تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۴۵
کد خبر : 62949

پرچم دار کوالکام نیامده به مشکل خورد؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بیش از حد داغ می‌کند

پرچم دار کوالکام نیامده به مشکل خورد؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بیش از حد داغ می‌کند

پرچم دار کوالکام نیامده به مشکل خورد؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بیش از حد داغ می‌کند هنوز زمان زیادی از معرفی اولین گوشی مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 نمی‌گذرد؛ اما اخبار مربوط به داغ شدن اسنپد..

پرچم دار کوالکام نیامده به مشکل خورد؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بیش از حد داغ می‌کند

هنوز زمان زیادی از معرفی اولین گوشی مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 نمی‌گذرد؛ اما اخبار مربوط به داغ شدن اسنپدراگون ۸ نسل ۱ منتشر شده است.

کوالکام در ۱۰ آذر ماه در طی مراسمی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد و اندکی پس از آن نیز شاهد اولین بنچمارک‌های این تراشه بودیم. ظاهرا این تراشه چه در بخش تک هسته‌ای و چه در بخش چند هسته‌ای تا ۱۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ است. البته کوالکام وعده بهبود ۲۰ درصدی را داده بود؛ اما همین میزان نیز تحسین‌ برانگیز است.

مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸ نسل ۱

متاسفانه IceUniverse@ که از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی است در توییتی اعلام کرده که چیپست Snapdragon 8 Gen 1 با مشکل داغ شدن مواجه است.

گوشی‌های موتو در هنگام تست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خیلی داغ می‌شوند. از لحاظ ذهنی آماده باشید، شاید ۲۰۲۲ یک سال داااغ برای گوشی‌های اندرویدی باشد.

منظور از گوشی‌های موتو در اینجا احتمالا همان موتورولا موتو اج ایکس ۳۰ است که توانسته لقب اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به خود اختصاص دهد.

داغ شدن اسنپدراگون 8 نسل 1 / موتورولا موتو اج X30

موتورولا موتو اج X30

البته برخی از افراد ممکن است گمان کنند که عجله موتورولا برای تصاحب عنوان «اولین» باعث شده که چنین مشکلی پیش بیاید؛ اما در توییت منتشر شده مشخصا گفته شده که کاربران باید از لحاظ ذهنی برای گوشی‌های اندرویدی داغ آماده باشند. بنابراین این مشکل فقط مختص موتورولا نیست.

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و نسخه اورکلاک شده آن یعنی اسنپدراگون +۸۸۸ نیز با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه بودند و از آنجایی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بر پایه نود ۴ نانومتری ساخته شده، چنین چیزی عجیب نیست. در نود ۴ نانومتری همه‌چیز فشرده‌تر از قبل شده است و از طرفی فضای کافی برای سیستم خنک کننده در گوشی نیست.

به طور کلی در چند سال اخیر تولیدکنندگان سعی کرده‌اند گوشی‌ها را باریک نگه دارند و جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده‌ها را نیز در آنها جا دهند. هر نسل نسبت به نسل قبل سریع‌تر می‌شود؛ اما فارغ از میزان بهینگی آنها، هسته‌های قدرتمند آرم مستعد انتشار گرمای زیادی هستند.

درست است که هنوز باید به کوالکام و تولیدکنندگان برای رفع این مشکل فرصت داد؛‌ اما ظاهرا مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸ نسل ۱ جدی است.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.