حیات پرندگان

از آنجا که ژو چنگینگ به طبیعت و پرندگان علاقه‌ی زیادی دارد، در اوقات فراغت خود به کارهایی مثل طبیعت‌گردی، کوهنوردی و عکاسی از مناظر زیبا می‌پردازد. او رفته رفته به طبیعت و حیوانات علاقه‌ی بیشتری پیدا می‌کرد و همین باعث می‌شد تا با حیوانات بیشتر خو بگیرد. در همین حین خبر به خطر افتادن حیات پرندگان منتشر شد.

از این رو این مهندس چینی و گروهش تصمیم گرفتند که از طریق حرفه و حوزه فعالیتشان یعنی همان تکنولوژی برای کمک به این مسئله اقدامی کنند. آن‌ها تصمیم گرفتند بازی جدیدی به نام Commensalism را طراحی کنند. این بازی که به شکل یک جورچین یا پازل است نکات و اطلاعات مهمی درباره‌ی زندگی پرندگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرویس های موبایل هواوی

هدف از طراحی این پازل آشنایی کاربران با حیات پرندگان و داشتن یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار این موجودات بود. در این بازی کاربر یاد می‌گیرد که برای به خطر نیفتادن زندگی پرندگان چه باید بکند و چه چیزهایی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. در واقع در بازی Commensalism شما با بازدید مکان و نقاط زندگی پرندگان امتیاز به دست می‌آورید و هر چه تعداد مکان‌ها بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. به این ترتیب در عین سرگرمی، اطلاعات زیادی از نحوه زندگی و تاثیر رفتار انسانی بر حیات این جانداران کسب خواهید کرد.

این بازی به شما اطلاعاتی در مورد انواع مختلف پرندگان، غذا، مکان، شرایط مناسب برای بقا و زندگی آن‌ها و … می‌دهد؛ به عنوان مثال یک پرنده مانند جغد در سال چه تعداد موش می‌خورد یا غازها برای زندگی به چه شرایطی نیاز دارند و چیزهایی از این قبیل.

هواوی چگونه جان پرندگان را با یک بازی نجات می‌دهد؟

ساخت یک برنامه مستقل برای برنامه‌نویسان و فعالان این حوزه را اقدامی چالش برانگیز است. این تیم نیز برای به کارگیری قابلیت‌های HMS COre با مشکلات و مسائلی مواجه شدند که خوشبختانه هواوی آن‌ها را همراهی کرد. این شرکت تیم‌هایی که به سمت پلتفرم توسعه نرم افزاری آن آمده‌اند را حمایت و کمک می‌کند. علاوه بر این هواوی برای آن که کاربران به پلتفرم سرویس های موبایل دسترسی کامل داشته باشند، برنامه HUAWEI students Developers را طراحی کرده است. افراد یا توسعه دهندگان می‌توانند در این برنامه با هم ارتباط و تعامل داشته باشند و برای حل مشکلات از هم کمک بگیرند.

سرویس های موبایل هواوی

مهندس ژو می‌گوید که گروه پشتیبانی هواوی با تیم‌های مستقلی که می‌خواهند برنامه بسازند به طور فوق‌العاده‌ای همکاری کرده و برای حل مشکلات پیش آمده در روند کار به این تیم‌ها کمک زیادی می‌کنند. پس با این وجود برنامه‌ی Commensalism توانسته با پشتیبانی سرویس های موبایل هواوی به هدف خود برسد و ابزاری مفید برای یادگیری و درک بیشتر انسان‌ها از زندگی پرندگان باشد.

این مهندس چینی و گروهش توانستند با وجود از دست دادن چندین ددلاین، پس از ۶ ماه اولین نسخه این بازی را در AppGallery منتشر کنند. این تیم بلافاصله بعد از انتشار نسخه اول به فکر نسخه بعدی این برنامه بودند. مهندس ژو در ادامه گفت تیم پشتیبانی هواوی هنگام بروز مشکل به آن‌ها کمک فراوانی کرده و مسائل به وجود آمده را برای آن‌ها رفع کرده است. بنابراین آن‌ها اکنون با خیال راحت در این مسیر قدم برمی‌دارند و نسخه‌های بعدی این بازی را منتشر می‌سازند تا حداقل با این کار تاثیر کوچکی در زمینه حمایت از حیات پرندگان داشته باشند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.