تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 65900

پشت پرده خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت، توسعه یک متاورس عظیم یا رقابت با سونی؟

پشت پرده خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت، توسعه یک متاورس عظیم یا رقابت با سونی؟

پشت پرده خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت، توسعه یک متاورس عظیم یا رقابت با سونی؟ کمپانی مایکروسافت با بیان این موضوع که صنعت گیمینگ بخش مهمی از رشد متاورس است، با قیمت رکورد ..

پشت پرده خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت، توسعه یک متاورس عظیم یا رقابت با سونی؟

کمپانی مایکروسافت با بیان این موضوع که صنعت گیمینگ بخش مهمی از رشد متاورس است، با قیمت رکورد شکن ۶۹ میلیارد دلار، اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد.

همین چند روز پیش بود که مایکروسافت، کمپانی اکتیویژن بلیزارد، ناشر بازی‌های رایانه‌ای، را با قیمت هنگفت ۶۹ میلیارد دلار خریداری کرد. این معامله که خیلی از رکوردها را جا به جا کرده، به کمپانی مایکروسافت این امکان را می‌دهد تا از چندین فرنچایز بازی‌های ویدویی برای آغاز متاورس خود استفاده کند. شایان ذکر است که سال گذشته مایکروسافت در اقدامی مشابه، کمپانی بتزدا، یکی دیگر از ناشرهای بازی‌های رایانه‌ای، را به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با انتشار یک توییت به تجلیل از این خرید پرداخت و عنوان کرد که صنعت گیمینگ بخش مهمی از رشد متاورس است. وی در توییت خود گفت:

صنعت گیمینگ امروزه پویاترین و هیجان‌ انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌ها بوده و نقش کلیدی و مهمی را در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهد داشت.

مراحل تکمیل معامله در حال انجام بوده و انتظار می‌رود تا سال مالی ۲۰۲۳ نهایی شود. خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، بزرگ‌ترین خرید این غول دنیای تکنولوژی و حتی بزرگ ترین خرید در تاریخ صنعت گیمینگ به شمار می‌رود.

کاملاً مشخص است که مایکروسافت مشتاق متاورس بوده و استودیو ورتکس (Vortex) این کمپانی نیز مشغول کار در این زمینه است. در اختیار داشتن آی پی های پرمنفعت گیمینگ به این معناست که مایکروسافت فهرستی غنی از شخصیت‌ها دارد که می‌تواند آن‌ها را به متاورس معرفی کند.

کمپانی اکتیویژن بلیزارد اغلب به خاطر نشر سری بازی‌های ندای وظیفه (Call of Duty) که همه ساله در لیست پرفروش‌‌ترین بازی‌های سال قرار دارد، شناخته می‌شود؛ این کمپانی همچنین ناشر بازی موبایل محبوب یعنی کندی کراش (Candy Crush) نیز بوده که این بازی به تنهایی سالانه یک میلیارد دلار درآمد زایی می‌کند.

خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

در سال ۲۰۲۱ گزارش‌هایی حاکی از آزار و اذیت جنسی در این شرکت منتشر شد که صنعت گیمینگ را به هم ریخته بود. در رأس این جنجال‌ها مدیرعامل شرکت، رابرت کوتیک، قرار داشت و اتفاقات مربوط به او و شرکت منجر به کاهش قیمت سهام اکتیویژن بلیزارد شده بود.

همچنین بخوانید:

متاورس احتمالا در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند امروزی خواهد شد

تنش در متاورس

به نظر می‌رسد این خرید اولین جرقه در نبردی طولانی برای به دست آوردن برتری در متاورس باشد. مایکروسافت تنها کمپانی بر پایه تکنولوژی نیست که در این حوزه سرگرمی جدید کار می‌کند.

دنیای متاورس

کمپانی متا، با نام اسبق فیسبوک، رقیب اصلی مایکروسافت بوده که از چندین استراتژی استفاده می‌کند تا تبدیل به پلتفرم اصلی در متاورس شود. کمپانی اپل در حال حاضر روی تجربیات کوتاه‌تر تمرکز کرده و فعلاً متاورس را کنار گذاشته، اما تا حدودی به آن علاقه‌مند نشان داده است.

چند سال آینده برای رشد و توسعه متاورس بسیار حیاتی خواهد بود. پروژه‌های ارزهای دیجیتال نیز مشتاقانه روی این فضا کار می‌کنند و انتظار می‌رود NFT نقش مهمی ایفا کند. صنعت گیمینگ نیز به سرعت توجه خود را به NFT معطوف کرده، اگرچه برخی به شدت از این ایده انتقاد کرد‌ه‌اند.

منبعBeinCryptoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.